۲۳۹۳۴۸
۳۲۷۹۳
۳۲۷۹۳

بازی‌های هیجان انگیز دسته جمعی برای سیزده بدر

در روز سیزدهم فروردین معمولا خانواده ها اقدام به انجام چند بازی مختلف مهیج و جذاب می کنند، چندین بازی جذاب مخصوص سیزده بدر وجود دارد.

بازی‌های هیجان انگیز دسته جمعی برای سیزده بدر

سیزدهم فروردین به نام روز طبیعت نامیده شده است، همه ی ایرانیان در این روز سعی می کنند یک روز را در دامان طبیعت بگذرانند و با خلق صحنه های به یاد ماندنی در این روز تعطیلات نوروز را به اتمام می رسانند. خانواده ها در کنار هم سعی می کنند یک دورهمی را ایجاد کرده و از هوای لطیف بهاری نهایت استفاده را ببرند و خود را با انواع بازی های شاد و مهیج سرگرم کنند. 

دان کبیر

شاید وقتی این کلمه را برای اولین بار بشنوید فکر کنید نام یک پادشاه باشد اما دان کبیر نام یک بازی است که روش بازی در آن به این صورت است که بازیکنان نام کوچک خود را بر روی تکه های کاغذ می نویسند بعنوان مثال اگر پنج نفر با نام های مریم، راضیه، ثنا، صدرا و فاطمه باشند هر اسم را پنج بار روی کاغذ می نویسند. پنج تا ثنا پنج تا صدرا و ... بعد کاغذها را تا کرده و با هم مخلوط می کنند هر بازیکنی به طور تصادفی پنج کاغذ بر میدارد و پیش خود نگه داشته و به دیگران نشان نمی دهد و بعد شروع بازی اینگونه است که کاغذها به طور نوبتی و به صورت چرخشی به نفر بغل دستی منتقل می شود.

منظور این است که باید پنج اسم مشابه را بتوانید به دست بیاورید هر اسمی که میخواهد باشد. که البته در انتخاب کاغذها باید از حس ششم خود بهره ببرید شاید به خود بگویید که این یک بازی ساکت و بی مزه است اما جریان از این قرار است که در شروع بازی به تعداد بازیکنان منهای یک خودکار یا مداد تهیه می کنید مثلا اگر پنج نفر هستید چهار خودکار تهیه می کنید و اگر پنج تا از اسم ها را مشابه هم دارید باید زود فریاد بزنید دان کبیر و بعد یکی از خودکار ها را برداشته و به خود امتیاز بدهید در این هنگام بقیه بازیکنان با شنیدن صدای شما به خودکارها یورش می برند و از آنجاییکه یک خودکار کم است یک نفر بی خودکار می ماند وامتیازی نمی تواند کسب کند، هیجان بازی نیز همین جاست پس در بازی دان کبیر باید آماده بود و از دقت تمرکز و سرعت عمل بیشتری نیز برخوردار بود.

پانتومیم

پانتومیم یکی از بازی های هیجان انگیزی است که به واسطه ادابازی شرکت کننده ها یک فضای بسیار مفرحی تشکیل می شود و بیشتر مواقع در بین اعضای خانواده و دورهمی فامیلی برگزار می شود. در این بازی با وجود اینکه خنده ها و شوخی ها اوج می گیرد اما جدیت در آن بسیار اهمیت دارد، در بازی پانتومیم شرکت کننده ها به دو تیم تقسیم می شوند و با ادا و اطوار بازی لحظاتی را به خوشی در کنار هم می گذرانند. پیشنهاد می کنیم یک فرد ناشی و کسی که هیچ اطلاعی از بازی پانتومیم ندارد را نیز وارد بازی بکنید تا از شدت حساسیت بازی کاسته و با ادابازی های ناشیانه او رنگ و بوی خاصی به بازی ببخشید و بیشتر لذت ببرید.

