۲۳۹۴۳۳
۸۶۹
۸۶۹

روش های تشخیص برنج خوب و با کیفیت

شرط پختن یک غذای خوب با برنج این است که برنج شما کیفیت خوبی داشته باشد. علاوه بر آن بتوانید برنج را خوب آبکش یا دمی کنید.

روش های تشخیص برنج خوب و با کیفیت

روش های تشخیص برنج خوب و با کیفیت

شرط پختن یک غذای خوب با برنج این است که برنج شما کیفیت خوبی داشته باشد. علاوه بر آن بتوانید برنج را خوب آبکش یا دمی کنید. در واقع خوردن برنج با کیفیت و درجه یک نه تنها شما را از بیماری ها دور می کند و سلامتی شما را تضمین می کند، بلکه کمک می کند تا یک غذای خوشمزه و سالم درست کنید که عطر آن در خانه می پیچد. در ادامه با روش های مناسبی برای تشخیص برنج باکیفیت، آشنا خواهید شد. 

روش های تشخیص برنج خوب و با کیفیت

  • عطر و بوی برنج

برنجی که باکیفیت، تازه و درجه یک باشد معمولا عطر و بویی دلپذیر دارد. وقتی در بسته برنج را باز می کنید، یک عطر خوبی از آن بلند می شود که شبیه بوی شالیزار و کشت برنج است. برنج های خارجی یا درجه دو معمولا هیچ طعم و بوی دلپذیری ندارند‌. وقتی می خواهید برنج ایرانی باکیفیت تهیه کنید حتما به عطر و بویی که دارد توجه نمایید.

روش های تشخیص برنج خوب و با کیفیت

  • رنگ و ظاهر برنج

 اول از همه دقت کنید که رنگ برنج چگونه است. برنج های کدر یا برنج های شفاف، درجه یک و باکیفیت نیستند. به همین دلیل توصیه می شود اگر برنجی نیمه شفاف یا نیمه بلوری دیدید، تهیه کنید. دقت کنید که روی برنج شما بند دیده نشود. به همین دلیل می تواند در صورت نداشتن بند، برنج با کیفیتی به نظر برسد.

روش های تشخیص برنج خوب و با کیفیت

  • چرب یا خشک بودن برنج

برنج های مرغوبی که ایرانی باشند، معمولا میزانی چربی دارند. وقتی ان ها را لمس می کنید حس می کنید که ردهایی از چربی زیر دستتان احساس می شود. اگر برنج خشک باشد از کیفیت خوبی برخوردار نخواهد بود. 

روش های تشخیص برنج خوب و با کیفیت

  • یکدست بودن برنج

برنج مرغوب مانند برنج ایرانی که اصل باشد، یکدست هستند و درشت و ریز ندارند. اگر برنج شما یکی درشت و دیگری ریز باشد، نشان می دهد که درجه دو و نامرغوب است. البته برخی از برنج های خارجی مانند هندی نیز یکدست هستند. همین عامل ممکن است شما را به تشخیص اشتباه بیاندازد.  

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.