۲۳۹۳۷۸
۲۷۱
۲۷۱

رعایت کدام نکات بهداشتی قبل از رابطه جنسی ضروری است؟

برای همه افراد ضروری است که بدانند رعایت کدام نکات بهداشتی قبل از رابطه جنسی ضروری است و این نکات را به کار ببرند.

رعایت کدام نکات بهداشتی قبل از رابطه جنسی ضروری است؟

برای همه افراد ضروری است که بدانند رعایت کدام نکات بهداشتی قبل از رابطه جنسی ضروری است و این نکات را به کار ببرند. شستن دست‌ها و حمام کردن، برخی از این نکات است.

در این مقاله می‌خوانید: 

رعایت کدام نکات بهداشتی قبل از رابطه جنسی ضروری است؟

اهمیت سلامت جنسی 

گفتگو درباره رابطه جنسی در بسیاری از جوامع با شرم همراه است. به همین دلیل هم اطلاع‌رسانی درستی درباره این موضوع وجود ندارد و افرادی که می‌خواهند اطلاعاتی در مورد رابطه جنسی پیدا کنند، به منابع تایید نشده متوسل می‌شوند، یا توصیه‌های غیر علمی دوستان خود را دنبال می‌کنند. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در این رابطه مطرح می‌شود، سلامت جنسی است و برای حفظ سلامت جنسی باید از بهداشت جنسی آگاه بود. 

در این مقاله، در مورد رعایت نکات بهداشتی قبل از رابطه جنسی و پس از آن با شما صحبت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: چرا باید از کاندوم استفاده کنیم؟

رعایت کدام نکات بهداشتی قبل از رابطه جنسی ضروری است؟

نکات بهداشتی قبل از رابطه جنسی و پس از آن

همه ما می‌دانیم که رعایت بهداشت، کلید یک سبک زندگی سالم است، اما این موضوع در رابطه جنسی، اهمیت ویژه‌ای دارد. رعایت بهداشت جنسی برای داشتن یک زندگی جنسی سالم بسیار مهم است. عدم رعایت بهداشت نه تنها می‌تواند خطر ابتلا به عفونت‌های ناخواسته را کاهش دهد، بلکه سلامت کلی و زندگی جنسی شما را بهبود می‌بخشد. متاسفانه افراد زیادی وجود دارند که از اقدامات بهداشت جنسی بی‌اطلاع هستند. 

رعایت نکردن بهداشت می‌تواند خطر عفونت‌های دستگاه ادراری را افزایش دهد و زندگی جنسی شما را مختل کند. بنابراین، باید نکات بهداشتی قبل از رابطه جنسی و بعد از آن را حتما رعایت کنید. 

رعایت کدام نکات بهداشتی قبل از رابطه جنسی ضروری است؟

قبل از رابطه جنسی حمام کنید

یک راه عالی برای مطمئن شدن از بهداشت قبل از رابطه جنسی این است که هر دو قبل از سکس، حمام کنید. بدنتان را با آب گرم و صابون ملایم بشویید تا هم پاکیزه باشید، هم احساس شادابی کنید. این نکته را به خاطر بسپارید که پاکیزگی، نقش بسیار مهمی در انجام بهتر رابطه جنسی دارد. اگر بدن شما بو بدهد، در وهله اول همسرتان از داشتن رابطه با شما دلزده می‌شود. 

بلافاصله قبل از رابطه جنسی مسواک نزنید

شاید برخی از این جزئیات که مطرح می‌کنیم، واضح به نظر می‌رسند، اما یادآوری مجدد آن‌ها ضروری است. بهداشت دهان، یکی از نکاتی است که پیش از سکس باید حتما به آن توجه کنید. بوی بد دهان می‌تواند صمیمیت را از بین ببرد، بنابراین بسیاری از زوج‌ها قبل از رابطه جنسی مسواک می‌زنند. اما باید بدانید که مسواک زدن بلافاصله قبل از فعالیت جنسی توصیه نمی‌شود. اصطکاک می‌تواند به لثه‌ها آسیب برساند و باعث خونریزی آن‌ها شود، یا حتی ساییدگی‌های کمی در آن‌ها ایجاد کند که قابل تشخیص نیستند. اما این بریدگی‌ها، یا ساییدگی‌های کوچک در رابطه دهانی ممکن است باکتری‌ها را به بدن شما وارد کند.

بیشتر بخوانید: چگونه میل جنسیمان را تقویت کنیم؟

رعایت کدام نکات بهداشتی قبل از رابطه جنسی ضروری است؟

دست های خود را بشویید

نکته بهداشتی دیگری که قبل از رابطه جنسی باید رعایت کنید، شستن دست‌ها است. شستن دست‌ها یک نکته ساده و اساسی است، اما ممکن است گاهی آن را فراموش کنید. شستن دست‌ها با آب و صابون قبل از دست زدن به اندام تناسلی همسرتان مهم است. این کار باعث می‌شود از ورود هر گونه میکروارگانیسم مضر جلوگیری کنید. 

ادرار کردن قبل از رابطه جنسی می‌تواند احتمال ابتلا به عفونت ادراری را افزایش دهد. 

بلافاصله قبل از رابطه جنسی ادرار نکنید

حتما شنیده‌اید که باید بعد از رابطه جنسی ادرار کنید. اما این تصور غلط رایج هم وجود دارد که برای جلوگیری از بروز عفونت ادراری باید قبل از رابطه جنسی نیز ادرار کنید. واقعیت این است که ادرار کردن قبل از رابطه جنسی می‌تواند احتمال ابتلا به عفونت ادراری را افزایش دهد. اگر بلافاصله قبل از رابطه جنسی ادرار کنید، ادرار کافی در مثانه خود نخواهید داشت تا باکتری‌هایی که در طول فعالیت جنسی در اندام تناسلی شما جمع می‌شوند، به درستی از آن خارج شوند. در نتیجه ممکن است عفونت ادراری بگیرید.

