۲۳۹۶۹۶
۱۲
۱۲

نگهداری از گیاهان آپارتمانی با ۵ نکته اساسی

نگهداری از گیاهان آپارتمانی درست است که راحت خواهد بود، اما غفلت از آن ها باعث می شود هم گیاه زود از بین برود و هم این که هزینه ای که کرده اید به باد خواهد رفت.

نگهداری از گیاهان آپارتمانی با 5 نکته اساسی

نگهداری از گیاهان آپارتمانی با ۵ نکته اساسی

نگهداری از گیاهان آپارتمانی درست است که راحت خواهد بود، اما غفلت از آن ها باعث می شود هم گیاه زود از بین برود و هم این که هزینه ای که کرده اید به باد خواهد رفت. به همین خاطر توصیه می کنیم قبل از خرید گیاهان آپارتمانی یا گل ها، شرایط نگهداری و نحوه رسیدگی به آن ها را بپرسید تا مطمئن شوید که از پس نگهداری آن بر می آیید. در ادامه می خواهیم پنج روش یا مرحله ای که کمک می کند تا نگهداری از گیاه درست پیش برود را بررسی کنیم. 

نگهداری از گیاهان آپارتمانی با 5 نکته اساسی

۱. آشنا شدن با نحوه نگهداری از گیاه

همان طور که در قسمت بالا گفته شد، دقت کنید که می خواهید چه گیاهی تهیه کنید. اگر محیط خانه شما اکثر اوقات گرم و بدون نور است، پس گیاهی را انتخاب کنید که به نور احتیاج کمی داشته و بیشتر گرم پسند است. در حالی که اگر به صورت اشتباه یک گیاه برای محیط خانه خود تهیه کنید، بعد از چند روز شاهد از بین رفتن آن خواهید بود.

نگهداری از گیاهان آپارتمانی با 5 نکته اساسی

۲. دقت در انتخاب گیاه

وقتی می خواهید از گلفروشی یا گیاه فروشی یک گلدان انتخاب کنید، توجه داشته باشید که آن را خوب واررسی کنید. برگ های آن را چک کرده و از نوع خاک یا کودی که نیاز دارد پرسش کنید و مطمئن شوید. از طرفی هم بررسی قیمت می تواند در انتخاب درست و به صرفه، کمک زیادی به شما کند. 

نگهداری از گیاهان آپارتمانی با 5 نکته اساسی

۳. آب و نور برای رشد و شادابی گیاه

در هنگام آب دادن همیشه دقت کنید که نوع گیاه شما چیست و چه مقدار آب در روز یا در هفته و ماه نیاز دارد. از آن جایی که آب لوله کشی کلر دارد، توصیه می کنیم بگذارید دو ساعت بماند بعد گیاه را آبیاری کنید. می توانید از آب تخم مرغ آبپز یا سیب زمینی آب پز، آب سبزی ها، آب آکواریوم و... نیز استفاده کنید. قبل از خرید گیاه ببینید که گلدان را چه مدت باید در مقابل نور خورشید قرار دهید. 

نگهداری از گیاهان آپارتمانی با 5 نکته اساسی

۴. خاک مناسب برای گیاهان

تمام غذاها و مواد مغذی موثر برای رشد و سرحال بودن گیاه، خاک آن است. اگر خاک گلدان خود را دیر به دیر تعویض کنید،  مواد مغذی آن کمتر خواهد بود. می توانید داخل خاک خود از کمپوست یا کودهای تقویتی نیز استفاده کنید. 

نگهداری از گیاهان آپارتمانی با 5 نکته اساسی

۵. هرس کردن گیاه

هرس کردن گیاه کمک می کند تا شاخه ها و اضافه های گیاه حذف شود. از طرفی هم باعث رشد بیشتر گیاه خواهد شد. اگر گیاه شما رشد زیادی دارد، آن را با توجه به نوع خودش می توانید هرس کنید. 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.