۲۳۹۲۸۸
۳۹۷
۳۹۷

توصیه هایی برای داشتن یک رابطه جنسی خوب

رابطه جنسی، بخشی مهم از زندگی زناشویی است که نباید آن را نادیده بگیرید. در این مقاله برای داشتن یک رابطه جنسی خوب، راهکارهایی را ارائه می‌دهیم.

توصیه هایی برای داشتن یک رابطه جنسی خوب

رابطه جنسی، بخشی مهم از زندگی زناشویی است که نباید آن را نادیده بگیرید. در این مقاله برای داشتن یک رابطه جنسی خوب، راهکارهایی را ارائه می‌دهیم.

در این مقاله می‌خوانید: 

توصیه هایی برای داشتن یک رابطه جنسی خوب

مزایای رابطه جنسی

سکس، فقط برای سرگرم شدن، یا تولید مثل نیست، بلکه برای سلامت نیز مهم است. با هر ارگاسم، سیلی از هورمون اکسی‌توسین ترشح می‌شود و این هورمون خلق و خوی شما را بهبود می‌بخشد. با رابطه جنسی، سلامت قلب شما هم تامین می‌شود. استرس و افسردگی کاهش و عزت نفس شما افزایش می‌یابد. سکس همچنین باعث می‌شود که خوابی بهتر داشته باشید. با هر سکس بیشتر به یکدیگر احساس نزدیکی می‌کنید و حس صمیمیت شما افزایش می‌یابد.

توصیه هایی برای داشتن یک رابطه جنسی خوب

همیشه این‌طور نیست که سکسی عالی داشته باشید. رابطه جنسی هم مثل زندگی، فراز و نشیب‌هایی دارد و قطعا در طول زندگی زناشویی، وقت‌هایی هست که کیفیت رابطه جنسی کاهش می‌یابد. دراین‌باره نگران نباشید و اگر این اتفاق همیشگی نیست، آن را به عنوان بخشی از رابطه بپذیرید. سعی کنید برای داشتن یک رابطه جنسی خوب، راهکارهای زیر را دنبال کنید و اگر این روش‌ها مفید نبود، حتما با سکس درمانگر مشورت کنید. 

توصیه هایی برای داشتن یک رابطه جنسی خوب

با همسر خود ارتباط برقرار کنید

تحقیقات نشان می‌دهد زوج‌هایی که درباره خواسته‌ها و نیازهای خود با یکدیگر صحبت می‌کنند، رابطه جنسی بهتر و سالم‌تری دارند. به همسرتان بگویید چه چیزهایی را در رابطه جنسی دوست دارید و چه چیزهایی را دوست ندارید. خیالات و خواسته‌های خود را درباره سکس با یکدیگر به اشتراک بگذارید. اگر خیلی خجالتی هستید و نمی‌توانید آن افکار خصوصی را با صدای بلند بیان کنید، آن‌ها را بنویسید تا همسرتان بخواند.

توصیه هایی برای داشتن یک رابطه جنسی خوب

چیزی متفاوت را امتحان کنید

آیا همیشه، سکسی یکنواخت دارید؟ خب، طبیعی است که پس از مدتی این یکنواختی، شما را خسته می‌کند و هیجان رابطه جنسی را از بین می‌برد. چیزهای جدید را امتحان کنید و به زندگی جنسی خود شور و هیجان بدهید. رابطه جنسی را با معاشقه شروع کنید. به روش‌های جدید یکدیگر را لمس کنید. پوزیشن‌های مختلف جنسی را امتحان کنید تا ببینید کدام یک از آن‌ها احساس بهتری در شما ایجاد می‌کنند. مکان‌های مختلف را برای سکس امتحان کنید و در رابطه جنسی خلاق باشید.

