۲۳۹۴۸۷
۴۷۷
۴۷۷

کدام ایستگاه های مترو تهران، اتاق مادر و کودک دارند؟

مترو تهران علاوه بر حمل و نقل و کاهش ترافیک شهری از امکانات و خدمات بسیاری نیز برخوردار است که وجود آسانسور برای افراد دارای معلولیت، خطوط راهنما برای نابینایان و اتاق‌های مادر و کودک در برخی ایستگاه‌ها از آن جمله است...

کدام ایستگاه های مترو تهران، اتاق مادر و کودک دارند؟کدام ایستگاه های مترو تهران، اتاق مادر و کودک دارند؟

شبکه گسترده مترو تهران با هدف کاهش ترافیک و ایجاد یک سامانه ترابری همگانی با ظرفیت بالا در پایتخت به بهره‌برداری رسید. این وسیله حمل و نقل عمومی تاکنون دارای هفت خط است که تقریبا به اکثر نقاط پایتخت دسترسی داشته و ایستگاه فعال دارد.

شاید جالب باشد بدانید که این سیستم حمل و نقل ریلی بزرگترین شبکه مترو در خاورمیانه به‌شمار می‌رود. مترو تهران در هفت خط اصلی مشغول به فعالیت است که تنها خط پنج مترو با اتصال به کرج و شهر جدید مهستان برون شهری محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که خط پنج مترو تهران به‌عنوان اولین خط مترو تهران شناخته می‌شود که به تدریج دارای ایستگاه‌های بیشتر شده و مسیر طولانی‌تری را دربر گرفته است.

این شبکه ریلی علاوه بر حمل و نقل و کاهش ترافیک شهری از امکانات و خدمات بسیاری نیز برخوردار است که وجود آسانسور برای افراد دارای معلولیت، خطوط راهنما برای نابینایان و اتاق‌های مادر و کودک در برخی ایستگاه‌ها از آن جمله است.

کدام ایستگاه های مترو تهران، اتاق مادر و کودک دارند؟

 شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در راستای ارائه خدمات و امکانات بیشتر جلب رضایت شهروندان و حفظ کرامت بانوان سرزمین اقدامات گوناگونی انجام داده که احداث اتاق‌های مادر و کودک در ایستگاه‌های پرتردد مصداق بارز این جمله است. این ایستگاه‌ها در خطوط مترو پر رفت و آمدی مانند: خط یک مترو، در جهت ارتقای سلامت و بهداشت مادر و کودک، حفظ شئونات اسلامی و اخلاقی، شیردهی به نوزادان و نظافت آن‌ها، ارتقای کرامت مادران، ترویج فرهنگ تغذیه با شیر مادر و برطرف کردن نگرانی مادران در اماکن عمومی شهر ایجاد شدند.

کدام ایستگاه های مترو تهران، اتاق مادر و کودک دارند؟کدام ایستگاه های مترو تهران، اتاق مادر و کودک دارند؟

در اتاق‌های مادر و کودک امکانات مختلفی مانند: گرم کردن شیر و غذای کودکان، محل خواب و استراحت کودکان، امکان شستشو و نظافت کودکان و لوازمی برای سرگرمی آن‌ها وجود دارد.

این ایستگاه‌ها در نقشه مترو تهران در خطوطی مانند: پایانه جنوب، حرم مطهر امام خمینی، تجریش، امام خمینی، بهارستان، تهرانپارس، عبدل آباد، میدان حضرت ولی عصر، ایستگاه تئاتر شهر، ایستگاه تهران (صادقیه)، شهر آفتاب و فرودگاه امام خمینی قرار دارند.

نکته جالب توجه در مورد تعداد ایستگاه‌های مادر و کودک این است که مسئولان شهری مترو، قصد دارند علاوه بر 12 ایستگاه موجود، 10 ایستگاه دیگر به این اتاق‌ها اضافه کنند و همچنین امکانات رفاهی اتاق‌های پیشین را افزایش دهند. با وجود این ایستگاه‌ها مادران و کودکان به راحتی می‌توانند در شهر از حمل و نقل عمومی بهره ‌ببرند.

کدام ایستگاه های مترو تهران، اتاق مادر و کودک دارند؟

با توجه به گسترش روزافزون شبکه ریلی تهران و افزایش ایستگاه‌های فعال و در دسترس شهروندان نیاز به افزایش این نوع از اتاق‌ها نیز احساس می‌شود که براساس گزارش‌ها و اعلام خبر، اتاق‌های مادر و کودک مترو تهران در ایستگاه‌های جدید و پرتردد دیگر نیز احداث خواهد شد.

این ساخت و سازها امکان، استفاده قشر مادران و راحتی و آسایش بیشتر آن‌ها را در برخواهد داشت. آسایش و آرامشی که در نبود آن بسیاری از مادران جامعه را ناچار به منفعل و در خانه ماندن می‌کند. امکان اتاق مادر و کودک به مادران کمک می‌کند که جابه‌جایی در سطح شهر برای انجام امور روزانه خود را به راحتی بدون تجربه ترافیک، اذیت شدن کودک و نبود امکانات لازم جهت پرستاری از کودک خود را داشته باشند.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.