۲۳۹۷۲۴
۲۸
۲۸

اگه میخوای تا تابستون به وزن دلخواهت برسی از این ۷ عادت سالم پیروی کن

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که در چند ماه گذشته به ویژه ایام عید نوروز چند کیلوگرم به وزنتان اضافه شده است، قطعا تنها نیستید. اما اکنون وقت آن فرا رسیده که در بهار دوباره به وزن قبل خود بازگردید.

اگه میخوای تا تابستون به وزن دلخواهت برسی از این 7 عادت سالم پیروی کن

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که در چند ماه گذشته به ویژه ایام عید نوروز چند کیلوگرم به وزنتان اضافه شده است، قطعا تنها نیستید. اما اکنون وقت آن فرا رسیده که در بهار دوباره به وزن قبل خود بازگردید. به گفته بنیاد قلب بریتانیا کمی بیشتر خوردن همراه با فعالیت کمتر می‌تواند منجر به افزایش تدریجی وزن و بروز مشکلات سلامتی شود. ایمن ترین و پایدارترین راه برای کاهش وزن، ایجاد تغییرات آهسته و پیوسته است. بسیاری از متخصصان تغذیه عقیده دارند که کاهش وزن سریع و کوتاه مدت می تواند منجر به رژیم غذایی یویو و در نتیجه بروز عادات ناسالم و حتی بازگشت وزن شود. اگر شما هم می خواهید تا فرا رسیدن تابستان به وزن دلخواهتان برسید، باید از این هفت عادت سالم پیروی کنید:

1- خواب کافی

اگر می‌خواهد تا تابستان وزن کم کنید، باید خواب کافی داشته باشید. مطالعه ای که در سال 2022 در مجله Nutrients منتشر شد، نشان می دهد کم خوابی یا خواب بی کیفیت می تواند عادات غذایی، سرعت متابولیسم و هورمون های تنظیم کننده متابولیسم بدن شما را دستخوش تغییراتی کند. به طور ایده آل شما باید در طول شب هفت الی هشت ساعت خواب باکیفیت، عمیق و آرام را تجربه کنید.

اگه میخوای تا تابستون به وزن دلخواهت برسی از این 7 عادت سالم پیروی کن

2- محدود کردن صرف غذای رستوران

پختن وعده های غذایی در منزل به شما این امکان را می دهد تا کیفیت مواد تشکیل دهنده، مقدار مواد غذایی و سایر عواملی که می توانند بر سلامت و وزن شما تأثیر بگذارند، کنترل کنید. بنابراین توصیه می شود مصرف غذای رستوران را محدود کنید و تنها در رویدادهای خاص مانند جشن تولد به رستوران مراجعه کنید.

3- مصرف پروتئین کافی

افزایش مصرف پروتئین می تواند به شما در دستیابی به هدفتان کمک کند. در واقع هر چه پروتئین بیشتری مصرف کنید، در کاهش وزن موفق تر خواهید بود. به منابع حاوی پروتئین بیشتر توجه کنید و آنها را جایگزین دیگر مواد غذایی نمایید. با این کار می توانید حداقل 30 گرم پروتئین در هر وعده غذایی دریافت کنید.

4- مصرف لوبیا با هر وعده غذایی

یک نوع منبع پروتئین وجود دارد که می توانید آن را در رژیم غذایی روزمره خود بگنجاند؛ لوبیا! با افزودن مقداری لوبیا به هر وعده غذایی خود می توانید پروتئین و فیبر بیشتری دریافت کنید و برای مدت بیشتری احساس سیری کنید. در واقع مصرف برخی غذاها مانند لوبیا، مثل برخی داروها همچون اوزمپیک به کاهش وزن کمک می کند. 


بیشتر بخوانید: چطور با خوردن گردو وزن کم کنیم؟ 


اگه میخوای تا تابستون به وزن دلخواهت برسی از این 7 عادت سالم پیروی کن

5- پیاده روی

حدود 1500 قدم به پیاده روی روزانه خود اضافه کنید. این یک راه حل عالی برای کاهش وزن و کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن همچون بیماری های قلبی، سرطان و دیابت است. حداقل 150 دقیقه پیاده روی یا انجام ورزش های هوازی در هفته می تواند علاوه بر لاغری و جلوگیری از اضافه وزن فواید سلامتی بسیاری را برای شما به ارمغان بیاورد.

6- فعالیت روزانه بیشتر

اگرچه رفتن به باشگاه یا دویدن راه حلی عالی برای رسیدن به تناسب اندام است، اما تحرک روزانه بیشتر مانند بالا رفتن از پله به جای استفاده از آسانسور، پیاده روی بیشتر در مسیر خانه و محل کار و تمیز کردن خانه و حیاط نیز می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. NEAT پنجمین و آخرین جزء متابولیسم یا گرمازایی حاصل از فعالیت های ورزشی است که می توان با تمرکز بر روی آن تغییرات شگرفی در سبک زندگی فعال ایجاد کرد. در واقع تنها با پیروی از یک سبک زندگی فعال می توان میزان کالری سوزی روزانه بدن را به مقدار بیشتری رساند.

اگه میخوای تا تابستون به وزن دلخواهت برسی از این 7 عادت سالم پیروی کن

7- کاهش مصرف الکل

مطالعات نشان می دهند که نوشیدن الکل می تواند منجر به اضافه وزن شود. در واقع مصرف بیش از حد الکل اشتها و در نتیجه وزن شما افزایش یافته و حتی بر متابولیسم شما نیز تاثیر منفی می گذارد. اگرچه قطع کامل الکل منجر به کاهش وزن خواهد شد؛ اما کاهش مصرف آن نیز می تواند به کاهش وزن کمک کند.

 

منبع: راهنماتو

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.