۲۳۹۶۸۶
۳۵۸۸۳
۳۵۸۸۳

آموزش ۲ مدل موی محبوب/ موهایتان را خودتان در خانه کوتاه کنید

کوتاه کردن موهایتان در خانه یک راه عالی برای شاداب و سالم نگه داشتن موهای آسیب دیده و در عین حال صرفه جویی در هزینه است. به طور متوسط موهای خود را هر ۴ تا ۶ هفته یکبار کوتاه کنید و قبل از کوتاه کردن موهای خود، آن را خیس کنید.

آموزش 2 مدل موی محبوب/ موهایتان را خودتان در خانه کوتاه کنید

کوتاه کردن موهایتان در خانه یک راه عالی برای شاداب و سالم نگه داشتن موهای آسیب دیده و در عین حال صرفه جویی در هزینه است. به طور متوسط موهای خود را هر 4 تا 6 هفته یکبار کوتاه کنید و قبل از کوتاه کردن موهای خود، آن را خیس کنید. اگر موهای کوتاهی دارید، موهای خود را به شکل باب درآورید یا برای یک استایل فوق کوتاه، از مدل موی پیکسی برای موهایتان استفاده کنید. با استفاده از قیچی، تیغ یا ماشین موزر، ابتدا قسمت پشتی را کوتاه کنید و سپس به سمت کناره های موهای خود بروید. با ابزار مناسب و توجه به جزئیات می توانید به راحتی موهای خود را کوتاه کنید. در این مطلب آموزش تصویری کوتاه کردن مو به دو مدل باب و پیکسی را برایتان آماده کرده ایم که امیدواریم به کارتان بیاید.

کوتاه کردن موهای خود به شکل باب کوتاه

موهای خود را به 3 قسمت مساوی تقسیم کنید

برای اینکه موهای خود را به طور یکنواخت و راحت کوتاه کنید، موهای خود را به سه قسمت پشت، سمت چپ و راست تقسیم کنید. موها را در قسمت پشت به سمت پایین رها کنید تا بتوانید ابتدا آن را کوتاه کنید و قسمت چپ و راست را با گیره یا کش مو محکم کنید.

آموزش 2 مدل موی محبوب/ موهایتان را خودتان در خانه کوتاه کنید

تصمیم بگیرید که چه اندازه می خواهید موهای خود را کوتاه کنید

این بستگی به طول موهای شما در حال حاضر دارد. می‌توانید موهایتان را در نوک گردن کوتاه کنید تا یک باب کوتاه و شیک داشته باشید، یا اگر می‌خواهید موهای بلندتری داشته باشید، کمی از انتهای مو را کوتاه کنید. 


بیشتر بخوانید: بهترین ماسک مو برای موهای کدر و بی روح 


آموزش 2 مدل موی محبوب/ موهایتان را خودتان در خانه کوتاه کنید

موهای خود را 1⁄2 اینچ (1.3 سانتی متر) بلندتر از حد دلخواه به صورت افقی کوتاه کنید

لازم نیست اولین برش شما کامل باشد، زیرا شما به سادگی می توانید موهای اضافی را جدا کنید. برش های خود را حدود 1/2 اینچ (1.3 سانتی متر) بلندتر از حدی که می خواهید در انتهای موهایتان انجام دهید تا بتوانید برای تمیز کردن انتهای موهایتان کارهای تکمیلی را انجام دهید. این کار را ابتدا برای قسمت پشتی موهایتان انجام دهید و از یک آینه برای کمک به کوتاه کردن موهایتان استفاده کنید یا از یک دوست قابل اعتماد یا یکی از اعضای خانواده بخواهید که در قسمت پشت به شما کمک کند.

اگر بیش از 2 تا 4 اینچ (5.1 تا 10.2 سانتی‌متر) از موها را جدا می‌کنید تا باب خود را بسازید، ابتدا قسمت اعظم موهای خود را جدا کنید. برای این کار، یک برش افقی روی تمام موهای خود ایجاد کنید تا از شر وزن اضافی مو خلاص شوید.

به خاطر داشته باشید که همیشه می‌توانید موهای بیشتری را کوتاه کنید، اما نمی‌توانید پس از کوتاه کردن آن‌ها، آن‌ها را دوباره برگردانید، بنابراین بهتر است مقدار بسیار کمی را کوتاه کنید و اگر می‌خواهید کوتاه‌تر شود، پس از اطمینان خاطر کمی بیشتر کوتاه کنید.

آموزش 2 مدل موی محبوب/ موهایتان را خودتان در خانه کوتاه کنید

برش های عمودی کوچکی در امتداد انتهای خود ایجاد کنید تا برش یکدست شود

بعد از اینکه یک برش افقی انجام دادید، قیچی خود را طوری قرار دهید که انتهای آن به سمت بالا باشد و برش های کوچکی در امتداد موهای خود ایجاد کنید. این کار را در امتداد پشت موهایتان انجام دهید تا کوتاه کردن این قسمت به پایان برسد.

با این کار از شر هر تکه ناهموار خلاص می شوید و موهای شما یکسان می شود.

آموزش 2 مدل موی محبوب/ موهایتان را خودتان در خانه کوتاه کنید

قسمت های چپ و راست موهای خود را طوری کوتاه کنید که با پشت آن مطابقت داشته باشد

سپس گیره یا کش مو را بیرون آورده و موهای خود را شانه کنید. خط قسمت پشت را دنبال کنید و در انتهای هر دو طرف یک برش افقی ایجاد کنید. سپس، برش های کوچک و عمودی برای تمیز کردن نقاط ناهموار ایجاد کنید.

