۲۳۹۷۵۱
۲۱۱
۲۱۱

آسیب طلاق در مردان زیاد است یا زنان؟ کدام بیشتر آسیب بینند؟

آسیب طلاق نشان می دهد که مردان بیشتر از زنان دچار یاس، ناامید، کاهش اعتماد به نفس، افسردگی و... می شوند. شاید زنان قبل از طلاق گرفتن بیشتر از مردان احساس نگرانی و ترس داشته باشند.

آسیب طلاق در مردان زیاد است یا زنان؟ کدام بیشتر آسیب بینند؟

آسیب طلاق در مردان زیاد است یا زنان؟ کدام بیشتر آسیب می بینند؟

آسیب طلاق نشان می دهد که مردان بیشتر از زنان دچار یاس، ناامید، کاهش اعتماد به نفس، افسردگی و... می شوند. شاید زنان قبل از طلاق گرفتن بیشتر از مردان احساس نگرانی و ترس داشته باشند. آن ها می ترسند که شریک زندگی خود را از دست دهند. اما وقتی کار به طلاق می کشد دیگر مصصم می شوند و معمولا تبعات آن را می پذیرند. در این حالت مردان بعد از طلاق در بهت و شوک می مانند تازه نگرانی و ناراحتی هایشان شروع می شود. از طرفی هم برخی خانم هایی که روحیه حساسی داشته باشند ممکن است عذاب وجدان را تجربه کنند. 

آسیب طلاق در مردان زیاد است یا زنان؟ کدام بیشتر آسیب بینند؟

آسیب های طلاق برای مردان

معمولا مردان توانایی روانی کمتری برای مقابله با مشکلات و آسیب ها دارند. به همین دلیل ممکن است نوانند تا مدت ها این جنگ روانی در ذهن خود را خاموش کنند. آن ها معمولا دچار دوگانگی عاطفی می شوند. تلاش می کنند که احساسات خود را ثابت نگه دارند اما از طرفی هم تردید این که کاش طلاق نمی گرفتند بیشتر به سراغشان می آید. 

آسیب طلاق در مردان زیاد است یا زنان؟ کدام بیشتر آسیب بینند؟

آسیب های طلاق برای زنان

زن مطلقه بعد از طلاق بار زیادی بر دوش خود دارد. هم باید برای زندگی خود کار کند و هم در صورت داشتن بچه، حواسش به آن ها باشد. گاهی اوقات مردان از پرداخت خرجی برای فرزند خودداری می کنند. در این حالت زن باید بتواند علاوه بر خرج خود، خرج فرزند را هم بدهد. اولین دغدغه زنان بعد از طلاق پیدا کردن مکان یا موقعیتی برای زندگی است. اگر زنی مهارت لازم برای انجام کاری را نداشته باشد با چالش های زیادی دست و پنجه نرم خواهد کرد. 

آسیب طلاق در مردان زیاد است یا زنان؟ کدام بیشتر آسیب بینند؟

آیا طلاق پایان راه عاطفی است؟

در حال حاضر افرادی که طلاق گرفته اند، همیشه عاطفه خود را پنهان نکرده اند. بلکه ممکن است زن و مردی هنوز هم به یک دیگر احساس داشته باشند. اما باز از هم طلاق گرفته اند. به طور کلی لزومی نداد که طلاق، هرگونه راه عاطفی را ببند. زن یا مرد می تواند بعد از طلاق هم هنوز حسی به فرد مقابل خود داشته باشد. این مرحله به صورت حقوقی تتمام می شود اما راه عاطفی هیچ گاه کور نمی شود. 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.