۲۳۹۱۵۷
۲۶۴۸۶
۲۶۴۸۶

سریع ترین راه باز کردن لوله / برای رفع گرفتگی سینک ظرفشویی چه کنیم؟

گرفتگی لوله های فاضلاب یک مشکل بسیار رایج در اکثر ساختمان ها است. خوشبختانه راه حل های زیادی هم برای مقابله با این مشکل وجود دارد.

 سریع ترین راه باز کردن لوله / برای رفع گرفتگی سینک ظرفشویی چه کنیم؟

جوش شیرین (بی کربنات سدیم) یکی از موادی است که در هر آشپزخانه‌ای پیدا می‌شود و می‌تواند برای تمیز کردن لباس‌ها، وسایل برقی و حتی لوله‌های فاضلاب‌ بدبو یا گرفته معجزه کند. جوش شیرین می‌تواند رسوبات معدنی و مواد آلی مانند گریس را حل کند. این ماده دارای خواص ضدعفونی‌کننده برای مبارزه با باکتری‌ها و قارچ‌های ایجاد‌کننده‌ی بو است. تمیز کردن منظم لوله‌ها و سینک با جوش شیرین می‌تواند از گرفتگی لوله جلوگیری کند. قبل از استفاده از پاک‌کننده‌های شیمیایی از جوش شیرین برای باز کردن لوله استفاده کنید.

برای باز کردن لوله به چه چیزی نیاز دارید؟

قابلمه

قیف

آب جوش

مایع ظرفشویی

جوش شیرین

سرکه‌ی سفید

نمک

چگونه با جوش شیرین و سرکه لوله را باز کنیم؟

آب جوش را در یک کتری روی اجاق گاز یا در یک پیمانه‌ی بزرگ در مایکروویو گرم کنید، سپس مقداری از صابون یا مایع ظرفشویی ضد چربی را در سوراخ کف سینک بریزید و آب جوش را با احتیاط داخل لوله بریزید. مایع ظرفشویی به از بین بردن گرفتگی‌های چربی کمک می‌کند.

یک فنجان جوش شیرین را در سوراخ کف سینک بریزید. برای این کار می‌توانید از یک پیمانه یا قیف استفاده کنید.

 سریع ترین راه باز کردن لوله / برای رفع گرفتگی سینک ظرفشویی چه کنیم؟

یک فنجان سرکه‌ی سفید را در سوراخ سینک بریزید. از واکنشی که رخ می‌دهد تعجب نکنید. جوش شیرین یک ماده‌ی قلیایی و سرکه یک اسید استیک ملایم است. هنگامی که این دو با هم مخلوط می‌شوند، واکنش نشان می‌دهند تا یکدیگر را خنثی کنند. صدایی که می‌شنوید واکنشی است که اغلب گرفتگی‌ها را در مجرای فاضلاب از بین می‌برد.

پس از قطع شدن صدای واکنش پنج دقیقه صبر کنید. از این زمان برای گرم کردن دو فنجان آب استفاده کنید تا به جوش بیاید. آب جوش اضافی را در سوراخ سینک بریزید. آب داغ شیر را باز کنید تا همه گرفتگی‌های لوله از بین بروند. اگر لوله همچنان گرفته است مراحل قبلی را تکرار کنید. اگر اخیراً لوله‌های خود را تمیز نکرده‌اید، ممکن است لازم باشد شستشو با جوش شیرین را حداقل دو بار تکرار کنید. اگر گرفتگی لوله پس از دو یا چند بار تلاش پاک نشد، از روش جوش شیرین و نمک که در زیر توضیح داده شده است استفاده کنید.

نکاتی برای تمیز نگه داشتن لوله سینک

میشه از سبد‌های صافی برای سوراخ سینک استفاده کنید تا ذرات مو و مواد غذایی از سوراخ سینک پایین نرود.

هرگز در سوراخ سینک چربی و روغن نریزید. هنگام پختن غذا‌های چرب یا روغنی قبل از شستن ظروف آن‌ها را با دستمال کاغذی پاک کنید تا چربی و روغن کمتری وارد سوراخ سینک شود و گرفتگی ایجاد نکند.

 سریع ترین راه باز کردن لوله / برای رفع گرفتگی سینک ظرفشویی چه کنیم؟

به طور منظم ترکیب آب جوش و مایع ظرفشویی ضد چربی در سوراخ سینک بریزید تا از ایجاد گرفتگی‌های چربی در لوله‌ها جلوگیری کنید.

هر دو روش جوش شیرین و سرکه و جوش شیرین و نمک می‌تواند برای تمیز کردن و باز کردن لوله کارساز باشد. برای از بین بردن بوی بد سینک مقدار جوش شیرین، آب، سرکه و نمک را به نصف کاهش دهید و دستورالعمل‌های بالا را انجام دهید.

هر هفته سوراخ کف سینک را با مخلوط آب جوش و مایع ظرفشویی ضد چربی بشویید. به محض اینکه متوجه شدید آب به آرامی تخلیه می‌شود، سینک را با جوش شیرین تمیز کنید. همچنین می‌توانید از این فرآیند به عنوان یک روش تعمیر و نگهداری منظم باز کردن لوله استفاده کنید. می‌توانید از جوش شیرین قدیمی برای باز کردن لوله سینک استفاده کنید.

 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.