۲۳۹۴۰۱
۲۶۴۹
۲۶۴۹

طرز تهیه کباب ترکی دونر خوشمزه در خانه

یکی از معروف ترین و خوشمزه ترین غذاهای ترکیه ای، همین کباب ترکی دونر است که معمولا در تمام شهرهای ایران سرو می شود و طرفداران زیادی دارد.

طرز تهیه کباب ترکی دونر خوشمزه در خانه

طرز تهیه کباب ترکی دونر خوشمزه در خانه

یکی از معروف ترین و خوشمزه ترین غذاهای ترکیه ای، همین کباب ترکی دونر است که معمولا در تمام شهرهای ایران سرو می شود و طرفداران زیادی دارد. اگر به ترکیه سفر کرده باشید در هر دکه و رستورانی، می توانید کباب ترکی را پیدا کنید. علاوه بر کشورهای آسیایی، این غذا در آلمان هم طرفداران زیادی دارد. کباب ترکی معمولا به دو روش با گوشت مرغ و گوشت قرمز درست می شود. در این بخش قصد داریم که طرز تهیه این کباب ترکی با گوشت قرمز را در خانه آموزش دهیم که طرفداران زیادی هم دارد. 

مواد لازم طرز تهیه 
گوشت گوساله ۵۰۰ گرم
قارچ نیم کیلو
پیاز ۲ عدد بزرگ
گوجه فرنگی ۳ عدد متوسط

زعفران آب شده، آبلیمو، پودر سیر، آویشن، فلفل، زردچوبه و نمک

به مقدار لازم
فلفل دلمه ای  ۱ عدد
سیر ۲ حبه

 طرز تهیه کباب ترکی دونر خوشمزه در خانه

طرز تهیه کباب ترکی خانگی:

برای تهیه کباب ترکی خانگی، ابتدا بهتر است گوشتی که تهیه می کنید تازه باشد تا طعم و مزه خوبی بدهد. گوشت قرمز را با ضخامت بسیار کم حدود نیم سانتی متر یا حتی کمتر برش دهید. آن ها را مستطیلی بریده و کنار بگذارید. حالا آن ها را در یک ظرف با آبلیمو، زعفران آب شده، فلفل و سایر ادویه ها خوب مخلوط کرده و رویش سلفون بگذارید و اجازه دهید یک ساعت خوب استراحت کند. دقت کنید نمک را آخر پخت به گوشت بزنید که گوشت سفت نشود.

طرز تهیه کباب ترکی دونر خوشمزه در خانه

حالا یک ظرف مناسب برداشته و دوتا پیاز را با رنده ریز، رنده بزنید. سیر را پوست گرفته و رنده کنید. حالا دوباره فلفل، کمی روغن مایع یا روغن زیتون و آویشن را به ترکیب سیر و پیاز اضافه نمایید. آن را بچلانید تا خوب آب بیاندازد. حالا گوشت ها را داخل این ترکیب گذاشته و بگذارید دوباره دو الی سه ساعت داخل یخچال بماند. 

طرز تهیه کباب ترکی دونر خوشمزه در خانه

در این حین قارچ ها، فلفل دلمه، پیاز باقی مانده و گوجه فرنگی را به صورت ورقه ای و خلالی برش دهید. یک تابه بردارید و بگذارید ده دقیقه مواد خوب تفت بخورند. برای آن که قارچ ها سیاه نشود می توانید کمی حرارت را زیاد کرده و به آن آبلیمو بزنید. حالا مواد را کنار زده و گوشت را داخل تابه تفت دهید و سرخ کنید. در آخر می توانید گوشت و سایر مواد را داخل نان باگت گذاشته و با کاهو، خیارشور، سس ساندویچ و... نیز نوش جان کنید. 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.