۲۳۹۵۸۵
۹۲
۹۲

نکات مهم بهداشت لباس زیر زنان کدامند؟

لباس زیر تنها ۴ درصد از تمام انواع لباس زنانه را تشکیل می‌دهد، اما با این حال، بخش مهمی از پوشش روزمره یک زن محسوب می‌شود. شورت‌هایی که می‌پوشید و عوض می‌کنید، می‌توانند تأثیر مستقیمی بر سلامت کلی شما داشته باشند. روی این مقاله کلیک کنید تا با نکات مهم بهداشت لباس زیر زنان آشنا شوید.

نکات مهم بهداشت لباس زیر زنان کدامند؟

نکات مهم بهداشت لباس زیر زنان، مواردی از جمله نحوه شستشو یا زمان تعویض آن‌ها را شامل می‌شوند. برخی از افراد هنگام مراقبت از خود، بهداشت لباس زیر را در نظر نمی‌گیرند و به همین دلیل، سلامتی خود را در خطر می‌اندازند. با ما همراه باشید تا با چند نکته مهم درباره بهداشت لباس زیر زنان آشنا شوید.


بیشتر بخوانید: اینجوری لباس زیر رو ضدعفونی کن تا عفونت نگیری!


در این مقاله می‌خوانید:

اهمیت بهداشت لباس زیر برای زنان

واژن شما یک ناحیه حساس است که می‌تواند به هر نوع تغییر عمده‌ای در محیط خود واکنش نشان دهد. به عنوان مثال، رطوبت بیش از حد می‌تواند باعث ایجاد بثورات یا عفونت قارچی شود. باکتری‌ها نیز می‌توانند به دام بیفتند و واژینوز باکتریایی ایجاد کنند که باعث می‌شود واژن شما درد بگیرد.
بنابراین، شما باید لباس زیرهای مناسب بپوشید و آن‌ها را به طور مرتب عوض کنید. هم‌چنین، اگر لباس زیر شما از جنس مواد مصنوعی باشد و قابلیت تهویه نداشته باشد، می‌تواند مشکل ساز شود. لباس زیرهای خیلی تنگ نیز می‌توانند چین‌های پوستی شما را تحریک کنند و احتمال ابتلا به عفونت‌های قارچی و باکتریایی را افزایش دهند.

نکات مهم بهداشت لباس زیر زنان کدامند؟


بیشتر بخوانید: خانم ها در انتخاب لباس زیر اشتباهات را مرتکب نشوید


نکات مهم بهداشت لباس زیر زنان

حفظ بهداشت مناسب برای سلامت کلی بدن ضروری است، اما اغلب نادیده گرفته می‌شود و بعداً برای شما مشکل ایجاد می‌کند. از این رو، شما باید نکات مهم بهداشت لباس زیر زنان را یاد بگیرید و به انجام آن‌ها متعهد باشید:

  • لباس زیرهایی بخرید که قابلیت تنفس داشته باشند: لباس زیرهای نخی قابل تنفس هستند و به خشک نگه داشتن ناحیه واژن شما کمک می‌کنند.
  • لباس زیر خود را به طور منظم عوض کنید: شما باید حداقل یک بار در روز، لباس زیر خود را عوض کنید. با این حال، در طول قاعدگی یا زمان‌هایی که زیاد عرق می‌کنید، بهتر است بیشتر از یک بار به فکر عوض کردن لباس زیرتان بیفتید.
  • از پوشیدن لباس زیرهای تنگ خودداری کنید: شلوارها و لباس زیرهای تنگ می‌توانند رطوبت را به دام بیندازد و محیطی ایده‌آل برای رشد باکتری‌ها فراهم کنند. به همین دلیل، توصیه می‌شود که در صورت امکان لباس زیرهای گشاد بپوشید.
  • لباس زیرهای خود را بادقت بشویید: برای شستن لباس زیرهای خود از شوینده‌های ملایم و بدون عطر استفاده کنید و فکر استفاده از نرم کننده‌ها و مواد شیمیایی خشن را از ذهن خود بیرون بیندازید؛ چرا که این مواد می‌توانند ناحیه حساس واژن شما را تحریک کنند.

