۲۳۹۴۳۶
۲۳۸
۲۳۸

لمینت دندان بدون تراش چه مزایا و معایبی دارد؟

شاید شما هم جزو افرادی هستید که لمینت دندان بدون تراش را ترجیح می‌دهید. پس در این مقاله با ما همراه باشید تا با مزایا و معایب لمینت دندان بدون تراش آشنا شوید.

لمینت دندان بدون تراش چه مزایا و معایبی دارد؟

شاید شما هم جزو افرادی هستید که لمینت دندان بدون تراش را ترجیح می‌دهید. پس در این مقاله با ما همراه باشید تا با مزایا و معایب لمینت دندان بدون تراش آشنا شوید.

در این مقاله می‌خوانید: 

لمینت دندان بدون تراش چه مزایا و معایبی دارد؟

لمینت دندان بدون تراش

احتمالا در مورد لمینت‌های دندانی شنیده‌اید، یا حتی به فکر تهیه آن‌ها بوده‌اید. دندانپزشکان از آن‌ها به عنوان یکی از گزینه‌هایی که می‌توانند دندان‌های شکسته، تغییر رنگ‌داده، ترک خورده یا شکسته را پنهان کنند، استفاده می‌کنند.

آن‌ها این پوسته‌های نازک را که اغلب از جنس «پرسلن» یا مواد «کامپوزیت» ساخته شده‌اند، روی دندان‌های جلویی شما قرار می‌دهند تا ظاهر دندان‌ها را بهبود ببخشد.

لمینت‌های دندان بدون تراش، در فرآیندی سریع‌تر کار گذاشته می‌شوند تا دندان‌های شما یکدست‌تر به نظر برسند. 

این روکش‌ها به عنوان یک گزینه دائمی در نظر گرفته می‌شوند، بنابراین دندانپزشک معمولا باید مدتی را صرف آماده‌سازی دندان برای قرار دادن روکش کند. این فرآیند شامل تراشیدن دندان، یا برداشتن بخشی از دندان از جمله مینای دندان است. سپس روکش به جلو دندان چسبانده می‌شود. 

روش‌هایی که شامل تراشیدن، یا حتی برداشتن دندان‌ها می شود ممکن است برخی از افراد را از انجام خدمات دندانپزشکی زیبایی منصرف کند. اما نیازی به نگرانی نیست چون گزینه‌های کم‌تهاجمی‌تری وجود دارد که لمینت دندان بدون تراش، یکی از آن‌ها است. لمینت‌های دندان بدون تراش، در فرآیندی سریع‌تر کار گذاشته می‌شوند تا دندان‌های شما یکدست‌تر به نظر برسند. نصب آن‌ها به زمان و تلاش بسیار کمتری نیاز دارد و نتایجی طولانی‌مدت به همراه دارند.

حالا وقت آن است که نگاهی بیندازیم به لمینت دندان بدون تراش و ببینیم آیا شما می‌توانید از این لمینت‌ها استفاده کنید و برای آن‌ها مناسب هستید یا نه.

بیشتر بخوانید: قیمت لمینت سرامیکی ۱۴۰۳ و ۱۴۰۲، مزایا و معایب آن

لمینت دندان بدون تراش چه مزایا و معایبی دارد؟

چرا دندان ها به تراشیدن نیاز دارند؟

پیش از هر نکته‌ای لازم است بدانیم که چرا باید قبل از نصب روکش دندان‌ها آن‌ها را تراشید. دلیل اصلی این است که دندانپزشک مطمئن شود روکش‌های جدید دقیقا در جای خود قرار می‌گیرند و با دندان‌های شما مطابقت دارند. این روکش‌ها باید روی دندان‌های شما نصب شوند، بنابراین باید فضایی ایجاد شود تا آن‌ها روی دندان قرار بگیرند. تنها راهی که می‌توان این کار را بدون برداشتن کامل دندان انجام داد، برداشتن یا تراشیدن لایه‌ای از مینای دندان است.

شاید خواندن این بخش، شما را مضطرب کند، اما باور کنید این روش آنقدر که به نظر می‌رسد دلهره آور نیست و معمولا مقدار تراشیده شده، حداقل و برای تطبیق ضخامت روکش کافی است. مقدار تراشیدن مینای دندان بین 0.2 میلی‌متر تا 0.5 میلی‌متر متغیر است. لمینت‌های سنتی، در مقایسه با لومینرها که بسیار نازک‌تر هستند، از ضخیم‌ترین ونیرها محسوب می‌شوند. 

هر چه روکش ضخیم‌تر باشد، دندان‌های شما بیشتر باید تراشیده شوند تا کاملا با روکش تناسب داشته باشند.

خوب است بدانید که به طور کلی، هر چه روکش ضخیم‌تر باشد، دندان‌های شما بیشتر باید تراشیده شوند تا کاملا با روکش تناسب داشته باشند. تراشیدن دندان‌ها دردناک نیست. دندانپزشک برایتان بی‌حس‌کننده موضعی تزریق می‌کند تا لثه و ناحیه اطراف آن بی‌حس شود تا حداقل ناراحتی را هنگام نصب لمینت‌ها تجربه کنید. 

بیشتر بخوانید: تفاوت قیمت لمینت و کامپوزیت دندان

لمینت دندان بدون تراش چه مزایا و معایبی دارد؟

لمینت دندان بدون تراش، لمینتی فوق نازک

تراشیدن دندان برای همه افراد، گزینه مناسبی نیست، بنابراین دندانپزشکی زیبایی مدرن، جایگزین‌های نازکی را ایجاد کرده که می‌تواند دندان‌های شما را با کمترین تداخل به زیباترین شکل تغییر بدهد و لبخندی زیبا را ایجاد کند. در حالی که لمینت دندان بدون تراش برای همه افراد مناسب نیست، اما گزینه دیگری وجود دارد که باید آن را در نظر بگیرید. این لمینت‌ها درست مانند لمینت‌های معمولی، ظاهری زیبا به دندان‌های شما می‌دهند. 

