۲۳۹۳۲۱
۷۶۷
۷۶۷

خرافات سیزده به در/آیا سیزده به در نحس است؟

شاید یکی از خرافات اساسی در مورد سیزده به در مربوط به همین روز سیزدهم باشد. درباره عیدهای باستانی نوروزی ایران کم خرافات وارد نشده است.

خرافات سیزده به در/آیا سیزده به در نحس است؟

خرافات سیزده به در/آیا سیزده به در نحس است؟

شاید یکی از خرافات اساسی در مورد سیزده به در مربوط به همین روز سیزدهم باشد. درباره عیدهای باستانی نوروزی ایران کم خرافات وارد نشده است. با این حال برخی از افراد هنوز دو به شک هستند که نکن سیزدهم فروردین ماه واقعا نحس و بدشگون باشد؟! در میان ایرانیان جا افتاده است که سیزدهمین روز نوروزی را برای آخرین لحظات پایانی تعطیلات جشن بگیرند یا دور هم جمع شوند. در هر منطقه مختلفی از ایران، روز سیزدهم را به صورت متفاوت و با آداب و رسوم خودشان برگزار می کنند. حالا در ادامه می خواهیم بدانیم خرافات مربوط به این روز چیست و آیا صحت دارند یا خیر؟ 

خرافات سیزده به در/آیا سیزده به در نحس است؟

خرافات سیزده به در چیست؟ 

سیزده به در که در تقویم و نوروز ایران باستان به روز طبیعت معروف است، معمولا مردم سبزه های خود را بر می دارند و به دل طبیعت می زنند. از گذشته می گفتند اگر کسی در روز سیزدهم خانه بماند، نحسی بر او وارد می شود. پس بهتر است همه روز سیزدهم به دل طبیعت بزنند و آن را به در کنند. 

خرافات سیزده به در/آیا سیزده به در نحس است؟

سبزه گره زدن در روز طبیعت

یکی از مرسوم ترین کارها در روز سیزده به در که اکثر افراد به خصوص بیشتر جوانان و مجردان انجام می دهند، سبزه گره زدن است. می گویند اگر در روز طبیعت سبزه یا چمن را گره بزنید، ازدواج شما زودتر حاصل خواهد شد. البته این واقعه از گذشته های دور نشات گرفته و نشان دهنده این است که سبزه گره زدن و آشتی با طبیعت، باعث حل شدن مشکلات ازدواجی می شود.

خرافات سیزده به در/آیا سیزده به در نحس است؟

از طرف دیگر برخی دیگر معتقد هستند که با گره زدن سبزه، مشکلات و گرفتاری های آن ها برطرف خواهد شد. برخی دیگر مانند اساطیر ایرانی سبزه ها را در دل آب رها می کنند. اساطیر ایرانی معتقد بودند که با سپردن دانه های بارور و جذاب سبزه، می توان مشکلات را به دست آب زلال سپرد و آبادانی و باروری به ثمر خواهد آورد. 

خرافات سیزده به در/آیا سیزده به در نحس است؟

نحس بودن سیزده به در

برخی افراد از نحس بودن روز سیزدهم می گویند. در حالی که در هیچ کتابی و نوشته های قدیم ایرانی به نحس بودن این روز اشاره نشده و فقط یک خرافات است. برخی می گویند قرار است در روز سیزدهم فروردین هر ماه بلاهای عظیم و مشکل سازی بر سر افراد وارد شود. این خرافه ها بیشتر ریشه غربی دارد که وارد افکار اصیل ایرانی شدند و باعث شاخه دادن به آن شده اند. 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.