۲۳۹۵۶۰
۸۹۱۳
۸۹۱۳

چگونه بوی سوختگی را در خانه از بین ببریم؟ خانم ها بخوانند

بوی سوختگی اغلب تنها برای چند ساعت یا چند روز در خانه باقی می‌ماند. اما در مواردی ممکن است بوی سوختگی وارد وسایل خانه شود و هفته‌ها باقی بماند، روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانیدبوی سوختگی را از بین ببرید.

چگونه بوی سوختگی را در خانه از بین ببریم؟ خانم ها بخوانند

بوی نان و غذای سوخته معمولا مدت زیادی درون خانه باقی می‌ماند و ناخوشایند است. اگر کاری برای از بین بردن این بو انجام ندهید، این بوی سوختگی ممکن است روز‌ها در خانه‌ی شما باقی بماند. خوشبختانه راه‌های برای از بردن بوی سوختگی وجود دارد که در این مطلب آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

غذای سوخته را دور بریزید

اولین و ساده‌ترین راه برای از بین بردن بوی سوختگی این است که مواد سوخته را از خانه دور کنید. غذای سوخته را نه تنها از فر یا مایکروویو، بلکه به طور کامل از خانه خود خارج کنید. غذای سوخته را در سطل زباله آشپزخانه قرار ندهید بلکه آن را از خانه خارج کنید.

گردش هوا

بسیاری از ما بلافاصله به محض اینکه در آشپزخانه دود ایجاد می‌شود وارد عمل می‌شویم و معمولا برای خاموش کردن هشدار سنسور دود همه پنجره‌ها را باز می‌کنیم، فن را روشن می‌کنیم و هوا را به حرکت در می‌آوریم. این دقیقا همان کاری است که باید برای خلاص شدن از شر بوی سوختگی انجام دهید. گردش هوا با باز کردن پنجره‌ها به کاهش بوی سوختگی کمک می‌کند.

چگونه بوی سوختگی را در خانه از بین ببریم؟ خانم ها بخوانند

از دستگاه تصفیه‌ی هوا استفاده کنید

تصفیه‌کننده‌های هوا می‌توانند با حذف آلودگی‌هایی که باعث ایجاد بو می‌شوند، به از بین بردن بوی سوختگی کمک کنند. فیلتر HEPA می‌تواند به سرعت بوی بد را از بین ببرد.

ظروف پخت و پز یا تابه‌های سوخته را تمیز کنید

وقتی غذا‌های سوخته را از خانه خارج کردید تابه‌ها و ظروف سوخته را تمیز کنید. هر چیز سوخته‌ای که روی ظروف باقی مانده است را باید از خانه خارج شود. مواد چسبیده را با شوینده تمیز کنید. اگر غذای سوخته به کف ماهی تابه چسبیده است می‌توانید سرکه‌ی سفید و آب را بجوشانید و با آن تابه را تمیز کنید. با این روش تمامی مواد چسبیده به راحتی جدا می‌شوند.

 پارچه‌ها یا ملحفه‌های اطراف آشپزخانه را تمیز کنید

اگر بوی سوختگی درون خانه ماندگار است، ممکن است لازم باشد پارچه‌ها و ملحفه‌های را که در مجاورت محل انتشار بوی سوختگی قرار دارند، تمیز کنید. پارچه‌ها و وسایل خانه می‌توانند بو‌ها را درون خود نگه دارند. پارچه‌ها را درون ظرفی با مخلوط یک فنجان سرکه‌ی سفید و آب خیس کنید تا مطمئن شوید که بوی آن کاملا از بین رفته است. برای صندلی‌های روکش شده یا سایر مواردی که نمی‌توانند در ماشین لباس‌شویی قرار بگیرند، سعی کنید مخلوط سرکه و آب را روی آن‌ها اسپری کنید.

جوش شیرین را روی وسایل بریزید

جوش شیرین یک خنثی‌کننده بو است و می‌توانید از آن برای از بین بردن بوی سوختگی استفاده کنید. برای این کار جوش شیرین را در اطراف قسمت سوخته بپاشید یا ظروف کوچکی از آن را در سراسر اتاق و فضا‌های مجاور قرار دهید.

چگونه بوی سوختگی را در خانه از بین ببریم؟ خانم ها بخوانند

روی فرش‌ها جوش شیرین بپاشید

فرش و موکت یکی دیگر از سطوح نرمی هستند که به سادگی بو‌ها را جذب می‌کنند. خوشبختانه جوش شیرین در این مورد نیز به شما کمک می‌کند. روی فرش‌ها جوش شیرین بپاشید و اجازه دهید چند ساعت بماند، سپس جوش شیرین اضافی را با جاروبرقی تمیز کنید.

کیسه‌های زغال چوب را در خانه قرار دهید

زغال چوب ماده دیگری است که بو‌ها را جذب می‌کند و در از بین بردن بوی سوختگی خانه موثر است. می‌توانید کیسه‌های زغالی را در خانه آویزان کنید. زغال فعال را در وسط یک تکه پارچه قرار دهید، آن را جمع کنید و در آن را ببندید. این کیسه‌ها را در سراسر فضای بدبو قرار دهید.

 تمام سطوح اطراف را پاک کنید

از آنجایی که بوی سوختگی بسیار غلیظ است، بهتر است تمام سطوح اطراف را با یک پاک‌کننده یا سرکه پاک کنید. میز، کابینت، اجاق گاز و هر ناحیه‌ای را که ممکن است بو در آن باقی بماند پاک کنید.

قابلمه‌ای رو گاز بگذارید

درون قابلمه‌ای موادی با رایحه‌های خوشبو مانند پرتقال، میخک و رزماری بریزید و زیر آن را روشن کنید. با این کار بوی غلیظی آزاد می‌شود که خانه شما را پر می‌کند و به تدریج بوی سوختگی را از بین می‌برد. مراقب باشید قابلمه نسوزد.

 قهوه

آیا میدانستید قهوه یک خنثی‌کننده‌ی بو است؟ به همین دلیل است که در عطرفروشی‌ها همیشه یک ظرف پر از قهوه وجود دارد. قهوه یک راه عالی برای از بین بردن بوی سوختگی است. چند کاسه پر از قهوه در خانه قرار دهید.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.