۲۳۹۲۱۹
۵۴
۵۴

انواع صندلی ماشین کودک، راهنمایی برای انتخاب درست!

اگر می‌خواهید هر جایی از یک سفر جاده‌ای گرفته تا رانندگی کردن به خواربار فروشی، کودک‌تان را همراه خود ببرید، حتماً باید برای او یک صندلی ماشین مخصوص بخرید. پس روی این مقاله کلیک کنید تا با انواع صندلی ماشین کودک و نحوه انتخاب از بین آن‌ها آشنا شوید.

انواع صندلی ماشین کودک، راهنمایی برای انتخاب درست!

انواع صندلی ماشین کودک، سه دسته کلی را شامل می‌شوند که از آن‌ها می‌توان به صندلی مخصوص نوزاد، صندلی قابل تبدیل و صندلی بوستر اشاره کرد. بنابراین ما همراه باشید تا با راهنمای خرید صندلی ماشین کودک آشنا شوید.


بیشتر بخوانید: خرید کالسکه کودک و نوزاد با بهترین ویژگی ها


در این مقاله می‌خوانید:

انواع صندلی ماشین کودک براساس مدل

به طور کلی، سه مدل اصلی صندلی ماشین وجود دارد که شما می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید:

صندلی ماشین مخصوص نوزاد یا کریر

صندلی ماشین نوزاد، درست مانند اسمش، مخصوص نوزادان ساخته شده است و می‌تواند از بدو تولد تا زمانی که کودک شما به حداکثر قد یا وزن صندلی برسد که معمولاً در حدود یک سالگی اتفاق می‌افتد، مورد استفاده قرار بگیرد. صندلی‌های ماشین نوزاد دارای یک پایه هستند که در ماشین نصب می‌شود و خود صندلی می‌تواند از آن جدا شده و مثل یک کریر به داخل و خارج ماشین انتقال پیدا کند. در نتیجه، این یکی از انواع صندلی ماشین کودک است که شما به کمک آن می‌توانید به راحتی کودک خود را روی صندلی گذاشته و او را بیرون بیاورید.

صندلی ماشین قابل تبدیل یا قابل تنظیم

صندلی ماشین قابل تبدیل را می‌توان برای کودکان با اندازه‌های مختلف استفاده کرد. هم‌چنین این صندلی می‌تواند از رو به عقب به سمت جلو بچرخد و به روش دلخواه شما تنظیم شود. استفاده از این صندلی برای نوزادان و کودکان نوپا از حالت رو به عقب شروع می‌شود، اما وقتی کودک شما از حداکثر ارتفاع یا وزن صندلی پیشروی می‌کند، به حالت رو به جلو نیز قابل تبدیل است.
با این حال، صندلی‌های ماشین قابل تبدیل سنگین‌تر و حجیم‌تر از صندلی‌های ماشین نوزاد هستند. به علاوه، این صندلی‌ها به جای اتصال به پایه، از کمربند ایمنی خودرو یا سیستم ضامن برای نصب مستقیم در خودروی شما استفاده می‌کنند.

صندلی‌ بوستر یا حامی

صندلی‌های بوستر یا حامی همان کاری را انجام می‌دهند که از نام‌شان پیدا است. در واقع، این انواع صندلی ماشین کودک، فرزند شما را در ارتفاع قرار می‌دهند و تضمین می‌کنند که کمربندهای معمولی و شانه‌ای ماشین از روی بدن فرزندتان در نقاط صحیح عبور یابند و کودک شما را محکم در صندلی خود نگه دارند. البته این صندلی‌ها برای استفاده کودکانی طراحی شده‌اند که حداقل ۴ سال سن و ۱۸ کیلوگرم وزن داشته باشند.

انواع صندلی ماشین کودک، راهنمایی برای انتخاب درست!


بیشتر بخوانید: نحوه نگهداری نوزاد در هواپیما | ۰ تا ۱۰۰ نکاتی که باید بدانید


انواع صندلی ماشین کودک براساس سن

انواع صندلی ماشین با در نظر گرفتن سن استفاده کودک عبارتند از:

  • صندلی ماشین نوزاد رو به عقب: این صندلی برای نوزادان تازه به دنیا آمده تا حدود یک سالگی مناسب است.
  • صندلی ماشین قابل تبدیل رو به عقب: این صندلی برای نوزادان تازه به دنیا آمده تا حدود دو سالگی مناسب است.
  • صندلی ماشین قابل تبدیل رو به جلو: این صندلی برای کودکان از ۲ سالگی تا حدود ۷ و ۸ سالگی مناسب است.
  • صندلی‌ ماشین بوستر یا حامی: این صندلی برای کودکان از حدود ۵ تا ۱۱ سالگی مناسب است.

انواع صندلی ماشین کودک، راهنمایی برای انتخاب درست!


