۲۳۹۸۹۵
۳۱۸۶
۳۱۸۶

رابطه جنسی در نامزدی ; درست یا غلط ؟

یکی از دشوار ترین و در عین حال شیرین ترین لحظاتی که یک زوج می توانند داشته باشند بدون شک دوران نامزدی بعد از محرمیت می باشد. چرا می گوییم دوران نامزدی سخت است ؟ چرا که با وجود محرمیت میان زوجین حد و حدود زوجین در این دوران در ابهام می باشد و افراد نمی دانند که چگونه باید روابط خود را کنترل کنند. در این میان بحث رابطه جنسی در نامزدی به میان می آید و سوالات زیادی در ذهن شما به وجود می آید. ما همراه شماییم تا به سوالاتتان در خصوص رابطه جنسی در نامزدی پاسخ دهیم پس همراه ما باشید.

رابطه جنسی در نامزدی ; درست یا غلط ؟

یکی از دشوار ترین و در عین حال شیرین ترین لحظاتی که یک زوج می توانند داشته باشند بدون شک دوران نامزدی بعد از محرمیت می باشد. چرا می گوییم دوران نامزدی سخت است ؟ چرا که با وجود محرمیت میان زوجین حد و حدود زوجین در این دوران در ابهام می باشد و افراد نمی دانند که چگونه باید روابط خود را کنترل کنند. در این میان بحث رابطه جنسی در نامزدی به میان می آید و سوالات زیادی در ذهن شما به وجود می آید. ما همراه شماییم تا به سوالاتتان در خصوص رابطه جنسی در نامزدی پاسخ دهیم پس همراه ما باشید.

منظور از دوران نامزدی چه دورانی است ؟ 

دوران نامزدی دورانی است که خانواده افراد از روابط طرفین خبر دارند ، خواستگاری رسمی صورت گرفته است و در آینده نزدیک ازدواج صورت میگیرد. خانواده ها در این دوران اقدام به محرم کردن زوجین می کنند اما هنوز ازدواج رسمی صورت نگرفته است.

چگونه حدود رابطه جنسی در نامزدی را بفهمیم ؟

هر چند که ما در ادامه سعی می کنیم در خصوص رابطه جنسی در نامزدی و حد و حدود آن به شما اطلاعاتی از نظر متخصصین بدهیم اما نباید فراموش کنیم که این مسئله شخصی است و بر اساس خانواده ها و فرهنگ طرفین می تواند بسیار گسترده شود. از این رو پیشنهاد ما به شما این است که ضمن مطالعه این مطلب برای تعیین حد و حدود این روابط در نامزدی با یک متخصص و مشاور صحبت کنید. 

برای پیدا کردن بهترین مشاور در این زمینه نیز کافیست بر روی لینک رو به رو کلیک کنید : مشاوره روانشناس جنسی

آیا رابطه جنسی در نامزدی درست است ؟ 

گفته می شود که رابطه جنسی کامل در این دوران چندان تصمیم درستی نمی باشد چرا که مشکلات زیادی را به وجود می آورد که ناخواسته ممکن است در ازدواج موفق و یا حتی به سر انجام رسیدن این ازدواج مداخله ایجاد کند. این مشکلات چیست ؟

رابطه جنسی در نامزدی ; درست یا غلط ؟

بارداری ناخواسته یکی از مشکلاتی است که قبل از ازدواج می تواند مشکل ساز باشد. 

  1. در این دوران شما تا حدودی محرم می باشید. وقتی محرم می شوید فرصت مناسبی است که بهتر همسر خود را بشناسید اما رابطه جنسی در نامزدی که کامل باشد می تواند وابستگی کاذب ایجاد کند.

  2. اگر خانواده های طرفین این روابط را مذمت کنند بدون شک ایجاد رابطه جنسی می تواند موجب برهم خوردن ازدواج گردد.

  3. عدم اطلاعات کافی پیش از ازدواج و بر قراری روابط جنسی نا سالم و غیر عرفی می تواند حرمت زوجین را برهم بزند.

  4. با این وجود این موارد به این معنی نیست که هیچ نوع رابطه جنسی در دوران نامزدی وجود نداشته باشد !

نظر متخصصان در خصوص رابطه جنسی در نامزدی

از نظر روانشناسان ارضا نیاز های جنسی همسر خود در دوران نامزدی و البته پس از محرمیت می تواند شناخت خوبی از خلق و خوی همسر شما ایجاد کند. از طرفی تاکید می شود تا زمانی که زیر یک سقف قرار نگرفته اید از روابط کامل خودداری نمایید. همچنین گفته می شود که خانواده ها حتما فضایی آرام و خلوت برای زوجین فراهم کنند تا بتوانند در خلوت نیز یکدیگر را به درستی بشناسند و ازدواج موفق تری رقم بزنند. 

