۲۳۹۲۵۵
۷۹۷۰
۷۹۷۰

۳ ترفند کاربردی برای تمیز شستن ظروف در ماشین ظرفشویی

شاید یکی از دغدغه های شما هم این باشد که چرا ماشین ظرفشویی، ظروف مورد نظر شما را تمیز نمی شوید! این که شما دکمه شروع ماشین لباسشویی را می زنید، دیگر به این معنی نیست که دستگاه ظروف شما را تمیز و شسته رفته تحویلتان بدهد.

3 ترفند کاربردی برای تمیز شستن ظروف در ماشین ظرفشویی

۳ ترفند کاربردی برای تمیز شستن ظروف در ماشین ظرفشویی

شاید یکی از دغدغه های شما هم این باشد که چرا ماشین ظرفشویی، ظروف مورد نظر شما را تمیز نمی شوید! این که شما دکمه شروع ماشین لباسشویی را می زنید، دیگر به این معنی نیست که دستگاه ظروف شما را تمیز و شسته رفته تحویلتان بدهد. بلکه باید یک سری نکاتی را برای تمیز شستن و پاکیزگی ظروف داخل دستگاه ماشین ظرفشویی رعایت کنید. این نکات هر چند کوچک و راحت هستند اما ظروف شما را مانند روز اول تمیز و شفاف می کنند. اگر به دنبال تمیزی و پاکیزگی ظروف خود هستید، رعایت نکات زیر کمک زیادی به شما خواهد کرد. 

3 ترفند کاربردی برای تمیز شستن ظروف در ماشین ظرفشویی

۱. ظروف را درست بچینید

اولین کاری که باید انجام دهید، چیدن درست و اصولی ظروف در ماشین ظرفشویی است. ظرف های پلاستیکی را بهتر است در قسمت هایی قرار دهید که اگر با فشار پرتاب شدند امکان آسیب رساندن به ظروف دیگر کمتر باشد. ظرف هایی که پلاستیکی هستند را در یک طبقه و ظرف هایی که شکننده هستند را در یک طبقه دیگر قرار دهید. حتی اگر بتوانید به صورت جداگانه ظروف پلاستیکی یا ظروف شکننده و... را بشویید بهتر خواهد بود. سعی کنید هر ظروفی مانند ظروف چوبی، مسی، نقره ای و‌.‌.. را داخل ماشین لباسشویی قرار ندهید‌. 

3 ترفند کاربردی برای تمیز شستن ظروف در ماشین ظرفشویی

۲. تنظیم چرخه شستشو بر اساس کثیفی ظروف

ظروفی را که می چینید سعی کنید چرخه شستشو را بر اساس میزان کثیفی تغییر دهید. برخی از ماشین ظرفشویی ها سبک های مختلفی برای چرخه شستشو دارند. شما می توانید تنظیم شستشو را بر اساس نیاز خود و حتی کثیفی ها کم و زیادتر کنید. اگر میزان کثیفی ظروف زیاد نیست، می توانید از چرخه شستشو معمولی استفاده کنید. در این حالت اقتصادی تر نیز عمل خواهید کرد. اما اگر کثیفی ظروف شما زیاد است و چرب هستند، بهتر است چرخه شستشو را قوی تر کنید. 

3 ترفند کاربردی برای تمیز شستن ظروف در ماشین ظرفشویی

۳. استفاده از مواد شوینده ماشین ظرفشویی

مواد شوینده ماشین ظرفشویی به صورت اصولی برای این کار تهیه شده اند. پس تلاش نکنید از پودرهای دستی یا شوینده های دیگر برای تمیزی و پاک کردن ظروف استفاده کنید. بر اساس دستورالعمل هایی که ماشین ظرفشویی برای شستن ظروف دارد عمل کرده و سعی کنید بهترین تنظیمات را متناسب با ظروف خود به کار ببرید. بر روی دفترچه راهنما نوشته که هر مقدار ظروف چگونه و با چه مقدار قرص شوینده ای باید درون ماشین لباسشویی شسته شوند. 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.