۲۳۸۸۳۷
۳۰
۳۰

لمینت دندان اقساطی (شرایط را بخوانید)

در طرح لمینت دندان اقساطی، شما با خیال راحت و به سادگی می‌توانید هزینه‌های خدمات دهان و دندان را به شکل اقساطی، پرداخت کنید.

لمینت دندان اقساطی (شرایط را بخوانید)

در طرح لمینت دندان اقساطی، شما با خیال راحت و به سادگی می‌توانید هزینه‌های خدمات دهان و دندان را به شکل اقساطی، پرداخت کنید. 

در این مقاله می‌خوانید:

لمینت دندان اقساطی (شرایط را بخوانید)

لمینت دندان چیست؟ 

لمینت‌های دندان که به آن‌ها روکش‌های لمینت دندان هم گفته می‌شود، روکش‌های سفارشی نازک، صاف و براق هستند که روی سطح دندان قرار می‌گیرند تا برای دندان‌ها ظاهری زیبا ایجاد کنند. لمینت‌های دندانی برای بهبود شکل، اندازه، رنگ و ظاهر دندان به سطح دندان چسبانده می‌شوند و بر خلاف روکش‌های دندانی برای نصب آن‌ها فقط نیاز است قسمت کوچکی از دندان برداشته شود.

بیشتر بخوانید: لمینت کریستالی دندان چیست و هزینه آن چقدر است؟

لمینت دندان اقساطی (شرایط را بخوانید)

چرا لمینت دندان استفاده می شود؟ 

لمینت‌های دندان در درجه اول برای درمان بدشکلی‌های ظاهری دندان‌ها انجام می‌شود. کاربرد لمینت دندان در موارد زیر است: 

  • درمان شکستگی دندان‌ها 
  • اصلاح دندان‌های ناهموار یا نامرتب
  • از بین بردن فاصله بین دندان‌ها
  • ایجاد یک لبخند زیبا
  • حذف دائمی و جلوگیری از لکه ها

لکه‌های ناشی از آنتی‌بیوتیک‌های خاص، یا فلوراید اضافی از طریق سفید کردن دندان‌ها قابل حل نیستند، بنابراین نیاز است که لمینت‌های دندانی نصب شوند. 

در چه شرایطی نمی توان از لمینت استفاده کرد؟

افرادی که شرایط زیر را دارند، کاندید مناسبی برای لمینت دندان نیستند: 

  • لثه‌های ناکافی، یا ناسالم
  • داشتن مشکل دندان‌قروچه
  • بیرون‌زدگی فک پایین
  • دندان‌های کج که نیاز به درمان ارتودنسی دارند

بیشتر بخوانید: تفاوت قیمت لمینت و کامپوزیت دندان

لمینت دندان اقساطی (شرایط را بخوانید)

پیش از انجام لمینت دندان باید به چه نکاتی توجه کرد؟

پیش از انجام لمینت دندان، پزشک درباره سابقه سلامتی شما پرسش‌هایی را مطرح می‌کند تا یک برنامه درمانی برایتان تنظیم کند. پس از معاینه کامل دندان‌ها، مناسب‌ترین رنگ لمینت‌های دندانی برایتان انتخاب می‌شود.

نحوه نصب لمینت دندان

لمینت‌های دندان معمولا برای نصب کامل به ۲ تا ۳ ویزیت نیاز دارند. اولین ملاقات شامل آماده‌سازی مینای دندان است که تقریبا 0.5 تا 1 میلی‌متر سوهان می‌شود تا فضایی برای لمینت‌های دندان ایجاد شود. سپس نوبت به اندازه‌گیری‌ها است و از دندان‌ها و لثه‌های بیمار، قالب گرفته می‌شود. در ویزیت دوم، لمینت‌های دندان از طریق ژل اسیدی به دندان‌ها چسبانده می‌شوند. در برخی موارد ممکن است یک ویزیت اضافی برای بررسی و انجام تنظیمات خفیف لمینت دندان مورد نیاز باشد.

ویزیت اول معمولا نیم ساعت و ویزیت دوم به طور متوسط ۲ ساعت طول می‌کشد. لمینت‌های دندان، در صورت مراقبت صحیح، معمولا بین 5 تا 15 سال عمر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: ایمپلنت کره ای بهتر است یا آمریکایی؟

لمینت دندان اقساطی (شرایط را بخوانید)

مراقبت های بعد از لمینت دندان 

  • به شما توصیه می‌شود که دستورالعمل‌هایی را که دندانپزشکتان درباره رعایت نکات مهم و مصرف داروهای تجویزی، با جدیت دنبال کنید. 
  • باید مراقب باشید که حداقل تا ۲۴ ساعت اول پس از لمینت، از خوردن غذاهای سفت یا چسبنده، از جمله آدامس، اجتناب کنید
  • به مدت یک هفته پس از انجام لمینت، با ملایمت دندان‌های خود را مسواک بزنید.
  • پس از دوره نقاهت، باید بهداشت دهان و دندان را رعایت و از وارد کردن فشار بیش از حد به دندان‌ها، دندان‌قروچه یا استفاده از دندان برای باز کردن بسته‌بندی محصولات خودداری کنید. در غیر این صورت ممکن است طول عمر لمینت‌های دندان کاهش یابد.