پیشنهاد ویژه نی نی بان: آشنایی با پزشکان متخصص اورولوژی

توصیه هایی برای داشتن یک رابطه جنسی خوب

برای داشتن رابطه جنسی برنامه ریزی کنید

مهم نیست چقدر دنبال این هستید که با همسرتان رابطه جنسی داشته باشید، داشتن برنامه شلوغ می‌تواند مانع از برقراری رابطه جنسی شود. بنابراین مانند بسیاری دیگر از کارهای زندگی‌تان، برای رابطه جنسی نیز برنامه‌ریزی کنید و در برنامه هفتگی خود، زمانی را به آن اختصاص بدهید. در این صورت احتمال کمتری وجود دارد که از آن بگذرید. تعیین زمان برای رابطه جنسی به شما امکان می‌دهد تا آماده شوید و منتظر سکس باشید. اگر برنامه کاری‌تان خیلی پر است، طبق این برنامه و یک زمان واقع‌بینانه را به سکس اختصاص بدهید. زمان‌هایی را انتخاب کنید که می‌دانید خسته و حواس‌پرت نخواهید نیستید

توصیه هایی برای داشتن یک رابطه جنسی خوب

ورزش کنید

ورزش کردن، خلق و خوی شما را بهبود و استقامت در رختخواب را افزایش می‌دهد. ورزش باعث شادی شما می‌شود و عزت نفستان را بهبود می‌بخشد. دقیقا مشخص نیست که برای بهبود زندگی جنسی خود به چه مقدار ورزش نیاز دارید. با توصیه‌های استاندارد و حدود ۱۵۰ دقیقه فعالیت هوازی و دو روز تمرین قدرتی در هفته شروع کنید.

بیشتر بخوانید: رابطه (جنسی) زناشویی در صبح، چه فوایدی دارد؟

عجله نکنید 

مهم نیست چقدر مشغول هستید، رابطه جنسی بخشی از روز شماست که نباید برای انجام آن عجله کنید. در معاشقه، کوتاهی نکنید. دقایقی که به لمس کردن و بوسیدن یکدیگر اختصاص می‌دهید، اضافی نیستند، بلکه به تحریک شما کمک می‌کنند و با تحریک بیشتر، رابطه جنسی لذت‌بخش‌تر می‌شود. در این صورت، زمان بیشتری برای گذراندن با شریک زندگی خود خواهید داشت که به طور کلی برای رابطه شما خوب است.

توصیه هایی برای داشتن یک رابطه جنسی خوب

از روان کاری استفاده کنید

واژن زنان به طور طبیعی روان‌کننده طبیعی می‌سازد، اما گاهی اوقات واژن خشک است. تغییرات هورمونی در حوالی زمان یائسگی می‌تواند باعث خشکی واژن و باعث ایجاد رابطه جنسی دردناک شود. روان‌کننده‌های مبتنی بر آب برای استفاده با کاندوم ایمن‌ترین است، اما روان‌کننده‌های مبتنی بر سیلیکون برای رابطه مقعدی کمتر تحریک‌کننده هستند.

بیشتر بخوانید: درصد لذت زن و مرد، مقایسه میل به رابطه زناشویی

لازم نیست هر برخورد عاشقانه‌ای به رابطه جنسی ختم شود. شما و شریک زندگیتان می‌توانید بجز سکس با روش‌های دیگری از در کنار هم بودن لذت ببرید. 

مهربان باشید

لازم نیست هر برخورد عاشقانه‌ای به رابطه جنسی ختم شود. شما و شریک زندگیتان می‌توانید بجز سکس با روش‌های دیگری از در کنار هم بودن لذت ببرید. یکدیگر را ماساژ دهید. با هم فیلم ببینید، به پیاده‌روی بروید، درباره روش‌هایی که در سکس دوست دارید به کار ببرید، با یکدیگر صحبت کنید، یا این‌که فقط یکدیگر را در آغوش بگیرید. 

توصیه هایی برای داشتن یک رابطه جنسی خوب

ریلکس باشید

رابطه جنسی، یک تسکین‌دهنده قوی استرس است، اما وقتی خسته یا عصبی باشید، ممکن است رابطه جنسی هم خوب پیش نرود. بنابراین بعد از یک روز خسته‌کننده کاری، با یکدیگر فعالیتی آرام‌بخش انجام دهید. به موسیقی ملایم گوش بدهید. تمرینات تمدد اعصاب مانند تنفس عمیق، یا مدیتیشن را تمرین کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که مدیتیشن به زنان کمک می‌کند تا در طول رابطه جنسی با بدن خود هماهنگ شوند.