بیشتر بخوانید: دکوراسیون اتاق کودک، چه فاکتورهایی لازم دارد؟


صندلی ماشین کودک دست دوم

گاهی اوقات می‌توانید بهترین صندلی ماشین کودک را از نمونه‌های دست دوم پیدا کنید. در واقع، هزینه صندلی‌های نو ممکن است برای بسیاری از خانواده‌ها زیاد باشد و همین آن‌ها را به سمت خرید صندلی‌های دست دوم بکشاند. با این حال، یکی از نگرانی‌های رایج در مورد خرید دست دوم، استانداردهای ایمنی است که روز به روز در نمونه‌های جدید بهتر می‌شوند، اما در نمونه‌های قدیمی همان گونه باقی می‌مانند.
پس شما حتماً باید خرید دست دوم خود را از کسی انجام دهید که به او اعتماد داشته باشید. (مانند یکی از اعضای خانواده یا دوست و آشنا) نکته دیگر این است که به صندلی دست دوم با دقت نگاه کنید و هر نوع آسیب دیدگی را زیر نظر بگیرید. علاوه بر این، باید مطمئن شوید که صندلی گفته شده با اندازه فرزندتان متناسب باشد.

انواع صندلی ماشین کودک، راهنمایی برای انتخاب درست!


بیشتر بخوانید: بهترین پیشنهاد خرید کادو برای کودک


نکات خرید صندلی ماشین کودک

انتخاب صندلی کودک بسته به نیاز خانواده و عملکرد مورد نظر متفاوت است. جنبه‌های اصلی برای خرید صندلی ماشین کودک عبارتند از:

  • هنگام خرید صندلی‌های ماشین همیشه ایمنی را در اولویت قرار دهید.
  • دقت کنید که صندلی کودک باید راحت باشد و باعث اذیت و آزار او نشود.
  • صندلی ماشین باید با نیازهای خانوادگی شما سازگار باشد. یک طراحی جمع و جور برای هر اندازه ماشین یک مزیت بزرگ است.
  • نصب صندلی باید آسان باشد و شما را گیج نکند. از این نظر، صندلی‌هایی که دسته‌های قابل تنظیم دارند، کار شما را راحت می‌کنند.
  • صندلی ماشین به مرور زمان کثیف می‌شود. بنابراین والدین باید به فکر خرید صندلی با روکش قابل شستشو باشند. روکش‌های قابل شستشو با ماشین لباسشویی به تمیز نگه داشتن صندلی و حفظ بهداشت شخصی کودک کمک می‌کنند.
  • کیفیت بالشتک استفاده شده در پایه را نیز در نظر بگیرید، چرا که کودک شما باید ساعت‌های طولانی در ماشین بنشیند و راحت باشد.
  • ویژگی‌های اضافی مانند سایبان خورشیدی باعث افزایش کاربرد صندلی می‌شود. در تابستان‌های سوزان، نور مستقیم خورشید می‌تواند برای کودک شما مضر باشد. بنابراین، سایبان خورشیدی بسیار مفید است.
  • مهم‌ترین جنبه برای خرید انواع صندلی ماشین نوزاد، جدا از ایمنی، انتخاب اندازه مناسب است. کودک شما در چند ماه اول به طور پیوسته رشد می‌کند. بنابراین، شما باید صندلی ماشینی را انتخاب کنید که تا چند ماه کاربرد داشته باشد.
  • موقع خرید، جزئیات تمام صندلی‌ها را به دقت بررسی کنید تا از انتخاب خود مطمئن شوید.

انواع صندلی ماشین کودک، راهنمایی برای انتخاب درست!


بیشتر بخوانید: راهنمای خرید فرش اتاق کودک برای دختر و پسر


قیمت صندلی ماشین کودک

به عنوان والدین، شما باید ایمنی فرزندتان را در اولویت خود قرار دهید. بنابراین به چیزی کمتر از یک محصول عالی برای کودک‌تان بسنده نکنید. با این حال، هیچ اشکالی ندارد که برای خرید خود یک بودجه مشخص اختصاص دهید، اما برای صرفه جویی در هزینه روی یک صندلی کوچک سرمایه گذاری نکنید، زیرا بعداً مجبور می‌شوید که برای جایگزین کردن آن بیشتر به خرج بیفتید.
از طرفی کیفیت خوب همیشه نیازی به گران بودن ندارد. شما باید دنبال یک برند معتبر باشید که بهترین کیفیت و ویژگی‌های مفید را با قیمت مناسب ارائه دهد. قیمت صندلی ماشین کودک دامنه گسترده‌ای دارد که از ۲ تا ۲۰ میلیون تومان را شامل می‌شود.

انواع صندلی ماشین کودک، راهنمایی برای انتخاب درست!


بیشتر بخوانید: این ۴ رنگ برای اتاق های کوچک ممنوع!


کلام آخر

انواع صندلی ماشین کودک مواردی از جمله کریر، قابل تبدیل و بوستر را شامل می‌شوند که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های مخصوص به خودشان را دارند و با توجه به سن کودک خود و سایر نیازهای خانوادگیتان می‌توانید گزینه مناسب را در بین آن‌ها پیدا کنید.

به کلینیک نی نی بان سر بزنید.

منبع: babylist

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.