۲۳۹۸۸۹
۳۹۱
۳۹۱

۳ روش به جای تنبیه بدنی کودکان/کودکان را تنبیه بدنی نکنید!

تنبیه بدنی کودکان نه تنها آن ها را ادب و تربیت نمی کند، بلکه اثرات مخربی هم بر روی ذهن و روان آن ها و هم بر روی جسم آن ها می گذارد. 

3 روش به جای تنبیه بدنی کودکان/کودکان را تنبیه بدنی نکنید!

۳ روش به جای تنبیه بدنی کودکان/کودکان را تنبیه بدنی نکنید!

تنبیه بدنی کودکان نه تنها آن ها را ادب و تربیت نمی کند، بلکه اثرات مخربی هم بر روی ذهن و روان آن ها و هم بر روی جسم آن ها می گذارد. در اکثر مواقع کودکانی که توسط والدین تنبیه بدنی می شوند، تصویر ذهنی بدی نسبت به پدر یا مادر خود پیدا می کنند. همچنین عزت نفس آن ها تخریب می شود و ترس و اضطراب وجودشان را فرا می گیرد. روانشناسان تنبیه بدنی را در کودکان بسیار مخرب می دانند و به جای آن، روش های زیر را پیشنهاد می دهند. در صورتی که روشی پاسخگو نبود، حتما برای کمک گرفتن به متخصص روانشناس کودک و نوجوان مراجعه کنید. 

3 روش به جای تنبیه بدنی کودکان/کودکان را تنبیه بدنی نکنید!

۱. مخالفت کردن به صورت واضح

ساده ترین راه برای مخالفت کردن با کودک خود، نشان دادن حالت چهره و بیان اعتراض خود به صورت ساده است. کودکان نیش و کنایه را متوجه نمی شوند و باید طوری با آن ها رفتار کنید که بفهمند کارشان اشتباه بوده است. برای مخالفت کردن غرغر نکنید و نق نزنید. جدی باشید اما حالت خشم به تو نگیرید. در این حالت کودک بیشتر از قبل لجبازی می کند. 

3 روش به جای تنبیه بدنی کودکان/کودکان را تنبیه بدنی نکنید!

۲. نادیده گرفتن

اگر کودک سما کار اشتباهی می کند، او را نادیده بگیرید و نه کار را بد بدانید و نه خوب. اگر سعی کنید واکنشی نشان دهید، کار را بدتر خواهید کرد. در این فرصت تصمیم بگیرید که چگونه با او رفتار کنید. به صورت فعالانه و با سکوت او را نادیده گرفته و از توجه زیادی به او کردن، جدا خودداری کنید. البته بدانید که در چه مواقعی او را نادیده بگیرید. یک والد آگاه زمانی کودک را نادیده می گیرد که بداند خطری بچه اش را تهدید نخواهد کرد. 

3 روش به جای تنبیه بدنی کودکان/کودکان را تنبیه بدنی نکنید!

۳. اخطار و هشدار دادن

به فرزند خود هشدار دهید که در صورتی که کار اشتباه او دوباره تکرار شود، یک تنبیه برای او در نطر می گیرید. البته تنبیه ها باید محروم کردن کودک باشد نه تنبیه بدنی‌. کودک شما زمانی اخطار و هشدار شما را جدی بگیرد که بداند واقعا ان تنبیه را انجام می دهید. پس اقتدار داشته باشید و حرف های خود را اجرا کنید. البته دقت کنید که برای چه کاری چه تنبیهی در نظر می گیرید. تنبیه باید متناسب با سن کودک بوده و جایگزینی داشته باشد. همچنین به عزت نفس و روان او خدشه وارد نکند. 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.