۲۳۹۸۸۲
۱۳۴
۱۳۴

۳ راز نگهداری از چرم/وسایل چرمی رو مثل روز اول نگه دار

محصولات چرمی چه از نوع کیف و کفش و چه از نوع پوشاک و وسایل دکوری، نمادی از زیبایی، اصالت و کیفیت خواهد بود. به خصوص اگر هزینه زیادی بابت آن پرداخت کرده باشید. 

3 راز نگهداری از چرم/وسایل چرمی رو مثل روز اول نگه دار

۳ راز نگهداری از چرم/وسایل چرمی رو مثل روز اول نگه دار

محصولات چرمی چه از نوع کیف و کفش و چه از نوع پوشاک و وسایل دکوری، نمادی از زیبایی، اصالت و کیفیت خواهد بود. به خصوص اگر هزینه زیادی بابت آن پرداخت کرده باشید. در این حالت داشتن وسایل چرمی که بتوان سلامت آن را به صورت طولانی مدت تضمین کرد، سخت خواهد بود. بهتر است از وسایل چرمی طوری نگهداری کنید که نیاز به خرید مجدد آن نداشته باشید. به راحتی با سه ترفند، آن‌ها را مثل روز اول کرده و با خیال راحت استفاده کنید. 

3 راز نگهداری از چرم/وسایل چرمی رو مثل روز اول نگه دار

۱. پاک کردن و نگهداری از آن

اولین و مهم‌ترین نکته، تمیز نگه داشتن وسایل رمی است. وسایل چرمی در برابر آلودگی آسیب پذیر بوده و زود کثیفی‌ ها را به خود جذب می کنند‌. برای این کار ابتدا با یک دستمال نخی تمیز، گرد و غبار و خاک روی چرم را بگیرید. اگر چرم شما کثیف شده و با دستمال خالی پاک نمی‌شود، می‌توانید از شامپو بچه یا سرکه سفید هم استفاده کنید. کمی شامپو بچه را با سرکه سیب مخلوط کنید. حالا با دستمال نرم روی چرم را بکشید. چندین بار به آرامی این کار را امتحان کنید. بعد آن را با دستمال نرم تمیز و کمی آب ولرم خوب پاک کنید و خشک نمایید. 

3 راز نگهداری از چرم/وسایل چرمی رو مثل روز اول نگه دار

۲. استفاده از نرم کننده و مرطوب کننده چرم

وقتی یک وسیله چرمی می گیرید، یادتان نرم که در کنار آن حتما نرم کننده چرم را هم تهیه کنید. نرم کننده یا مرطوب کننده چرمی حاوی روغن مینک، روغن طبیعی یا لانولین است که به صورت عمقی به درون بافت چرمی نفوذ می کند. این مرطوب کننده ها هم از خشک شدن چرم و ترک خوردن آن جلوگیری می کنند. هم این که کمک می کند تا آلودگی ها و گرد و غبار کمتر روی آن بنشیند. البته دقت کنید نرم کننده‌ای که انتخاب می نمایید باید فاقد پارابن و مواد شیمیایی باشد. در غیر این صورت بدتر چرم شما را دچار ترک خوردگی و خشک شدگی می کند. 

3 راز نگهداری از چرم/وسایل چرمی رو مثل روز اول نگه دار

۳. براق کردن چرم با روغن های طبیعی

اگر می خواهید وسیله چرمی خود را مانند روز اول براق و زیبا جلوه دهید، استفاده از وسایل شیمیایی را کنار بگذارید. این وسایل نه تنها مناسب نیستند بلکه خاصیت آن ها بسیار کم خواهد بود و زود محو می شوند. برای این کار از روغن های طبیعی مانند روغن زیتون، روغن بادام، روغن کرچک و یا روغن نارگیل استفاده کنید. برای پاک کردن و همچنین جلا دادن به چرم به صورت طبیعی، کمی سرکه سفید را با روغن مورد نظر مخلوط کرده و با دستمال نخی آن را بکشید. 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.