لمینت دندان اقساطی (شرایط را بخوانید)

عوارض لمینت دندان چیست؟

به طور کلی لمینت‌های دندانی، یک روش دندانپزشکی ایمن در نظر گرفته می‌شوند، با این حال همیشه در کارهای پزشکی، احتمال بروز عوارض وجود دارد. عوارض کلی لمینت دندان شامل موارد زیر است:

  • ناراحتی یا حساسیت بیش از حد به تغییرات دما
  • لمینت‌های دندان اغلب در نتیجه فشار فیزیکی بیش از حد، خرد، یا شل می‌شوند، یا می‌افتند
  • واکنش آلرژیک به مواد لمینت دندان 
  • تغییر رنگ لمینت‌ها
  • التهاب لثه، یا سایر بیماری‌های لثه
  • لمینت‌های دندانی نامناسب ممکن است بر شرایط گاز زدن تاثیر بگذارد و منجر به افزایش خطر شکستگی و ناراحتی هنگام غذا خوردن و فشار بر مفاصل فک شود

بیشتر بخوانید: قیمت لمینت دندان متحرک چقدر است؟

لمینت دندان اقساطی (شرایط را بخوانید)

انتخاب رنگ لمینت دندان

برای انتخاب رنگ لمینت دندان، به این نکته توجه کنید که در دندان‌های طبیعی، نور وارد مینای دندان و سپس از عاج دندان زیرین خارج می‌شود. بنابراین هنگام تطبیق لمینت‌ها با دندان‌های طبیعی خودتان، تنها رنگ نیست که باید مورد توجه قرار بدهید. سطح شفافیت دندان‌ها و لمینت را هم در نظر بگیرید. 

سطوح مختلفی از سایه‌ها و رنگ‌های مینای دندان وجود دارد. برخی از آن‌ها رگه‌هایی از قهوه‌ای یا زرد دارند و همگی کاملا طبیعی هستند. انتخاب لمینت کاملا سفید، نتیجه‌ای غیرطبیعی به همراه خواهد داشت. برای انتخاب بهترین رنگ رنگ لمینت دندان باید انتظارات واقع‌بینانه داشته باشید، مثلا انتخاب سفیدترین لمینت، شاید ظاهری غیر واقعی به دندان‌های شما بدهد. لازم است رنگ لمینت را در نورهای مختلف امتحان کنید، حواستان به شفافیت لمینت باشد و حتما به هماهنگی رنگ دندان‌های مجاور و لمینت دقت کنید. 

پیشنهاد ویژه نی نی بان: آشنایی با پزشکان متخصص دندانپزشکی

لمینت دندان اقساطی (شرایط را بخوانید)

لمینت دندان اقساطی، چرا دندانپزشکی اقساطی را انتخاب کنیم؟

با توجه به شرایط اقتصادی، خدمات دندانپزشکی زیبایی که لمینت دندان نیز یکی از آن‌ها است، تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد و شاید برخی از افراد توانایی مالی انجام آن را نداشته باشند، بنابراین دندانپزشکی اقساطی، زنجیره‌ای از بهترین مراکز دندانپزشکی است که بهترین خدمات دندانپزشکی را به شکل اقساطی به بیماران ارائه می‌دهد. در طرح لمینت دندان اقساطی شما با خیال راحت و به سادگی می‌توانید هزینه‌های خدمات لمینت دندان را به شکل اقساطی، پرداخت کنید. 

هر یک از دندانپزشکی‌ها می‌توانند شرایط متفاوتی دارا باشند و شرایطی که در ادامه می‌گوییم، برای همه دندانپزشکی‌ها یکسان نیست. مثلا شما می‌توانید پیش‌پرداخت انجام بدهید. مثلا 30درصد، یا 50درصد پیش‌پرداخت اولیه. باقی‌مانده هزینه لمینت دندان اقساطی را می‌توانید به شکل چک پرداخت کنید که 2 تا 4 ماهه، یا 2 تا 6 ماهه است. 

با لمینت دندان اقساطی بدون نگرانی و دغدغه مالی نسبت به هزینه لمینت دندان، از این خدمت دندانپزشکی بهره‌مند می‌شوید. 

لمینت دندان اقساطی (شرایط را بخوانید)

خلاصه

لمینت‌های دندان برای درمان شکستگی دندان‌ها، اصلاح دندان‌های ناهموار یا نامرتب و ایجاد لبخندی زیبا روی دندان‌ها قرار می‌گیرند، اگر دندان‌هایتان تا حدی کج است که نیاز به ارتودنسی دارید، دندان‌قروچه می‌کنید، یا لثه‌هایتان ناسالم است، کاندید مناسبی برای لمینت دندان نیستید. اگر لمینت‌ها به خوبی استفاده شوند، بین 5 تا 15 سال دوام می‌آورند. در صورتی که نگران بودجه لمینت هستید، می‌توانید لمینت دندان قسطی را امتحان کنید تا خیالتان آسوده شود. 

برای یافتن متخصصان مورد نظر خود به کلینیک نی نی بان سر بزنید. 

منبع: bookingsurgery.com

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.