۲۳۸۵۶۰
۴۲
۴۲

بهترین سمعک کدام است؟

چه در حال صرف شام با دوستان یا تماشای تلویزیون در خانه باشید، کم شنوایی می‌تواند برای شما مانع ایجاد کند. با این حال، سمعک‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانند کمک کننده باشند و سطح شنوایی شما را ارتقا دهند. پس روی این مقاله کلیک کنید تا با بهترین سمعک آشنا شوید.

بهترین سمعک کدام است؟

بهترین سمعک، سمعکی است که مناسب شما باشد تا بتواند شنوایی شما را تقویت کرده و حتی از مغز شما در برابر زوال شناختی محافظت کند. به همین دلیل، شما باید با بهترین مارک سمعک آشنا باشید تا با مشورت و تشخیص متخصص شنوایی سنجی خود، یک انتخاب آگاهانه انجام دهید.


بیشتر بخوانید: پیرگوشی چیست و چه علایمی دارد؟


در این مقاله می‌خوانید:

بهترین مارک سمعک کدام است؟

اگر دنبال یک سمعک خوب می‌گردید، باید عوامل مختلفی از جمله قیمت، ویژگی‌ها و مزایا و معایب را در نظر بگیرید. ما نیز با توجه به همین فاکتورها شما را با چند مارک بهتر آشنا می‌کنیم:


بیشتر بخوانید: تاثیر کم شنوایی روی گفتار و صحبت کردن کودک


بهترین سمعک برای محیط‌های شلوغ: Phonak Audéo Lumity

این سمعک پیشرفته دارای قابلیت سازگاری با نویز است و می‌تواند به کمک هوش مصنوعی در تقویت درک گفتار نیز موثر باشد. علاوه بر این، اتصال هوشمند نیز دارد که امکان تنظیمات بی‌درنگ را فراهم می‌کند. در واقع، ما سمعک Phonak Audéo Lumity را برای ویژگی‌های پیشگامانه‌اش انتخاب کردیم که درک گفتار را در موقعیت‌های چالش برانگیز در اولویت قرار می‌دهد.

بهترین سمعک برای سبک زندگی فعال: Phonak Audeo Lumity Life

سمعک Audéo Lumity Life اولین سمعک قابل شارژ ضد آب در جهان است که افراد با سبک زندگی فعال می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند. این بهترین سمعک دارای قابلیت شخصی‌ سازی نیز است که به کمک آن می‌توانید سلامت کلی خود را نظارت کنید. به علاوه، قابلیت کنترل ضربه نیز دارد که می‌تواند برای افرادی که درگیر فعالیت‌های بدنی مختلف هستند و نیاز به تنظیمات بدون درز و راحت دارند، بسیار مفید باشد.

بهترین سمعک برای تشخیص سقوط: Starkey Evolv AI

سمعک Evolv AI فناوری پیشرفته تشخیص سقوط را ادغام می‌کند و هشدارهای دقیق و به موقعی را در صورت سقوط ارائه می‌دهد. هم‌چنین، این سمعک فراتر از عملکرد سنتی کار می‌کند و دارای فناوری سالم است. البته اتصال بی دردسر را نیز باید به مزایای آن اضافه کنیم که کیفیت ارتباطات شما را بهبود می‌بخشد و برایتان ایمنی و رفاه کلی فراهم می‌کند.

بهترین سمعک کدام است؟


بیشتر بخوانید: راهنمای خرید سمعک، مراحل خرید سمعک


بهترین مارک سمعک پشت گوشی

بهترین مارک سمعک پشت گوشی، برند اتیکن است. این سمعک به اندازه‌ای سریع عمل می‌کند که می‌تواند با مغز شما هماهنگ شود. هم‌چنین، به عنوان بهترین برند سمعک می‌تواند صد بار در ثانیه محیط اطراف شما را اسکن کند و تلاش لازم از سمت شما برای شنیدن را کاهش دهد.

بهترین مارک سمعک داخل گوش

بهترین مارک سمعک داخل گوش، گزینه‌های مختلفی می‌تواند داشته باشد که یکی از آن‌ها سمعک Phonak Audéo Lumity است. در بخش قبل نیز اسم این سمعک را ذکر کردیم. جالب است بدانید که این سمعک می‌تواند انواع شدت کم شنوایی را پوشش دهد و در حال حاضر در مدل‌های مختلفی ارائه می‌شود.