به این دلیل که این لمینت‌ها بسیار نازک هستند، دندان‌ها برای جا دادن آن‌ها نیازی به تراشیدن ندارند. دندان‌های شما برای هر گزینه‌ای مناسب نیستند. اگر دندان‌هایتان به‌شدت آسیب دیده است، ممکن است ابتلدا به گزینه‌هایی دیگر مانند ارتودنسی نیاز داشته باشید تا ابتدا هر گونه مشکل تراز دندان‌ها اصلاح شود. 

بیشتر بخوانید: خدمات شبانه روزی vip دندانپزشکی شامل چه مواردی می‌شود؟

لمینت دندان بدون تراش چه مزایا و معایبی دارد؟

مزایای لمینت دندان بدون تراش

در ادامه به برخی از مزایای لمینت دندان بدون تراش که این روش را به گزینه‌ای عالی برای شما تبدیل می‌کند، اشاره می‌کنیم:  

به دست آوردن بهترین نتیجه

لمینت‌های بدون تراش می‌توانند ظاهر دندان‌هایتان را که تغییر رنگ داده‌اند، بهبود ببخشند، شکاف‌ها را پر کنند و ترک‌ها را بپوشانند.

زمان آماده سازی کمتر

در لمینت‌های معمولی، لازم است دندانپزشک که مقداری از مینای دندان‌ها را بتراشد. در لمینت‌های بدون تراش، چنین کاری نیاز نیست، بنابراین زمان آماده‌سازی کمتر است. در برخی موارد، دندانپزشک می‌تواند یک قالب دیجیتالی از دندان‌های شما ایجاد کند، سپس روکش‌ها را بسازد و همه آن‌ها را در یک روز نصب کند.

بیشتر بخوانید: قیمت لمینت کریستالی دندان در سال ۱۴۰۳ / ۱۴۰۲ لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان بدون تراش چه مزایا و معایبی دارد؟

نصب آسان

به این دلیل که دندانپزشک مجبور نیست دندان‌های شما را تراش بدهد، نصب روکش‌ها بسیار ساده‌تر از فرآیند نصب روکش‌های معمولی است و ساختار دندان‌های شما هم حفظ می‌شود.

بدون نیاز به بی حسی

به این دلیل که دندانپزشک مینای دندان شما را نمی‌تراشد، شما به بی‌حسی موضعی نیاز نخواهید داشت. بنابارین اگر به ماده بی‌حسی حساسیت دارید، لمینت دندان بدون تراش، گزینه‌ای عالی برای شما است.  

ماندگاری بیشتر

روکش‌های بدون تراش به‌ویژه اگر به خوبی از آن‌ها مراقبت کنید، بین ۵ تا ۷ سال یا بیشتر دوام می‌آورند. حتی برخی از دندانپزشکان ادعا می‌کنند که این لمینت‌ها می‌توانند سال‌های بیشتری دوام بیاورد.

تحقیقات نشان می‌دهد که این نوع لمینت انتخابی خوب برای افرادی است که نمی‌خواهند دندان‌های سالمشان بیش از حد آسیب ببینند.

پیشنهاد ویژه نی نی بان: آشنایی با پزشکان متخصص دندانپزشکی

لمینت دندان بدون تراش چه مزایا و معایبی دارد؟

معایب لمینت دندان بدون تراش

نکاتی وجود دارد که لازم است قبل از لمینت دندان بدون تراش در نظر بگیرید. این روش در موارد زیر گزینه مناسبی نیست:

  • اگر دندان‌هایتان به شدت آسیب دیده است.
  • اگر دندان‌هایتان عمیقا تغییر رنگ داده‌اند، یا لکه‌های روی آن‌ها زیاد است.

انتخاب بهترین گزینه 

اگر وضعیت دندان‌هایتان طوری است که به تراشیدن زیاد برای قرار دادن روکش‌ها نیاز دارد، لازم است گزینه‌هایتان را در نظر بگیرید. هزینه‌ها را هم مد نظر قرار بدهید چون ممکن است لمینت دندان بدون تراش در برخی از کلینیک‌ها هزینه بیشتری داشته باشد. شاید بپرسید چرا؟ این لمینت‌ها اگر چه کار کمتری می‌برند، اما مواد مورد استفاده در آن‌ها در مقایسه با ونیرهای کامپوزیت گران‌تر است.

بیشتر بخوانید: قیمت لمینت دندان متحرک چقدر است؟

لمینت دندان بدون تراش چه مزایا و معایبی دارد؟

خلاصه

اگر به دنبال بهبود ظاهر لبخند خود هستید، با دندانپزشکتان در مورد گزینه‌هایی که دارید صحبت کنید. برای انجام لمینت دندان معیارهایی از جمله سلامت، وضعیت دندان‌هایتان و بودجه‌ای را که دارید، در نظر بگیرید. لمینت‌های دندان بدون تراش می‌توانند گزینه مناسبی باشند، اما قبل از تصمیم‌گیری باید همه مزایا و معایب آن‌ها را در نظر بگیرید. زمان آماده‌سازی کمتر، آسیب کمتر به مینای دندان و ماندگاری بیشتر، برخی از مزایای لمینت دندان بدون تراش است. 

برای یافتن متخصصان مورد نظر خود به کلینیک نی نی بان سر بزنید. 

منبع: verasmile

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.