۲۳۹۷۹۷
۱۷۰۱
۱۷۰۱

راز ماندگاری رنگ مو با ۱۲ ترفند ساده

رنگ کردن مو فرایندی گران قیمت و هزینه‌بر است. پس از صرف ساعت‌ها برای رنگ کردن مو در خانه یا سالن‌های آرایشی، فقط می‌خواهید که رنگ موی زیبای ایجاد شده دوام زیادی داشته باشد و زود از بین نرود. اما سوال اصلی این است که چه کارهایی به افزایش ماندگاری رنگ مو کمک می‌کنند؟

راز ماندگاری رنگ مو با 12 ترفند ساده

رنگ کردن مو فرایندی گران قیمت و هزینه‌بر است. پس از صرف ساعت‌ها برای رنگ کردن مو در خانه یا سالن‌های آرایشی، فقط می‌خواهید که رنگ موی زیبای ایجاد شده دوام زیادی داشته باشد و زود از بین نرود. اما سوال اصلی این است که چه کارهایی به افزایش ماندگاری رنگ مو کمک می‌کنند؟

برای حفظ بیشتر رنگ مو باید با لطافت بیشتری با موها برخورد کنید. این بدان معنا است که از محرک‌های روزمره مانند شامپو، گرما و نور خورشید دوری کرده و همچنین موها را به مقدار فراوان آبرسانی کنید. محافظت از رنگ مو به توجه و مراقبت زیادی نیاز دارد. در این مطلب قصد داریم به بررسی جزئیات مربوط به چگونگی محافظت و افزایش ماندگاری رنگ مو بپردازیم. 

راز ماندگاری رنگ مو با 12 ترفند ساده

ماندگاری رنگ مو چقدر است؟

طول عمر رنگ مو به رنگ موی مورد استفاده‌ی بستگی دارد. یکی از مواردی که برای افزایش ماندگاری رنگ مو باید از آن آگاهی داشته باشید این است که چگونه بهترین رنگ مو را انتخاب کنید؟. در صورت استفاده از رنگ موی خوب ماندگاری آن افزایش پیدا می‌کند.

رنگ موی موقت یک راهکار سریع است که پس از یک یا دو بار شامپو زدن از بین می‌رود. رنگ موهای موقت طول عمر بسیار کوتاهی دارند زیرا به جای نفوذ به ساقه‌ی موها روی سطح مو می‌نشینند.

رنگ موهای نیمه موقت همچنان موقت هستند اما به گونه‌ای طراحی شده‌اند که دوام بیشتری داشته باشند. فرمولاسیون‌ رنگ موهای نیمه موقت رنگدانه را روی سطح مو می‌ریزند و بیشتر از اینکه رنگ مو را تغییر دهند تناژ آن را تغییر می‌دهند. این رنگ‌ها پس از ۴  تا ۱۲ بار شامپو زدن از بین می‌روند. 

راز ماندگاری رنگ مو با 12 ترفند ساده

رنگ موهای نیمه دائم فرمولاسیونی مشابه رنگ موی نیمه موقت دارند اما به نخستین لایه‌ی پوشش بیرونی مو نفوذ می‌کنند بنابراین رنگ آن‌ها به آرامی جذب موها شده و پس از ۱۲ تا ۲۴ بار شستن موها با شامپو از بین می‌رود.

رنگ موهای دائمی از مواد شیمیایی‌ مختلفی مانند آمونیاک، هیدروژن پراکسید یا دکلره استفاده می‌کنند تا موها را به صورت دائمی تیره یا روشن کنند. این رنگ موها با مواد شیمیایی به پوشش مو نفوذ می‌کنند تا ملانین‌های (پیگمنت‌هایی که به مو رنگ می‌دهند) ساقه‌ها را تغییر دهند. به دلیل اینکه این فرمول‌ها ساختار واقعی موها را تغییر می‌دهند، رنگ مو با شست‌و‌شو تغییر نمی‌کند اما تناژ آن به مرور زمان با شستن تغییر کرده یا محو می‌شود.

شناختن نوع رنگ مو به شما ایده‌ای کلی درباره‌ی اینکه به اصلاح یا انجام دوباره‌ی رنگ مو نیاز دارید یا نه را می‌دهد

ترفندهای افزایش ماندگاری رنگ مو

راز ماندگاری رنگ مو با 12 ترفند ساده

فرقی نمی‌کند که موهایتان دکلره، هایلایت یا بالیاژ باشد در هر حال راهکارهایی که در ادامه بیان کرده‌ایم به افزایش ماندگاری رنگ مو و جلوگیری از کم رنگ شدن رنگ مو کمک می‌کنند.