بهترین سمعک کدام است؟


بیشتر بخوانید: سمعک پشت گوشی: راهنمای کامل مزایا و معایب و قیمت


نحوه انتخاب بهترین سمعک

انتخاب سمعک یک تصمیم مهم است که بر زندگی روزمره شما تأثیر می‌گذارد. در نتیجه، برای انتخاب آگاهانه باید این عوامل را در نظر بگیرید:

  • شدت کم شنوایی: در اولین قدم، سطح کم شنوایی خود را با مراجعه به یک متخصص شنوایی سنجی مشخص کنید تا ببینید اصلاً چه سمعکی برای شما مناسب است.
  • سبک زندگی: بهترین سمعک ها یک سری قابلیت‌های جانبی دارند که باید آن‌ها را با ویژگی‌های مدنظر و مناسب خود تطبیق دهید.
  • راحتی و طراحی: انواع سمعک می‌تواند پشت گوش، داخل گوش یا داخل کانال گوش باشد. پس شما باید سبک سمعک خود را نیز انتخاب کنید.
  • بودجه: در نهایت باید ببینید بودجه شما تا چه میزان است و کدام ویژگی‌ها برای شما اولویت دارند تا به یک تصمیم مقرون به صرفه برسید.
  • گارانتی: مسلماً باید سراغ خرید سمعکی باشید که گارانتی دارد و برای محافظت بیشتر، ضمانت‌های طولانی‌تر را در نظر بگیرید.

بهترین سمعک کدام است؟


بیشتر بخوانید: تست شنوایی سنجی OAE برای بررسی حلزون گوش


بهترین سمعک برای من کدام است؟

با توجه به مواردی که تا این‌جا گفتیم، احتمالاً می‌دانید که باید چه فاکتورهایی را در اولویت قرار دهید و چه مارک‌هایی بهتر هستند. با این حال، اجازه دهید که چند راهنمایی دیگر نیز برای بعضی از شرایط خاص ارائه دهیم:

بهترین سمعک برای افراد مسن

بهترین سمعک برای افراد مسن که دارای ناشنوایی شدید نیز هستند، اغلب مدل BTE (پشت گوش) است. BTE‌ها معمولاً کمی بزرگتر از مدل‌های دیگر هستند، اما طراحی آن‌ها در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی داشته است. بنابراین لازم نیست که نگران پوشیدن یک واحد بزرگ و سنگین در پشت گوش خود باشید و می‌توانید مارک‌های جمع‌وجورتر و راحت‌تری را نیز پیدا کنید.

بهترین سمعک برای کم شنوایی شدید

بهترین سمعک برای کم شنوایی شدید، سمعک Phonak Naída Lumity است که می‌تواند به کمک فناوری SmartSpeech گفتار را در محیط‌های مختلف اولویت‌بندی کند و وضوح آن را افزایش ‌دهد. این سمعک پیشرفته به تسکین وزوز گوش نیز کمک می‌کند و در مقابله با کم شنوایی شدید، عملکرد استثنایی دارد. هم‌چنین، قابلیت اتصال جهانی و امکان تنظیم آن از طریق برنامه myPhonak نیز کیفیت کلی زندگی کاربران را افزایش می‌دهد.

بهترین سمعک نامرئی

بهترین مارک سمعک می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد که یکی از آن‌ها سمعک نامرئی محسوب می‌شود. Phonak Virto M-312 بهترین سمعک نامرئی است که می‌تواند به طور خودکار با وضعیت گوش دادن شما و اتصال جهانی به سایر دستگاه‌ها سازگار شود. این سمعک جمع‌وجور و تقریباً نامرئی است که نه تنها یک کیفیت صدای استثنایی ارائه می‌کند، بلکه می‌تواند به‌ صورت بی‌سیم نیز به دستگاه‌های مختلف متصل شود.

بهترین سمعک کدام است؟


بیشتر بخوانید: تیر کشیدن گوش به چه علتی است؟ ۵ علت تیر کشیدن گوش


قیمت بهترین سمعک

قیمت بهترین سمعک بسته به سطح تکنولوژی آن متفاوت است. در واقع، اگر دنبال تکنولوژی پیشرفته تا عالی باشید، باید انتظار قیمت در محدوده 7 تا 12 میلیون تومانی را داشته باشید، اما اگر تکنولوژی پایه تا متوسط را مناسب می‌دانید، در محدوده قیمتی 2 و نیم تا 6 میلیون تومانی قرار دارید. قیمت بهترین سمعک نامرئی نیز بسته به مارک و قابلیت‌های آن از 4 تا 18 میلیون تومان برای هر گوش متغیر است.


بیشتر بخوانید: داغ شدن گوش نشانه چیست؟/ ربطی به سرگیجه دارد؟


کلام آخر

بهترین سمعک باید متناسب با میزان کم شنوایی شما باشد تا بتواند به شنوایی بهتر شما کمک کند. علاوه بر این، باید ویژگی‌های جانبی آن نیز با سبک زندگی و خواسته‌های شما هماهنگ شود. به هر حال، این یک تصمیم بزرگ است که نیاز به مشورت با یک متخصص شنوایی سنجی دارد.

برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با مراکز فروش سمعک و شنوایی سنجی، به کلینیک نی نی بان سر بزنید.

منبع: bootshearingcare

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.