فراموش نکنید این موارد بسیار از فرهنگ طرفین نشئت می گیرد. با این وجود برهم زدن تمامی خلوت زوجین در این دوران بدون شک خود مانع یک ازدواج موفق است. چرا که طرفین برای بر طرف کردن این نیاز ها که هم اکنون با وجود یک شریک تحریک نیز شده اند به کار های غیر شرعی و عرفی روی می آورند.

حدود رابطه جنسی در نامزدی چگونه باید باشد ؟ 

در این دوران بهتر است کج دار و مریز عمل کنید ! نه کاملا و بی پروا در رابطه جنسی وارد شوید و هم از نیاز های جنسی همسر خود غافل نشوید. یک خلوت خوب با همسر شما می تواند حس آرامش دو طرفین در دوران نامزدی که دغدغه های زیادی وجود دارد بالا ببرد و یک ازدواج موفق تر به عمل بیاورد. اما در هر صورت پیشنهاد می شود که تا حد امکان از روابط کامل جلوگیری به عمل آورده شود تا تبعات آن دامن گیر شما نشود.

آیا رابطه جنسی در نامزدی اشتباه است ؟

همانطور که گفتیم قطعا نیاز به رد و بدل شدن محبت هایی از جنس روابط جنسی نیاز می باشد و این خلوت ها قطعا اشتباه نیست. اما فراموش نکنید که هنوز ازدواج شما می تواند متزلزل باشد که ورود به روابط جنسی کامل مشکلاتی را برای دو طرف به وجود می آورد. پس این مورد را در رابطه جنسی در نامزدی مورد توجه قرار دهید.

چگونه رابطه جنسی در نامزدی را کنترل کنیم ؟ 

قطعا این کار برای دو جوان که شور عشق را دارند و علاقه زیادی بین آن ها وجود دارد دشوار می باشد و سخت می توان آن را کنترل کرد. از این رو بسته به ویژگی های خود به شما پیشنهاد می کنیم که از مشاور کمک بگیرید چرا که بدون شک راهکار های درست و مناسب شما ارائه می شود که می تواند برای این مرحله از زندگی مفید باشد. 

همچنین پیشنهاد ما به زوجین و خانواده ها این است که در اسرع وقت امکان عبور از مرحله نامزدی برای دو طرف فراهم شود. 

چگونه روابط خود را در نامزدی بهبود ببخشیم ؟ 

در این دوران می توانید با روابط کنترل شده خجالت و حیایی که بین شما وجود دارد از بین برود که می تواند حس صمیمیت و عشق را در ازدواج تقویت کند. از این رو بهتر است زمان زیادی را در کنار یکدیگر بگذرانید. همچنین قطعا برخی از پرده ها و فاصله ها در این دوران باید برداشته باشد چرا که در غیر این صورت موجبات دلسردی را فراهم می کند.

رابطه جنسی در نامزدی ; درست یا غلط ؟

رابطه جنسی در نامزدی در فرهنگ ما !

قطعا رابطه جنسی در نامزدی در فرهنگ ماست که دغدغه زیادی ایجاد می کند اما باید بدانید که قطعا از دورانی که زوجین را روز ازدواج یکدیگر را ملاقات نمی کردند گذر کرده این و مراحل پیش از ازدواج از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. از این رو هرچند شاید در برخی از خانواده ها خلوت در دوران نامزدی ممنوع می باشد اما ما جدا پیشنهاد می کنیم که برای حفظ گرما و عطوفت بین زوجین این خلوت برای آن ها فراهم شود تا یکدیگر را بهتر بشناسند.

سخن آخر رابطه جنسی در نامزدی 

ما در این مطلب سعی کردیم تا هر آنچه در خصوص رابطه جنسی در نامزدی نیاز می باشد را در اختیار شما قرار دهیم که در آخر امیدواریم این مطلب برای شما مفید تر باشد. با این وجود فراموش نکنید که راهکار اصلی در دست یک مشاور حرفه ای است که بر اساس شخصیت و فرهنگ زوجین راهکار مناسب در این زمینه را ارائه می کند. 

امیدواریم با استفاده از این مطلب و راهکار های یک مشاور خوب بهترین و موفق ترین ازدواج را پشت سر بگذارید.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.