۲۳۹۶۰۲
۱۷۳۶
۱۷۳۶

۵ترفند رنگ کردن مو در خانه + تصویر

5ترفند رنگ کردن مو در خانه + تصویر

استفاده از رنگ مو در خانه نباید بدون توجه به نکات و ترفندهایی که در این مسیر وجود دارد انجام شود. درصورتی‌که با این نکات آشنا نباشید ممکن است به موهای خود آسیب برسانید.

گذاشتن رنگ مو در خانه به شما این امکان را می‌دهد تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. به این صورت که دیگر لازم نیست در فواصل زمانی کوتاه، برای ترمیم رنگ مو به آرایشگاه مراجعه کنید. البته پیش‌از اقدام برای انجام این کار، باید با ترفندهای آن آشنا باشید.

نداشتن مهارت کافی و عدم آگاهی از ترفندهایی که در ادامه بیان می‌کنیم باعث عدم رضایت شما از رنگ کردن مو در خانه می‌شود. به همین دلیل نیز توصیه می‌کنیم تا انتهای متن با ما همراه باشید و نکات این مسیر را بشناسید تا با استفاده از آن‌ها، بهترین نتیجه را به‌دست بیاورید.

تجهیزات رنگ مو را به طور کامل خریداری کنید

اولین کاری که برای گذاشتن رنگ مو در خانه باید انجام دهید خرید تجهیزات است. این ابزار به شما کمک می‌کنند فرآیند رنگ‌ کردن موها را دقیق‌تر انجام دهید و باعث ایجاد آسیب در موهای خود نشوید.

برای خرید تجهیزات رنگ مو می‌توانید به فروشگا‌ه‌های مختلف سطح شهر مراجعه کنید یا حتی برای کاهش هزینه‌ها، آن‌ها را از فروشگاه‌های اینترنتی مانند دیجی‌کالا سفارش دهید. داشتن این ابزار باعث ساده‌سازی مراحل رنگ کردن مو در خانه خواهد شد و به همین دلیل، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ترفندها شناخته می‌شود. این تجهیزات عبارت‌اند از:

  • قلم مو وکاسه رنگ

  • شانه تقسیم مو و گیره نگهدارنده

  • آینه دستی

  • دستکش یک‌بار مصرف بدون لاتکس

  • وازلین یا کرم مرطوب‌کننده

  • دستمال مرطوب

  • کلاه دوش یک‌بار مصرف

  • رنگ مو و اکسیدان

  • با نوسانات قیمت آهن، معاملات مسکن چالش‌برانگیز شده؟ این مقاله راهکارهای برای حفظ سرمایه‌تان در این بازار ناپایدار را به شما ارائه می‌دهد.

استفاده از دستکش از بروز آسیب به دست‌های شما جلوگیری می‌کند. با آینه دستی نیز می‌توانید تمام بخش‌های ساقه و ریشه را به‌طور کامل بررسی کنید تا درصورت عدم آغشته‌ شدن تارها به مواد، مجدد روی آن‌ها رنگ بگذارید.

کرم مرطوب‌کننده یا وازلین نیز برای پوشش پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند تا جلوی رنگی شدن آن را بگیرند. همچنین با دستمال مرطوب می‌توانید مواد باقی مانده روی پوست را پاک کنید.

5ترفند رنگ کردن مو در خانه + تصویر

درصورت نیاز موهای خود را دکلره کنید

استفاده از رنگ مو در خانه نباید بدون درنظرگرفتن تغییراتی که می‌خواهید، انجام شود. در واقع شما باید رنگ فعلی موهای خود را در نظر داشته باشید و طبق میزان روشن یا تیره شدنی که انتظار دارید، برای استفاده از دکلره تصمیم بگیرید.

افرادی که می‌خواهند به‌سراغ طیف‌های روشن یا فانتزی بروند پیش‌از هر کاری باید موهای خود را دکلره کنند. با این کار رنگ طبیعی موها به‌طور کامل از بین می‌رود و زمینه برای استفاده از مواد دل‌خواه فراهم می‌شود.

برای این منظور باید از کرم دکلره یا پودر آن استفاده کنید. مدت‌زمانی که این مواد را باید روی مو نگهداشت. پایه رنگ آن‌ها وابسته است. برای موهای مشکی معمولا زمان طولانی‌تری طول می‌کشد و در نهایت نیز رنگ آن‌ها نارنجی یا قرمز می‌شود.

شرایط هورمونی روی میزان تاثیر دکلره و رنگ مو در خانه تاثیر می‌گذارد. پس بهتر است در طول مدت قاعدگی، این کار را انجام ندهید تا نتیجه بهتری به‌دست بیاورید. همچنین با توجه به آثار نامطلوب دکلره روی مو، از تماس طولانی‌مدت این مواد که باعث خشکی و شکنندگی ساقه‌ها می‌شود، جلوگیری کنید.