اگر موهای کم پشت یا نازکی دارید، می توانید آن ها را یکباره کوتاه کنید. اگر موهای شما ضخیم است، قبل از کوتاه کردن موهایتان باید آن را به چند قسمت تقسیم کنید.

از قسمت پشتی موهای خود به عنوان راهنمایی برای اینکه چقدر باید از کناره ها را کوتاه کنید، استفاده کنید.

آموزش 2 مدل موی محبوب/ موهایتان را خودتان در خانه کوتاه کنید

اگر می خواهید ابعاد بیشتری به باب خود بدهید، لایه ها را اضافه کنید

قسمتی از مو را شانه کنید و انتهای آن را بین انگشتان خود نگه دارید. قیچی پیرایشگر خود را با زاویه 45 درجه به سمت پایین بگیرید. زاویه برش شما ظاهری لایه ای ایجاد می کند که برای استایل باب کوتاه عالی به نظر می رسد.

می توانید با تیغ مو نیز لایه هایی ایجاد کنید. انتهای موهای خود را به سمت بیرون بگیرید و تیغ خود را با زاویه 45 درجه به جلو و عقب تکان دهید.

آموزش 2 مدل موی محبوب/ موهایتان را خودتان در خانه کوتاه کنید

کوتاه کردنمو به شکل Pixie

1/3 یا بیشتر از قسمت پایین موهای خود را در پشت جدا کنید

از یک شانه دندانه ظریف استفاده کنید تا قسمت پایینی مو را از بقیه جدا کنید و بقیه موهایتان را بالای سرتان ببندید.

با کار در بخش های کوچک، می توانید به راحتی استایل پیکسی را روی موهایتان بسازید.

آموزش 2 مدل موی محبوب/ موهایتان را خودتان در خانه کوتاه کنید

برش های افقی را با زاویه کمی در قسمت پایین ایجاد کنید

موهای خود را شانه کنید و انتهای آن را بین انگشتان خود به صورت عمودی نگه دارید. سپس قیچی خود را در یک زاویه قرار دهید تا با دست شما موازی شود. موهای خود را با زاویه کمی به سمت پایین ببرید و این کار را در قسمت پشتی موهای خود ادامه دهید.

در پشت گردن برش هایی را برای یک استایل فوق کوتاه ایجاد کنید یا برای استایل پیکسی بلندتر، 1 تا 3 اینچ (2.5 تا 7.6 سانتی متر) برش دهید.

آموزش 2 مدل موی محبوب/ موهایتان را خودتان در خانه کوتاه کنید

بعد از اتمام قسمت پایینی به قسمت دیگری از مو بروید

هنگامی که قسمت پشت را به طول دلخواه کوتاه کردید، موها را آزاد کنید. بقیه موهای خود را در قسمت پشت تقسیم کنید و این تقسیم را از تاج سر شروع کنید. سپس موها را شانه کنید، بین انگشتان خود نگه دارید و انگشتان خود را به اندازه ای که می خواهید کوتاه کنید حرکت دهید. موهای خود را به صورت افقی کوتاه کنید.

برش های خود را با زاویه کمی به سمت پایین و تکه تکه کوتاه کنید تا این بخش با قسمت پایین ترکیب شود.

آموزش 2 مدل موی محبوب/ موهایتان را خودتان در خانه کوتاه کنید

به کوتاه کردن موهای خود به صورت تکه تکه ادامه دهید و از یک طرف به سمت دیگر کار کنید

پس از پایان بریدن پشت، به سمت راست سر خود حرکت کنید. سپس، همین کار را برای سمت چپ سر خود انجام دهید. موهای خود را به طور مشابه کوتاه کنید، آن را به اندازه دلخواه بلند یا کوتاه کنید.

برای سهولت در کوتاه کردن قسمت بعدی، از قسمت کوچکی از موی قسمت قبلی به عنوان راهنما استفاده کنید.

آموزش 2 مدل موی محبوب/ موهایتان را خودتان در خانه کوتاه کنید

چتری های خود را به سمت جلو شانه کنید تا بتوانید به راحتی لبه های آن را کوتاه کنید

پس از اتمام کوتاه کردن کناره ها، تمام موهای خود را به سمت صورت خود برس بزنید. انتهای موهای خود را بین انگشتان خود نگه دارید و به صورت افقی کوتاه کنید تا کمی بلند برش داده شود. کوتاه کردن موهایتان را تا زمانی که چتری هایتان به اندازه دلخواهتان کوتاه شود، ادامه دهید. سپس، چتری های خود را با استفاده از یک بخش 1 اینچی (2.5 سانتی متری) از مو به عنوان مرجع، با پشت موهای خود ترکیب کنید.

آموزش 2 مدل موی محبوب/ موهایتان را خودتان در خانه کوتاه کنید

در حین انجام کوتاهی، موهای خود را شانه کنید تا طول آن را بررسی کنید

چتری‌هایتان را بلندتر از کناره‌ها و پشت‌تان نگه دارید تا لبه‌های کشیده‌تری داشته باشند، یا آن‌ها را به همان طول کوتاه کنید تا یک مدل پیکسی کوتاه داشته باشید.

آموزش 2 مدل موی محبوب/ موهایتان را خودتان در خانه کوتاه کنید

قبل از اتمام کار، بخش های ناهموار یا نقاط طولانی را صاف کنید

هنگامی که کوتاه کردن چتری‌هایتان را تمام کردید، دست‌هایتان را بین موهایتان بکشید و به دنبال نقاط ناهموار بگردید. از قیچی خود برای جدا کردن قطعات بلند یا لبه های ناهموار استفاده کنید.

همچنین می توانید از موپران برای تمیز کردن یقه خود استفاده کنید. در صورت امکان، از یک دوست بخواهید این کار را برای شما انجام دهد.

 

منبع: راهنماتو

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.