۲۳۹۴۲۲
۱۱۰۸
۱۱۰۸

۳ ماسک خانگی راحت برای چروک دور چشم

پوست دور چشم بسیار نازک است و نیاز به مراقبت زیادی دارد. معمولا با بالا رفتن سن، چین و چروک روی پوست به ویژه اطراف چشم پدیدار می شود.

3 ماسک خانگی راحت برای چروک دور چشم

۳ ماسک خانگی راحت برای چروک دور چشم

پوست دور چشم بسیار نازک است و نیاز به مراقبت زیادی دارد. معمولا با بالا رفتن سن، چین و چروک روی پوست به ویژه اطراف چشم پدیدار می شود. با این حال شما می توانید با استفاده از ماسک های خانگی و طبیعی، روند پیری را به تعویق بیاندازید. ماسک های خانگی با مواد طبیعی درست می شود که سرشار از مواد مغذی هستند. البته در انتخاب ماسک ها هم دقت کنید چرا که هر ماده ای برای پوست اطراف چشم مناسب نیستند. از آن جایی که ماسک ها حاوی مواد طبیعی هستند، رطوبت لازم را به پوست دور چشم می رساند. در ادامه با طرز تهیه 3 ماسک خانگی و موثر آشنا خواهید شد. 

3 ماسک خانگی راحت برای چروک دور چشم

۱. ماسک آلوئه ورا و آبلیمو

یکی از دم دست ترین و قابل دسترس ترین محصولات برای درست کردن ماسک خانگی دور چشم، آلوئه ورا و آبلیمو است. این ماسک خانگی دور چشم سریع درست می شود و استفاده از آن به صورت یک روز در میان و به مدت 5 الی 10 دقیقه نیز موثر خواهد بود. آلوئه ورا کلاژن دور چشم را بازسازی و سفت می کند. کمی ژل آلوئه ورا را با چند قطره آبلیمو مخلوط کنید. حالا با نوک انگشت به صورت آرام و به صورت ضربه ای، آن را به دور چشم بزنید. بعد از 5 دقیقه با آب سرد آن را بشویید. 

3 ماسک خانگی راحت برای چروک دور چشم

۲. ماسک هویج و سیب زمینی

اگر علاوه بر چین و چروک پوست اطراف چشم دچار لکه و سیاهی دور چشم هیتید، حتما از ماسک هویج و سیب زمینی استفاده کنید. ویتامین A موجود در این ماسک، برای رفع چین و چروک دور چشم موثر است. سیب زمینی و هویج را رنده ریز کرده یا چرخ کنید. بعد یک قاشق غذاخوری گلاب به آن اضافه کنید. اجازه دهید 20 دقیقه بماند بعد با آب سرد بشویید. می توانید هر روز یا یک روز در میان از این ماسک استفاده کنید. 

3 ماسک خانگی راحت برای چروک دور چشم

۳. ماسک گلاب و زردچوبه

یک ماسکی که خاصیت ضد باکتریایی، ضد التهابی و حتی انتی اکسیدانی دارد که پوست را لطیف، تمیز و شفاف تر می کند، همین ماسک گلاب و زردچوبه است. این ماسک پوست دور چشم را روشن تر میکند. نصف قاشق غذاخوری پودر زردچوبه و یک قاشق غذاخوری گلاب یا بیشتر مخلوط کنید تا خمیر شل بدست بیاید. بعد آن را ارام دور چشم بمالید و بگذارید یک ربع بماند تا خشک شود. بعد با آب سرد شستشو دهید. هفته ای سه بار از آن استفاده کنید. 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.