5ترفند رنگ کردن مو در خانه + تصویر

پیش از گذاشتن رنگ، موهای خود را نشویید

ترفند دیگری که به شما کمک می‌کند بهترین نتیجه را از رنگ کردن موها ببینید، عدم شست‌وشوی آن‌ها پیش‌از رنگ‌ کردن یا دکلره کردن مو است چراکه این چربی طبیعی از تارها محافظت می‌کند.

اگر موی شما دچار آسیب ناشی از مواد شیمایی شود، حتی اگر رنگ آن کاملا شبیه چیزی باشد که می‌خواستید باز هم نتیجه نهایی مطلوب نخواهد بود. به همین دلیل در کنار توجه به تغییر رنگ موها، باید به حفظ سلامت آن‌ها نیز اهمیت داده شود.

از این ‌رو بهتر است چند روز قبل ‌از گذاشتن رنگ مو در خانه، حمام نکنید. ضمن اینکه با استفاده از موادی مانند وازلین یا روغن مو، می‌توانید یک لایه چربی ایجاد کنید تا محافظت از تارها افزایش پیدا کند و در نهایت نیز بتوانید راحت‌تر آن‌ها را شست‌وشو دهید.

رنگ ها را ترکیب نکنید

یکی از رایج‌ترین کارهایی که بسیاری از افراد، حین گذاشتن رنگ مو در خانه انجام می‌دهند، ترکیب چند رنگ با یکدیگر است. البته این کار توصیه نمی‌شود چراکه ترکیب این مواد شیمیایی بدون شناخت دقیق آن‌ها، احتمالا نتیجه‌ای کاملا عکس تصور ما ایجاد کند.

به همین دلیل نیز افراد آماتور که دانشی در ترکیب رنگ‌ها ندارند نباید سعی کنند با ترکیب این مواد، به یک رنگ جدید و خاص دست پیدا کنند. البته برای این منظور می‌توانید از افرادی حرفه‌ای مشورت بگیرید.

درصورتی‌که نتوانستید از فردی حرفه‌ای مشاوره کسب کنید بهتر است با نگاه کردن به کاتالوگ رنگ‌ها، گزینه‌ای که بیشتر از سایرین به سلیقه شما نزدیکی دارد تهیه کنید و کار خود را با همان یک رنگ انجام دهید. چراکه ترکیب این مواد ریسک بزرگی است.

در کنار توجه به این مورد، شما باید از رنگ‌ موهای برند استفاده کنید تا آسیب‌ این مواد شمیایی را به‌حداقل برسانید. رنگ‌هایی که از متریال نامرغوب تهیه شده باشند آثار بدی برای موهای شما ‌به‌همراه خواهند داشت.

5ترفند رنگ کردن مو در خانه + تصویر

رنگ را روی موی خشک قرار دهید

اگر موهای شما خیس است یا حتی رطوبت کمی دارند، از گذاشتن رنگ روی آن‌ها بپرهیزید. چراکه در این شرایط احتمال دارد رنگ به تارها نفوذ نکند یا به‌دلیل رقیق شدن، نتیجه مورد نظر را به‌وجود نیاورد.

ضمن اینکه برای خشک کردن موهای خیس نباید از وسایل حرارتی مانند سشوار استفاده کنید. بهتر است اجازه دهید موها به‌طور طبیعی خشک شوند. به‌طور کلی عدم استفاده از این محصولات حرارتی قبل و بعداز گذاشتن رنگ مو در خانه، مهم است.

دراین‌خصوص باید گفت حرارت وسایل گرمایشی، باعث خشک شدن و شکنندگی موها می‌شود. به همین دلیل حداقل یک هفته قبل‌از رنگ گذاشتن و تا چند روز بعداز آن، نباید از این لوازم استفاده کرد تا نتیجه بهتری به‌دست آورد.

جمع‌بندی

آشنایی با ترفندهایی که در مسیر گذاشتن رنگ مو در خانه وجود دارد این امکان را به شما می‌دهد تا با کم‌ترین دردسر و هزینه، موهای خود به بهترین شکل رنگ کنید و از نتیجه نهایی لذت ببرید.

از این ترفندها یا به‌عبارتی نکات مهم باید به خریداری تمام تجهیزات رنگ کردن مو، دکلره کردن مو، عدم شستن مو و حفظ چربی‌ برای محافظت از تارها، عدم گذاشتن رنگ روی موی خیس و عدم ترکیب کردن این مواد شیمیایی اشاره کرد.

محتوای حمایت شده

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.