به ترشحات واژن خود توجه کنید: ترشحات واژن بخشی طبیعی و سالم از زندگی زنان هستند. با این حال، یک نکته طلایی در مورد بهداشت لباس زیر خانمها این است که اگر متوجه تغییرات ناگهانی در رنگ، قوام یا بوی ترشحات خود شدید، در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

نکات مهم بهداشت لباس زیر زنان کدامند؟


بیشتر بخوانید: بهترین روش برای پاک کردن لکه خون / چطور لکه خون را پاک کنیم؟


نحوه شستشو و رعایت بهداشت لباس زیر

اولین و مهم‌ترین چیزی که باید بدانید این است که باید هر روز لباس زیرتان را عوض کنید. البته برخی از پزشکان می‌گویند که تعویض لباس زیر هر دو روز یک بار نیز خوب است و موردی ندارد. با این حال، همان‌طور که گفتیم، اگر در روز زیاد فعالیت و عرق می‌کنید، باید دو بار در روز لباس زیر خود را دربیاورید و لباس زیر جدید بپوشید. این قانون برای وقتی که ترشحات واژن شما زیاد هستند نیز صدق می‌کند.
نکته دیگر این است که هیچ‌وقت شورت کثیف و استفاده کرده خود را نپوشید؛ چرا که این شورت‌ها نسبت به شلوارهایتان بیشتر در معرض رطوبت هستند و می‌توانند انواع باکتری‌ها را در خود جای دهند. بخش مهمی از رعایت بهداشت لباس زیر خانم ها را نحوه شستشوی آن‌ها تشکیل می‌دهد. نحوه شستن لباس زیر‌ نیز به جنس آن بستگی دارد که توصیه‌های زیر می‌توانند در این مورد به شما کمک کنند:

  • شورت‌های نازک را با دست بشویید تا در ماشین لباسشویی آسیب نبینند.
  • شورت‌های ضخیم‌تری که از پنبه ساخته شده‌اند را اغلب می‌توانید با سایر لباس‌های خود در آب گرم بشویید. فقط باید مطمئن شوید که آن‌ها را در داخل یک کیسه لباس‌های مشبک قرار دهید تا از گره خوردن یا کشیده شدن‌شان جلوگیری کنید.
  • از یک شوینده ملایم استفاده کنید و رنگ‌های مشابه را با یکدیگر بشویید.
  • همیشه لباس زیرهای خود را در هوای آزاد خشک کنید و آن‌ها را در خشک کن نیندازید.

نکات مهم بهداشت لباس زیر زنان کدامند؟


بیشتر بخوانید: ۱۰ مدل لباس زیری که هر خانمی حتماً باید داشته باشد!


زمان دور انداختن لباس زیر زنان

حتی اگر به خوبی از لباس زیرهای خود مراقبت کنید، بالاخره یک زمانی باید آن‌ها را دور بیندازید و لباس زیرهای جدید بخرید. به عنوان مثال، شورت قدیمی شما ممکن است شل، سوراخ یا لکه‌ دار شده باشد و دیگر نتوانید از آن استفاده کنید. یک نکته مهم درباره بهداشت لباس زیر این است که بدانید چه زمانی باید لباس زیر قدیمی خود را دور بیندازید.
در واقع، تهدید بزرگ‌تر برای سلامت دستگاه تناسلی شما، باکتری‌ها و مدفوعی هستند که حتی پس از شستشو نیز به لباس زیرهایتان می‌چسبند و ممکن است باعث واژینوز باکتریایی یا سایر بیماری‌های مشابه شوند. پس بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید، این است که هر سال به طور مرتب لباس زیر خود را تعویض کنید تا جلوی این مشکل را بگیرید. چند نکته کلی در این مورد عبارتند از:

  • اگر زیاد فعالیت و عرق می‌کنید، خرید شورت جدید ضروری است.
  • اگر می‌خواهید خطوط شورت خود را پنهان کنید، خرید لباس‌ زیرهای بدون درز را پیشنهاد می‌کنیم که با پوشیدن آن‌ها دیگر لازم نیست نگران لیز خوردن یا چرخیدن شورت خود باشید.
  • اگر در مناطقی با آب و هوای گرم زندگی می‌کنید، لباس زیرهای مشبک با روکش پنبه‌ای بخرید.

نکات مهم بهداشت لباس زیر زنان کدامند؟


بیشتر بخوانید: انتخاب لباس زیر مناسب برای زنان باردار


کلام آخر

نکات مهم بهداشت لباس زیر زنان چند مورد ساده را شامل می‌شوند که به راحتی می‌توانید آن‌ها را انجام دهید و خطر عفونت‌های ناحیه تناسلی را از خود دور نگه دارید. در واقع، فقط کافی است که لباس زیرهای نخی و پنبه‌ای انتخاب کنید و شستشو و تعویض روزانه آن‌ها را نیز جدی بگیرید تا خیال‌تان جمع باشد.

به کلینیک نی نی بان سر بزنید.

منبع: onlymyhealth

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.