۲۳۹۹۶۷
۱۶۸
۱۶۸

خودخواهی این مزایای بزرگ را دارد/اگر خودخواه باشی این مزیت ها رو داری

شاید شما هم فکر کنید که خودخواه بودن جلوه های منفی و بدی دارد. بله البته نه در تمام موارد. زمانی که شما باید به خودتان اهمیت بدهید اما از سر دلسوزی دیگران را برتر از خودتان می‌دانید، درواقع ظلم بزرگی در حق خودتان کرده اید‌. 

خودخواهی این مزایای بزرگ را دارد/اگر خودخواه باشی این مزیت ها رو داری

خودخواه بودن در زندگی این مزایا رو برات داره!

شاید شما هم فکر کنید که خودخواه بودن جلوه های منفی و بدی دارد. بله البته نه در تمام موارد. زمانی که شما باید به خودتان اهمیت بدهید اما از سر دلسوزی دیگران را برتر از خودتان می‌دانید، درواقع ظلم بزرگی در حق خودتان کرده اید‌. اگر شما هم زمانی را صرف اهمیت دادن به همه کرده باشید، می بینید که چقدر از انرژی خود را از دست داده اید. در حالی که اگر همین انرژی را برای خود بگذارید، قطعا هم حالتان بهتر خواهد و هم روابطتان با دیگران بهبود می یابد. در ادامه با مزیت های آن بیشتر آشنا خواهید شد. 

خودخواهی این مزایای بزرگ را دارد/اگر خودخواه باشی این مزیت ها رو داری

۱. حفظ سلامت روان

گاهی اوقات خودخواه بودن یعنی زمان گذاشتن برای خودت. این که بتوانید برای خود خلوتی پیدا کنید و به خودتان هم فکر کنید، واژه خودخواهی را خوب و مثبت تلقی می کند. باید زمانی را هم برای خودتان در نطر بگیرید و به فکر سلامت روان و رفع خستگی ذهن خود باشید. اگر مردام خود را نادیده بگیرید، بعد از مدتی کوهی از احساسات غم و خشم را تجربه خواهید کرد. فکر کردن به خودتان و در نطر گرفتن خودتان به عنوان اولین شخص، کمک می کند تا سلامت روانتان در بهترین شرایط قرار بگیرد. 

خودخواهی این مزایای بزرگ را دارد/اگر خودخواه باشی این مزیت ها رو داری

۲. تفریح کردن و کاهش استرس

به جای آن که بخواهید فقط به فکر دیگران باشید و تا آخرین روز و ساعت سرکار بمانید و بی وقفه کار کنید، کمی هم به خودتان فکر کنید. تلاش کنید تا برای خودتان وقت بگذارید و خودتان را مهم و ارزشمند بدانید. قرار نیست همیشه برای همه صد خودتان را بگذارید و به خودتان فکر نکنید. کمی از کار و فشار زیاد دور شوید و به دنبال تفریحات باشید. حتی اگر تفریحات شما کم و کوچک باشد. در این حالت استرس و نگرانی شما کم می شود و از لحاظ جسمی و روحی سبک و راحت خواهید شد. 

خودخواهی این مزایای بزرگ را دارد/اگر خودخواه باشی این مزیت ها رو داری

۳. رسیدن به اهداف

عملا اگر به خودتان فکر نکنید و اهمیتی ندهید، نمی توانید آن طور که می خواهید به اهدافتان برسید. این که باید به هدفی برسید نیازمند خودخواه بودن است. خودخواه بودن در این حالت نشان می دهد که شما باید تلاش کنید برای خودتان وقت بگذارید. به خودتان اهمیت بدهید و برای خودتان بیشتر از بقیه برنامه ریزی کنید. مادامی که شما در خدمت دیگران باشید، یعنی دارید برای بقیه و رسیدن آن ها به اهدافشان تلاش می کنید. 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.