بازی‌های هیجان انگیز دسته جمعی برای سیزده بدر

کاپوچین

از بازی های رومیزی که هیجان وصف ناپذیری ایجا می کند و طرفداران بی شماری نیز دارد، کاپوچین نام دارد. در این بازی هر بازیکن پنج لیوان رنگی بر می دارد که با رو شدن هر کارت باید لیوان ها به طور مرتب چیده شوند، هر بازیکنی که زودتر لیوان ها را بچیند و زنگ را به صدا در آورد کارت را برای خود برمی دارد و در پایان بازی بیشترین دارنده کارت، برنده به حساب می آید. در این بازی تمرکز و سرعت عمل بسیار مهم است این بازی به قوانین خاصی نیاز ندارد و برای همین بسیار جذاب و شادی آور است و برای دورهمی ها مناسب می باشد.

فریزبی

بازی مهیجی که قرار است به شما معرفی کنیم بازی فریزبی می باشد. چنانچه تا به حال تجربه این بازی را انجام ندادید پیشنهاد می کنیم برای یک بار هم که شده آن را امتحان کنید. این بازی در تیم حداقل دو نفره و حداکثر ۷ نفره اجرا می شود. شما می توانید طبق اصول بازی اقدام به انتخاب یک زمین بکنید که بتوانید ابتدا و انتهای آن را تعیین کنید و محدوده های گل را تعریف کنید این را بدانید که فریزبی نباید بیش از ۱۰ ثانیه دست کسی باشد و آن کسی که فریزبی دست او است باید یدون اینکه حرکتی کند فریزبی را پاس دهد و آن را به محدوده گل برساند.

شب مافیا

شب های مافیا یکی از بازی هایی است که در بین خیلی از جمع ها رایج شده و اخیرآ طرفداران بسیار زیادی به خود اختصاص داده است. چنانچه علاقه مند به بازی های استنتاجی هستید پیشنهاد میکنیم این بازی را از دست ندهید. در این بازی شرکت کننده ها به دو تیم مافیا و مردم عادی تقسیم می شوند و در برابر هم قرار میگیرند.

در این بازی حدودآ ۴۰ شخصیت متنوع و البته با تصویرسازی های جالب وجود دارد که هر کدام از آن ها طوری طراحی شده اند که جذابیت بازی را صد چندان می کند. این شخصیت ها دارای ویژگی های خاصی هستند و جالب تر اینکه همین ویژگی ها باعث می شوند به بازیکنان القا شود که در سرنوشت و جریان بازی تاثیرگذارند. به عنوان مثال شخصیت کاراگاه این قابلیت را دارد که هر شب از هویت یک نفر آگاه شود.

بازی‌های هیجان انگیز دسته جمعی برای سیزده بدر

کلاه بازی 

در این بازی یک شخص به روش گل یا پوچ بازنده اعلام می شود و باید کلاهش را در وسط دایره قرار دهد و بدون اینکه از دایره خارج شود باید مواظب کلاهش باشد شخص می تواند هم بدود و هم در داخل دایره راه برود و اگر بتواند یکی از اشخاص بیرون از دایره را با پا بزند جایش با او عوض می شود و شخص ضربه خورده باید کلاهش را در وسط دایره قرار دهد و از کلاهش مواظبت کند و اگر نتواند اشخاص بیرون از دایره را با پا بزند آنها سعی خواهند کرد که با پا کلاه وی را بیرون دایره بکشند و اگر شخصی موفق شود کلاه را بیرون از دایره بیندازد دیگر بازیکنان به طرف کلاه می روند و آن را با پا می زنند تا کلاه را از شخصی که داخل دایره بود دور کنند شخصی که کلاهش داخل دایره بود و آن را از دست داده سعی می کند کلاهش را از آنها بگیرد و حتی میتواند با کلاهش نیز به دیگران ضربه بزند و فرد ضربه خورده باید جایش را با وی عوض کند.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.