۲۳۹۵۹۷
۱۱۵
۱۱۵

۳ تکنیک ژاپنی برای رفع تنبلی

تنبلی یک موردی است که محال است کسی تا به حال از گیر آن فرار کرده باشد! همه ما حداقل یک الی دو بار در زندگی خود به این مشکل دچار شده ایم. اما امان از روزی که کارهای معهم و واجب داریم اما این تنبلی، ما را به تاخیر می اندازد.

3 تکنیک ژاپنی برای رفع تنبلی

۳ تکنیک ژاپنی برای رفع تنبلی

تنبلی یک موردی است که محال است کسی تا به حال از گیر آن فرار کرده باشد! همه ما حداقل یک الی دو بار در زندگی خود به این مشکل دچار شده ایم. اما امان از روزی که کارهای معهم و واجب داریم اما این تنبلی، ما را به تاخیر می اندازد. تنبل شدن باعث می شود که از رسیدن به اهداف و بهره وری زندگی دور بمانید. در ادامه ما می خواهیم سه روش اساسی که ریشه ژاپنی دارد را با هم بررسی کنیم.

3 تکنیک ژاپنی برای رفع تنبلی

۱. روش ایکیگای

ایکیگای یک ترفند جالب و پرطرفدار است که به کمک آن می توانید هدف های خود را در زندگی کشف کنید. در واقع در ایکیگای شما روی اهداف خود برنامه ریزی می کنید. این اهداف خیلی مهم هستند و باید جزو سه هدف اساسی برای زندگی کردن باشند. به عنوان مثال بهتر است یک برگه بردارید و دو الی سه هدفی را که می خواهید در این ماه یا ماه بعد به آن برسید را بررسی کنید. این اهداف را جلوی آینه بچسبانید تا بخاطر آن بهتر تلاش کنید. در ایمکیگای هدف شما باید مجموعی هر چیزی باشد که بقا را نجات می دهد.

3 تکنیک ژاپنی برای رفع تنبلی

۲. تکنیک کایزن

ژاپنی ها یک تکنیک ساده و در عین حال نتیجه بخشی دارند که به آن کایزن می گویند. این تکنیک منجر به بالا رفتن انگیزه می شود تا به اهدافتان برسید. سعی کنید تمرکز خود را از روی اهداف کلی بردارید و بر روی پیشرفت های کوچک متمرکز شوید. با این تکنیک کم کم به نتیجه دلخواه خود می رسید. در این روش اول از همه می توانید چند نفری انجام دهید. مشکلات رسیدن به هدف را بررسی کنید و برای رفع آن ها اقدام نمایید. در آخر نتایج خود را تحلیل و تفسیر کنید.  

3 تکنیک ژاپنی برای رفع تنبلی

۳. ترفند شوشین

در این ترفند شما انگار یک تازه کار هستید و قرار است برای بار اول یک کاری را انجام دهید. فکر کنید که می خواهید کارتان را از اول شروع کنید. در این حالت انگیزه زیادی به انجام کار دارید. این تکنیک که به مبتدی گرایی هم معروف است، کمک می کند تا با انگیزه بالاتری کارهای خود را انجام دهید و به آن نزدیک شوید. 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.