۱. پس از رنگ کردن موها حداقل ۷۲ ساعت صبر کنید بعد موها را بشویید

نکته‌ی بسیار مهم این است که به موهایتان فرصت دهید که رنگ را تثبیت کند و سریع آن را نشویید. شستن سریع موها باعث می‌شود رنگ موها به سرعت از بین بروند.

۲. از شامپوها و نرم کننده‌های مناسب موهای رنگ شده استفاده کنید

این محصولات رنگدانه‌های زرد، نارنجی یا قرمزی که ممکن است به مرور زمان در ساقه‌های رنگ شده‌ی مو ظاهر شده و ظاهر جالبی نداشته باشند را خنثی می‌کنند. شامپو و نرم کننده‌ی بنفش ضد زردی برای موهایی که روشن شده‌اند و ممکن است به مرور زمان به زرد برنجی متمایل شوند جزو واجبات محسوب می‌شوند. این مدل شامپوها و نرم کننده‌ها رنگدانه‌های بنفشی دارند که رنگدانه‌های زرد را خنثی می‌کنند تا رنگ موی دلخواهتان باقی بماند.

۳. از محصولات محافظ موی رنگ شده استفاده کنید

محافظ موی رنگ شده محصولی عاری از هر گونه ماده‌ی شمیایی خطرناکی است که منجر به از بین رفتن یا کم رنگ شدن رنگ مو شود. سولفات‌ها یکی از بزرگترین عوامل از بین برنده‌ی رنگ مو هستند بنابراین حتما از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید.  


بیشتر بخوانید: فرمول رنگ موی پرطرفدار سال که عاشقش می شوید  


راز ماندگاری رنگ مو با 12 ترفند ساده

۴. شستن موها را با فاصله انجام دهید

شستن با فاصله‌ی موها به افزایش ماندگاری رنگ مو کمک می‌کند. یک روز در میان از یک شامپوی خشک خوب استفاده کرده و یک اسپری حالت دهنده‌‌ی مو که بتواند به موهایتان حجم داده و افتادگی موها در فواصل بین شستن با شامپو را احیا کند را به کار بگیرید.

۵. موهایتان را با آب داغ نشویید

آب داغ پوست مو را باز کرده و باعث می‌شود رنگ از بین آن خارج شود. پیش از آب کشیدن موها، درجه‌ی آب را روی ولرم تنظیم کنید. در صورتی که بتوانید آب سرد را تحمل کنید هم برای موها و هم برای سلامتیتان بهتر است.

۶. تا حد ممکن موها را آبرسانی کنید

راز ماندگاری رنگ مو با 12 ترفند ساده

موهای خشک و آسیب دیده سریع‌تر رنگشان را از دست می‌دهند بنابراین آبرسانی موها را فراموش نکنید. نرم کننده‌ها و ماسک‌های آبرسان بهترین انتخاب‌ها هستند.

۷. با استفاده از روغن مو، درخشش موها را افزایش دهید

یک روغن موی سبک می‌تواند به جذب رطوبت و افزودن لایه‌ی محافظتی اضافه برای افزایش ماندگاری رنگ مو کمک کند. روغن مو همچنین باعث افزایش درخشش موها شده و منجر می‌شود رنگ موها سالم‌تر و روشن‌تر به نظر برسند.

۸. موها را در برابر مواد معدنی و شیمیایی محافظت کنید

منظور از مواد معدنی موادی است که از سردوش (آب سخت)، استخر(کلر) و دریا (آب نمک) خارج می‌شوند. همه‌ی این مواد می‌توانند منجر به ایجاد تناژ‌های رنگی ناخواسته در ساقه‌های رنگ شده‌ی شما شوند و در حالت کلی فقط باعث زبری موها می‌شوند. برای محافظت از موها در برابر آب سخت حتما فیلتر سر دوش نصب کنید. همچنین استفاده کردن از ماسک مو پس از دوش گرفتن هم می‌تواند به از بین بردن اثرات خشک کنندگی آب سخت کمک کند.

امکان به حداقل رساندن میزان کلر یا آب دارای نمکی که موها جذب می‌کنند با غوطه‌ور کردن موها در آب معمولی پیش از شنا کردن وجود دارد. انجام این کار بسیار ساده است فقط کافی است موهایتان را قبل ار رفتن داخل استخر یا دریا خیس کنید. 

راز ماندگاری رنگ مو با 12 ترفند ساده

۹. از محافظ فرابنفش استفاده کنید

برای این کار تنها کافی است هنگام بیرون رفتن از یک کلاه یا شال استفاده کنید.

