۲۳۸۵۶۶
۳۸۱۰
۳۸۱۰

خونه تکونی عید رو از کجا شروع کنم؟

خونه تکونی یکی از کارهایی است که معمولا قبل از عید انجام داده می شود. و اگر اصولی انجام شود یاعث خستگی زیاد ما نمی شود و می توانیم مثل یک سرگرمی و به آرامی خونه تکونی رو پیش ببریم.

خونه تکونی عید رو از کجا شروع کنم؟

بهترین زمان برای شروع خونه تکونی:

 انتخاب زمان مناسب، به وضعیت کارشما و خانه دارد. برای مثال افراد کارمند باید تا روزهای انتهایی اسفند ماه در محیط کار حضور داشته باشند، بنابراین فرصت چندانی برای خانه تکانی عید نخواهند داشت. اما در هر صورت پیشنهاد ما برای همه افراد، شروع کردن از اوایل اسفند ماه است.

خونه تکونی عید رو از کجا شروع کنم؟

آشپزخانه، اولین قدم برای خونه تکونی:

به این دلیل که آشپزخانه محل پخت و پز است، باید آن را به عنوان اولین قدم انتخاب کنیم. و در تمیزی و نظافت آن حساسیت بیشتری به خرج بدهیم. و با توجه به اینکه وسایل و جزئیات آشپزخانه بسیار وقت گیر است بهتر است که آن را برای آخر خونه تکونی نگه ندارید.

خونه تکونی عید رو از کجا شروع کنم؟

تمیز کردن اتاق خواب ها:

1- بعد از این‌که کارهای آشپزخانه تمام شد باید سراغ اتاق‌ها بروید. اولین قدم درآوردن و شستن پرده‌ها است. سپس درب کمدها و کشوها را ببندید و سقف و دیوارها را تمیز کنید. گرد و غبار موجود روی همه لامپ‌ها و چراغ‌ها را بگیرید و آینه‌ها و تابلوها را هم دستمال بکشید.

۲- کمد رختخواب‌ها را باز کنید و روتختی‌ها، روبالشی‌ها و ملحفه‌ها را دربیاورید. همه آن‌ها را داخل سبدی قرار دهید و برای شستشو از اتاق خارج کنید. احتمالا برخی از آن‌ها حسابی کهنه شده‌اند و باید تعویض شوند. بنابراین باید فکر چک کردن قیمت روتختی و روبالشی جدید باشید.

3- در آخر سراغ کمدها و کشوهای لباس بروید. لباس‌های کهنه و غیر‌قابل استفاده را از بقیه جدا کنید. بقیه لباس‌ها را مرتب و تاشده دوباره داخل کمدها و کشوها قرار دهید.

خونه تکونی عید رو از کجا شروع کنم؟

مرحله سوم خونه تکونی، تمیز کردن سرویس بهداشتی:

 در مرحله بعدی باید با انواع شوینده، جرم‌گیر و مواد ضدعفونی، حمام و سرویس بهداشتی را کامل بشویید. ابتدا از دیوارها، کاشی‌ها و سقف حمام و سرویس‌ها شروع کنید. اگر در حمام پرده ضدآب دارید، آن‌ها را در بیاورید و بشویید. سپس داخل توالت فرنگی، دستشویی ایرانی و روشویی را تمیز کنید. شستن شیرآلات حمام و دستشویی هم فراموش نشود.

خونه تکونی عید رو از کجا شروع کنم؟

تمیز کردن اتاق نشیمن و پذیرایی، آخرین مرحله خونه تکونی:

 قبل از این‌که تمیز کردن پذیرایی را شروع کنید، ملحفه‌ها و روبالشی‌های شسته شده مرحله قبل را کاملا جمع کنید و در کمد اتاق بگذارید. اگر امکانش را دارید، برای افزایش عمر تشک و بالش آن‌ها را برای چند ساعتی در معرض هوای آزاد و نور مستقیم خورشید قرار دهید. حالا مراحل تمیز کردن پذیرایی را به ترتیب زیر طی کنید:

۱-پرده‌ها را بکشید و برای شستشو به خشکشویی بدهید.

۲-سقف و دیوارها را تمیز کنید.

۳-پنجره‌ها را دستمال بکشید.

۴-فرش‌ها را بررسی کنید و در صورت نیاز به قالیشویی بفرستید. اگر فرش‌ها خیلی کثیف نیستند، به تمیز کردن آن‌ها با شامپو فرش بسنده کنید.

۵-روی مبلمان را با جاروبرقی و دستمال تمیز کنید.

۶-آینه‌ها، میزها، جلومبلی‌ها و بوفه‌ها را دستمال بکشید.

خونه تکونی عید رو از کجا شروع کنم؟

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.