۲۳۸۴۱۵
۶۲۹
۶۲۹

اهمیت فریز تخمک و جنین

در این ویدئو به این سوال پاسخ داده می‌شود که اهمیت فریز تخمک و جنین چیست؟

سوال: اهمیت فریز تخمک و جنین چیست؟

پاسخ: با فریز کردن تخمک می‌توان شانس بارداری در سن بالا و به دنیا آوردن نوزاد سالم را افزایش داد و کیفیت تخمک‌ها را برای بارداری‌های بعدی حفظ نمود.مناسب ترین سن جهت فریز تخمک پیش از ۳۵ سالگی می باشد که طی آن تخمک های بالغ از تخمدان زن خارج گردیده، فریز و در نهایت ذخیره می‌شود.

برای آگاهی از اهمیت فریز تخمک و جنین به سراغ دکتر آمنه لاهوتی اشکوری، متخصص زنان، زایمان، فلوشیپ ناباروری رفتیم. از شما دعوت میکنیم ویدئو زیر را تماشا کنید. برای مراجعه به دکتر آمنه لاهوتی اشکوری، یا دریافت نوبت از دکتر آمنه لاهوتی اشکوری ، کلیک کنید.

عمل فریز تخمک چگونه انجام می‌شود؟

به‌طورکلی فرایند فریز کردن تخمک بین ۲ تا ۳ هفته طول می‌کشد. اما اکثر چرخه‌ها در کمتر از ۲ هفته انجام می‌شود. مرحله تحریک تخمدان‌ها، برای تولید تخمک بالغ، با چرخه قاعدگی شما هماهنگ می‌شود تا شانس موفقیت افزایش یابد. در طی این فرآیند، تخمدان‌ها با سونوگرافی و همچنین سطح هورمون‌ها با انجام آزمایش به دقت کنترل می‌شوند.

میزان موفقیت فریز تخمک

میزان موفقیت فریز تخمک و احتمال بارداری حاصل از تخمک فریز شده، ۳۰ تا ۶۰ درصد می باشد. هر چه میزان تخمک های گرفته شده در عمل پانکچر بیشتر باشد، میزان موفقیت فریز تخمک نیز بیشتر است. همچنین میزان موفقیت فریز تخمک به سنی که فرد اقدام به فریز تخمک هایش می کند بستگی دارد و هر چه تخمک ها در سنین پایین تری فریز شوند، میزان موفقیت این روش کمک باروری افزایش می یابد.

اهمیت فریز تخمک و جنین

مزایای فریز جنین

۱-    افزایش شانس بارداری: استفاده از روش فریز جنین، شانس حاملگی را در افرادی که روش های کمک باروری آن ها از جمله آی وی اف یا میکرواینجکشن ناموفق بوده و یا امکان تحریک تخمک گذاری در آن ها وجود ندارد، افزایش می دهد؛

۲-    هزینه کمتر: پس از انجام روش های کمک باروری از جمله آی وی اف، سیکل های بعدی انتقال جنین از نظر هزینه بسیار مقرون به صرفه تر می باشد زیرا مرحله تخمک گیری و لقاح آزمایشگاهی وجود ندارد و همچنین نیاز به بررسی های کمتری است؛

۳-    سهولت در انتقال جنین فریز شده: از آنجا که انتقال جنین فریز شده نیاز به جراحی یا بیهوشی ندارد، انتقال جنین راحت تر خواهد بود.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.