۱۰. استفاده از دستگاه‌های حرارتی را کاهش دهید

دستگاه‌های حرارتی مانند اتو مو و سشوار می‌توانند منجر به کمرنگ شدن رنگ مو شوند. بنابراین تا حد ممکن موها را در هوای آزاد خشک کنید. در صورتی که مجبور به خشک کردن موها با دستکاه‌های حرارتی هستید سعی کنید درجه‌ی حرارت آن‌ها را کاهش دهید تا آسیبشان کمتر شود . برای همین همیشه از یک محافظ حرارتی استفاده کنید.

۱۱. رنگ مو را روی موی خشک اعمال کنید

ممکن است منطقی به نظر نرسد اما هنگام اعمال رنگ مو روی موی خشک در صورتی که هر قسمت از مو را به خوبی به رنگ آغشته کنید باعث می‌شوید مو یکدست به نظر برسد. این یک نقطه‌ی شروع ایدئآل برای افزایش ماندگاری رنگ مو است.

۱۲. استفاده از ماسک مو ضروری است

اغلب افراد استفاده از ماسک را جدی نمی‌گیرند اما استفاده از ماسک به ویژه برای افزایش ماندگاری رنگ مو ضروی است. برای حفظ عمیق‌تر رنگ مو توصیه می‌شود از ماسک مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید

افزایش ماندگاری رنگ موی فانتزی

راز ماندگاری رنگ مو با 12 ترفند ساده

حتی با بیشترین میزان مراقبت و استفاده از بهترین روتین مراقبت از موی رنگ شده باز هم رنگ موهای فانتزی در نهایت از بین رفته و پاک می‌شوند. برای اینکه رنگ موی فانتزیتان بهترین ظاهر را داشته باشد باید به صورت منظم برای تمدید رنگ به سالن زیبایی مراجعه کنید. برای افزایش ماندگاری رنگ‌های فانتزی توصیه می‌شود هر چهار هفته یکبار رنگ موهای فانتزی را دوباره اعمال کنید.

رنگ موهای فانتزی هم برای افزایش ماندگاری مانند رنگ موهای معمولی به استفاده از شامپو، نرم کننده و مراقبت کافی نیاز دارند. اما این مدل رنگ برخلاف رنگ‌های معمولی به کمی توجه و مراقبت بیشتر احتیاج دارند. در ادامه چند ترفند درباره‌ی افزایش ماندگاری رنگ موی فانتزی و مراقبت از آن‌ها برای ماندگاری حداکثریشان را بیان می‌کنیم. 

راز ماندگاری رنگ مو با 12 ترفند ساده

​تنها از شامپو و نرم کننده‌ی مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید؛ شامپوی مخصوص از محو شدن سریع رنگ مو جلوگیری می‌کند.

از حرارت دادن خیلی زیاد موها اجتناب کنید؛ ابزارهای حرارتی مانند سشوار و اتو می‌توانند باعث آسیب به موها و محو شدن رنگ مو شوند. در شرایطی که مجبور به استفاده از ابزارهای حرارتی شدید پیش از استفاده از آن از اسپری محافظت کننده از موها در برابر حرارت استفاده کنید. 

راز ماندگاری رنگ مو با 12 ترفند ساده

از شست‌و‌شوی بیش از حد موها اجتناب کنید؛ شست‌و‌شو روغن‌های طبیعی مو را از بین برده و باعث خشکی موها می‌شود. به جای شست‌و‌شوی زیاد از شامپوهای خشک استفاده کرده یا بین شست‌و‌شوها از نرم کننده‌ی ملایم استفاده کنید.

رنگ موی تیره‌تری را انتخاب کنید؛ در میان رنگ‌های فانتزی رنگ تیره‌تری را انتخاب کنید در این صورت نه تنها با اولین شست‌و‌شو موهایتان کمرنگ نشده بلکه با چند بار شست‌و‌شو رنگ موهایتان بازتر شده و به رنگ ایدئآلتان خواهید رسید.

از شامپوی خشک استفاده کنید؛ برای اینکه شستن موهایتان با شامپو و آب را به حداقل برسانید بهتر است از شامپوی خشک برای گرفتن چربی موهایتان استفاده کنید.

از مواد مرغوب استفاده کنید؛ رنگ کردن موهایتان با رنگ فانتزی را توسط فرد متخصص و حرفه‌ای و با استفاده از مواد مرغوب انجام دهید. زیرا در غیر این صورت به نتیجه‌ی مطلوبی نخواهید رسید و موهایتان آسیب خواهند دید.

 

منبع: ایسنا

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.