۲۳۹۲۴۶
۲۸۸۲
۲۸۸۲

طرز تهیه آش دوغ خوشمزه به سبک اردبیلی ها

اردبیلی ها به پختن آش دوغ خوشمزه و اصیل معروف هستند. اگر تا به حال به شهر اردبیل مسافرت کرده باشید، حتما از طعم بی نظیر آش دوغ لذت برده اید.

طرز تهیه آش دوغ خوشمزه به سبک اردبیلی ها

طرز تهیه آش دوغ خوشمزه به سبک اردبیلی ها

اردبیلی ها به پختن آش دوغ خوشمزه و اصیل معروف هستند. اگر تا به حال به شهر اردبیل مسافرت کرده باشید، حتما از طعم بی نظیر آش دوغ لذت برده اید. محال است یک نفر این غذا را بخورد و از مزه آن که شما را به یاد دوران های قدیم کودکی می برد نیاندازد. خوراک هایی مانند آش طرفداران زیادی دارد، به خصوص اگر با دوغ محلی و خوش طعم درست شده باشد. این آش را می توان در هر وعده غذایی به خصوص برای افطار در ماه رمضان یا حتی سحری نیز استفاده نمود. در این آش علاوه بر دوغ از سبزی آش، نخود و برنج استفاده می شود. در ادامه با مواد لازم و طرز تهیه آن آشنا خواهید شد. 

مواد لازم:

  • ۶ پیمانه نخود پاک شده
  • ۴ پیمانه سبزی آش
  • ۱ پیمانه برنج نیم دونه
  • یک بطری یکم و نیم کیلویی دوغ محلی
  • ۲ قاشق غذاخوری آرد سفید
  • سیرداغ و پیازداغ به میزان لازم

طرز تهیه آش دوغ: 

برای تهیه آش دوغ محلی بهتر است از ۲۴ ساعت قبل نخود ها را خوب خیس کنید تا نفخ آن گرفته شود. در این فاصله بهتر اس ۳ بار آب نخود را عوض کنید. سبزی آش را تهیه کرده و آن را بشویید و خرد کنید. هر چه سبزی شما تازه تر باشد، طعم و مزه آش بهتر و خوشمزه تر خواهد بود. 

طرز تهیه آش دوغ خوشمزه به سبک اردبیلی ها

حالا نخودها را با یک لیوان آب بگذارید تا خوب بپزند. بعد از یک ساعت نخودها نرم می شوند. در این فاصله برنج نیم دونه را با دو لیوان آب اضافه کرده و اجازه دهید خوب پخته شود. وقتی دیدید که برنج نیم دونه به مخلوط شما لعاب داد، وقت آن رسیده است که دوغ را اضافه کنید. اگر دوغ محلی نداشتید می توانید از دوغ پاستوریزه نیز استفاده کنید‌. دوغ را به مخلوط نخود و برنج اضافه کرده و بگذارید با حرارت بالا بجوشد.

طرز تهیه آش دوغ خوشمزه به سبک اردبیلی ها

وقتی مواد در حال جوشیدن هستند مدام هم بزنید تا خوب جا بیفتد. بعد از بیست دقیقه هم زدن، وقت آن رسیده است که سبزی خرد شده را اضافه کنید. باز هم خوب مواد را مخلوط کرده و هم بزنید. در آخر می توانید با توجه به مزه و شوری دوغ، نمک را اضافه کنید. در مرحله آخر یک تابه بردارید و آرد را تفت دهید‌. بعد از تفت دادن با کمی آب مخلوط کرده و به آش اضافه کنید تا خودش را بگیرد. بعد از چند قل زدن، حالا وقت آن است که سیر داغ و نعناع داغ را اضافه کنید. نوش جان! 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.