بیشتر بخوانید: آیا رابطه زناشویی در بارداری ضرر دارد؟

توصیه هایی برای داشتن یک رابطه جنسی خوب

تمرینات کگل انجام دهید

تمرینات کگل، تمریناتی هستند که ماهیچه‌های کف لگن را تقویت می‌کنند. آن‌ها واژن را شل می‌کنند تا رابطه جنسی راحت‌تر شود، جریان خون در آن بهبود یابد و رسیدن به ارگاسم آسان‌تر شود. برای انجام این تمرینات ساده، لازم است فقط ماهیچه‌هایی را که برای ادرار کردن استفاده می‌کنید، سفت و شل کنید. این تمرینات فقط مختص زنان نیست. مردهایی که تمرینات کگل را انجام می‌دهند، نعوظ بهتر و ارگاسم شدیدتری دارند.

توصیه هایی برای داشتن یک رابطه جنسی خوب

برای سفر برنامه ریزی کنید

گاهی اوقات تنها چیزی که برای تقویت زندگی جنسی خود نیاز دارید، تغییر مکان  است، ساده‌ترین راه آن خارج کردن سکس از اتاق خواب و امتحان فضاهایی جدید در منزل است، البته مراقب باشید که زمان‌هایی را انتخاب کنید که بچه‌ها در خانه نیستند و احتمال حضور ناگهانی‌شان در خانه هم وجود ندارد. همچنین می‌توانید با هم سفر کنید. لازم نیست راه دور بروید، اما دیدن مناظر طبیعی مانند دشت، گل‌ها، کوه و دریا راه‌هایی رمانتیک برای احیای دوباره رابطه عاشقانه هستند. تلفن‌های همراهتان را خاموش و روی یکدیگر تمرکز کنید. وانمود کنید که تازه یکدیگر را ملاقات کرده‌اید.

بیشتر بخوانید: علت ترشحات زیاد واژن بعد از رابطه جنسی

توصیه هایی برای داشتن یک رابطه جنسی خوب

به پزشک مراجعه کنید

گاهی اوقات راه حل داشتن رابطه جنسی بهتر این است که به پزشک مراجعه کنید. برخی داروها مانند داروهای ضد افسردگی و داروهای فشار خون، میل جنسی را کاهش می‌دهند. این مشکل می‌تواند یک وضعیت پزشکی مانند بیماری قلبی، خشکی واژن، «مولتیپل اسکلروزیس» یا افسردگی باشد. برای بررسی اینکه آیا مشکلات سلامتی بر زندگی جنسی شما تاثیر گذاشته‌اند یا نه، یک ویزیت پزشکی برنامه‌ریزی کنید. در مورد مشکلتان با پزشکتان صادق باشید تا بتوانید پاسخ درست را پیدا کنید.

توصیه هایی برای داشتن یک رابطه جنسی خوب

با یک سکس درمانگر صحبت کنید

درمانگر سکس، کسی است که از طریق صحبت با شما و همسرتان، بررسی می‌کند تا ببینید چه چیزهایی مانع از داشتن یک رابطه جنسی خوب است. درمانگران سکس، روانشناسان یا مددکاران اجتماعی دارای مجوز هستند که می‌توانند مشکلاتی مانند کمبود میل جنسی، مشکل در نعوظ یا مشکلات رسیدن به ارگاسم را تشخیص بدهند و برطرف کنند. شما می‌توانید با درمانگر سکس به تنهایی، یا همراه با همسرتان ملاقات کنید.

بیشتر بخوانید: روان کننده های بی ضرر را بشناسید 

توصیه هایی برای داشتن یک رابطه جنسی خوب

خلاصه

در طول زندگی زناشویی پیش می‌آید که کیفیت رابطه جنسی آنطور که می‌خواهید نیست. انجام ورزش، تمرینات کگل، صحبت درباره نیازهای جنسی با شریک زندگی‌تان، امتحان کردن چیزهای متفاوت، برنامه‌ریزی برای سفر و صحبت با یک سکس درمانگر می‌تواند برای داشتن یک رابطه جنسی خوب، موثر باشد.

برای یافتن متخصصان مورد نظر خود به کلینیک نی نی بان سر بزنید. 

منبع: webmd

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.