بیشتر بخوانید: مشکلات مجاری ادراری زنان

رعایت کدام نکات بهداشتی قبل از رابطه جنسی ضروری است؟

از کاندوم استفاده کنید

حتی اگر از روش‌های دیگری برای پیشگیری از بارداری مانند قرص یا آی یو دی استفاده می‌کنید، بهتر است از کاندوم هم استفاده کنید. کاندوم فقط برای پیشگیری از باردار شدن نیست، بلکه از شما در برابر اکثر بیماری‌های مقاربتی نیز محافظت می‌کند.

دوش واژینال نگیرید

برخی از خانم‌ها فکر می‌کنند که باید بعد از رابطه جنسی، از دوش واژینال استفاده کنند، اما این کار می‌تواند منجر به عفونت های بیشتری شود. تعادل pH داخلی را به هم می‌زند و می‌تواند به عفونت‌های بیشتر منجر شود. از دوش واژینال فقط در شرایطی که پزشک متخصص زنان توصیه می‌کند، استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که بوی ملایم واژن، طبیعی است.

بیشتر بخوانید: علت ترشحات زیاد واژن بعد از رابطه جنسی

رعایت کدام نکات بهداشتی قبل از رابطه جنسی ضروری است؟

اندام تناسلی خود را بشویید

توصیه می‌شود قبل از فعالیت جنسی، اندام تناسلی خود را با کمی آب بشویید. استفاده از صابون برای اندام تناسلی توصیه نمی‌شود، چون ساینده است و ممکن است پوست لطیف تناسلی مرد و زن را تحریک کند. استفاده از یک حوله تمیز و آب گرم کافی است و این کار به آرامی باقیمانده ترشحات یا عرق را در ناحیه تناسلی از بین می‌برد.

هنگامی که رابطه جنسی دارید، باکتری‌های واژن می‌تواند به مجرای ادرار، جایی که به آن تعلق ندارد، رانده شود. 

بعد از رابطه جنسی ادرار کنید

به دلیل کوتاه بودن مجرای ادراری زنان، آن‌ها در معرض خطر ابتلا به عفونت‌های مجاری ادراری هستند. ادرار کردن پس از رابطه جنسی، راهی بسیار مهم برای پیشگیری از این عفونت‌ها است. این کار در شرایطی ضروری‌تر به شمار می‌رود که شما مستعد ابتلا به عفونت ادراری باشید. هنگامی که رابطه جنسی دارید، باکتری‌های واژن می‌تواند به مجرای ادرار، جایی که به آن تعلق ندارد، رانده شود. با ادرار کردن بعد از رابطه جنسی، قبل از اینکه باعث عفونت شود، از این اتفاق پیشگیری می‌کنید.

بیشتر بخوانید: رابطه (جنسی) زناشویی در صبح، چه فوایدی دارد؟

رعایت کدام نکات بهداشتی قبل از رابطه جنسی ضروری است؟

لوازم جنسی را تمیز کنید

لوازم جنسی مورد استفاده در رابطه را بعد از هر بار استفاده، تمیز کنید. این وسایل اگر تمیز نباشند، خطر ابتلا به عفونت ادراری، یا عفونت‌های مقاربتی را به همراه دارند. اگر می‌خواهید کاملا ایمن باشید، می‌توانید آن‌ها را قبل از رابطه جنسی نیز تمیز کنید.

اندام تناسلی خود را تمیز کنید

لازم نیست فورا از رختخواب بیرون بیایید و دوش بگیرید. اما تمیز کردن آرام خود پس از رابطه جنسی می‌تواند شما را در برابر انواع عفونت‌ها مانند عفونت دستگاه ادراری محافظت کند. اطراف اندام تناسلی خود را با آب گرم ساده بشویید. می‌توانید صابون‌های ملایم را امتحان کنید، اما اگر پوست حساسی دارید یا قبلا به عفونت ادراری مبتلا شده‌اید، ممکن است استفاده از صابون اندام تناسلی را تحریک کند. 

لازم است مردان، پوست ختنه‌گاه را به آرامی عقب بکشند و زیر آن را بشویند.

پیشنهاد ویژه نی نی بان: آشنایی با پزشکان متخصص اورولوژی

رعایت کدام نکات بهداشتی قبل از رابطه جنسی ضروری است؟

نکات بهداشتی دیگر در رابطه جنسی

قبل، حین و پس از رابطه جنسی، این نکات را هم به کار ببرید:

  • بلافاصله پس از رابطه مقعدی، رابطه جنسی دهانی نداشته باشید.
  • بین رابطه جنسی مقعدی، یا دهانی کاندوم را عوض کنید.

خلاصه

بهداشت جنسی خوب، سلامت شما را حفظ و از گسترش عفونت‌ها جلوگیری می‌کند. هنگامی که اقدامات ساده‌ای مانند شستن اندام تناسلی و مقعد با آب، هیدراته ماندن و ادرار کردن بعد از رابطه جنسی را انجام می‌دهید، می‌توانید از سلامت خود مطمئن شوید. تا زمانی که دست‌ها، بدن و وسایلی را که در رابطه جنسی استفاده می‌کنید، تمیز نگه دارید، سلامتی‌تان حفظ می‌شود. 

برای یافتن متخصصان مورد نظر خود به کلینیک نی نی بان سر بزنید. 

منبع: news۱۸

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.