۲۳۹۴۹۷
۱۴۶
۱۴۶

تست مثبت اچ پی وی

در این ویدئو به این سوال پاسخ داده می‌شود که تست مثبت اچ پی وی مربوط به تماس چه مدت قبل است و تا چه مدت مثبت باقی می‌ماند؟

سوال:تست مثبت اچ پی وی مربوط به تماس چه مدت قبل است و تا چه مدت مثبت باقی می‌ماند؟

پاسخ: نتیجه آزمایش HPV، می‌تواند مثبت یا منفی باشد. مثبت‌بودن این نتیجه به معنای آلودگی به ویروس است. البته بهتر است بدانید، وجود این ویروس به معنای «ابتلا به سرطان دهانه رحم» نیست. مثبت‌بودن نتیجه آزمایش می‌تواند نشان دهد که آیا این زگیل‌ها مستعد سرطانی‌شدن هستند یا نه و نوع آن را مشخص می‌کند. معمولا اگر نتیجه آزمایش مثبت باشد پزشک تکرار آزمایش به‌صورت سالانه را توصیه می‌کند.

برای آگاهی از تست مثبت اچ پی وی به سراغ دکتر مائده یوسفی، جراح و متخصص زنان و زایمان رفتیم. از شما دعوت میکنیم ویدئو زیر را تماشا کنید. برای مراجعه به دکتر مائده یوسفی، یا دریافت نوبت از دکتر مائده یوسفی ، کلیک کنید.

دکتر مائده یوسفی، جراح و متخصص زنان و زایمان

تست مثبت اچ پی وی

۴۴۳۷۲۳۷۴

۴۴۲۳۷۵۳۲

۰۹۲۳۱۰۷۱۷۴۷

چه زمانی باید تست HPV داد؟

درد در هنگام رابطه جنسی

درد در ناحیه لگن و رحم

ترشحات غیرمعمولی واژن

خونریزی غیرعادی

بروز عارضه‌های بدون خارش و قرمزی

وجود خون در ادرار

خونریزی پس از رابطه جنسی

احساس وجود توده در واژن

 راه های محافظت در برابر ویروس HPV چیست؟

 متاسفانه در حال حاضر هیچ راه مطمئنی برای پیشگیری از HPV وجود ندارد. واکسیناسیون در برابر HPV 6، 11، 16 و 18 موجود در واکسن ایمنی ایجاد می کند، اما مهم است که واکسن را قبل از شروع رابطه جنسی دریافت کنید. واکسن HPV برای کودکان و بزرگسالان 9 تا 26 سال توصیه می شود. برای دختران و پسران 9-14 ساله 2 دوز و برای زنان بالغ و مردان 15-26 سال 3 دوز توصیه می شود. اگرچه به خصوص در افرادی که بعد از 26 سالگی رابطه جنسی را شروع کرده اند کاهش می یابد، اما همچنان می تواند محافظت کننده باشد.تست مثبت اچ پی وی

مراقبت‌های قبل از آزمایش HPV

آزمایش HPV هیچ گونه آمادگی احتیاج ندارد. اما اگر آزمایش HPV و پاپ اسمیر را هم زمان انجام می‌دهید، با انجام اقدامات زیر دقت آزمایش‌ها بالاتر می‌رود:

زمان آزمایش دوره قاعدگی نباشد. اگر در دوران قاعدگی هم قصد انجام آزمایش را داشتید مشکلی وجود ندارد اما دقت آزمایش در زمان غیر از قاعدگی بالاتر می‌رود.

از دو روز قبل از انجام آزمایش رابطه جنسی، دوش واژینال و استفاده از داروهای واژینال یا اسپرم کش انجام نگرفته باشد.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.