۲۳۹۶۱۲
۲۱
۲۱

با همسر لجباز چطوری رفتار کنیم/نحوه رفتار با همسر لجباز

حتما شما هم در زندگی خود فردی را دارید که هیچ چیزی را نمی پذیرد و رفتار و حرف های خود را بهترین می داند. 

با همسر لجباز چطوری رفتار کنیم/نحوه رفتار با همسر لجباز

با همسر لجباز چطوری رفتار کنیم/نحوه رفتار با همسر لجباز

حتما شما هم در زندگی خود فردی را دارید که هیچ چیزی را نمی پذیرد و رفتار و حرف های خود را بهترین می داند. معمولا یک الی دو بار و در مواقع صلاح دید می توان با این افراد کنار آمد، اما کنار آمدن به صورت طولانی مدت خیلی اذیت کننده و آزار دهنده است. زندگی کردن با زن یا مردی که سرسخت یا لجباز است، بسیار سخت خواهد بود. راهکارهایی برای برخورد با همسر سرسخت و لجباز وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره شده است:

با همسر لجباز چطوری رفتار کنیم/نحوه رفتار با همسر لجباز

۱. پیدا کردن علت لجبازی

اولین قدم این است که ببینید چرا همسر شما لجبازی می کند؟ دلیل آن چیست و همسرتان از چه چیزی بدش می آید؟ گاهی اوقات افراد لجباز نیستند و فقط با خشم فراوان رفتار یا گفت و گو می کنند. باید علت این که سرسختی می کند مشخص شود. برای پی بردن به علت آن، می توانید با همسر خود در زمان مناسب صحبت کنید تا مشکل را مطرح کرده و علت آن را بفهمید. 

با همسر لجباز چطوری رفتار کنیم/نحوه رفتار با همسر لجباز

۲. آرامش نشان دادن

اگر همسر شما لجباز است و شما هم بخواهید مثل او خشمگین شده و لجبازی کنید، اوضاع بدتر می شود. داد و بیداد کردن و دعوا راه انداختن اصلا توصیه نمی شود. چرا که طول لجبازی همیرتان را بیشتر می کند. حتی برخی افراد وقتی می بینند شما ادامه می دهید، لجبازی و سرسختی خود را بیشتر می کنند. پس آرام باشید و سعی کنید اگر خیلی حرف و رفتارش با شما متناقض است فاصله بگیرید تا آرام شوید.

با همسر لجباز چطوری رفتار کنیم/نحوه رفتار با همسر لجباز

۳. حرف زدن در زمان مناسب

اگر حتی دعوا و بگو مگو هم دارید، باز باید حرف های اساسی خود را بگذارید زمانی مطرح کنید که مناسب باشد. اگر وسط دعوا بخوابید حرف های درست بزنید، خیلی کارتان مشکل می شود. اول از همه باید مطمئن شوید که خودتان و همسرتان آرامشتان حفظ شده است. بعد با بهترین الفاظ شروع به صحبت کردن کنید. 

۴. درک کردن تفاوت ها و مشکلات

قطعا که شما با همسرتان حتما تفاوت هایی دارید. این تفاوت ها باعث می شود که کمی با هم کلنجار بروید و اختلاف نظر داشته باشید. با این حال باید یک دیگر را درک کرده و مشکلات را بپذیرید. دست از قضاوت کردن و مقایسه کردن همسر لجباز بردارید. گاهی اوقات او سرشار از ناراحتی و خشم است و نیاز دارد شما او را درک کنید. اما مستقیم نمی گوید! پس بهتر است این را بپذیرید که همسرتان هم متفاوت است و باید با هم کنار بیایید و انعطاف پذیری داشته باشید. 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.