۲۳۹۳۷۵
۲۵۶
۲۵۶

باورهای غلط زایمان

اگر در ماه‌های آخر بارداری خود به سر می‌برید، ممکن است مانند بسیاری از مادران تازه وارد دیگر باورهای غلط زایمان و بارداری را باور کنید.

باورهای غلط زایمان

اگر در ماه‌های آخر بارداری خود به سر می‌برید، ممکن است مانند بسیاری از مادران تازه وارد دیگر باورهای غلط زایمان و بارداری را باور کنید. در این دوره احتمالاً داستان‌های زیادی درباره زایمان و بارداری برای شما گفته می‌شود. در حالی که برخی از آنها ممکن است مفید باشند، مهم است که به یاد داشته باشید که بسیاری از آن‌ها تنها یک افسانه هستند که می‌توانند شما را دچار اضطراب یا اشتباه کنند. از همین رو آگاهی از این تصورات اشتباه در این دوره حساس زندگی بسیار ضروری است. در این مقاله قصد داریم برخی از این باورهای غلط را مورد بررسی قرار دهیم.

در این مقاله می‌خوانید:


بیشتر بخوانید: آیا ارگاسم هنگام رابطه جنسی در بارداری، برای جنین خطرناک است؟


باور غلط ۱: حرکت جنین درست قبل از شروع زایمان متوقف می شود

یکی از باورهای غلط زایمان این است که حرکات نوزاد درست قبل از زایمان متوقف می‌شود. اما این باور درست نیست و حرکت جنین در این دوره افزایش یا کاهش نمی‌یابد.

باورهای غلط زایمان

باید حرکات کودک را تا زمان تولد احساس کنید. خوردن یا نوشیدن چیزی سرد یا گرم بر حرکات کودک شما تأثیری نخواهد داشت. اگر هر زمانی احساس کردید که کودکتان مثل همیشه فعال نیست، فوراً با پزشک یا ماما تماس بگیرید تا از وضعیت و سلامت جنین اطمینان حاصل کنید، حتی اگر تنها چند روز به زایمانتان مانده است.

باور غلط ۲: مادران فوراً با کودک خود پیوند برقرار می‌ کنند

بعد از زایمان تماس پوست به پوست بین مادر و نوزاد بلافاصله پس از تولد می‌تواند به روند پیوند کمک کند، اما همه زنان بلافاصله با کودک خود احساس پیوند نمی‌کنند. بسیاری از مادران در این دوره دچار افسردگی پس از زایمان می‌شوند و برقراری پیوندی عمیق و احساس با نوزاد تازه از راه رسیده برایشان بسیار سخت است. برقراری این پیوند ممکن است زمان ببرد و شما نباید عجله کنید یا احساس کنید که کار اشتباهی انجام می دهید. متاسفانه به دلیل این باورهای غلط بسیاری از مادران دچار افسردگی، عذاب وجدان شدیدی را تجربه می‌کنند و خود را مقصر می‌دانند. در حالی که این تصور تنها از بهبودی سریع‌تر آن‌ها از افسردگی جلوگیری کرده و وضعیت را بدتر می‌کند.

باورهای غلط زایمان


پیشنهاد ویژه نی نی بان:  فواید یائسگی، پیش به سوی زندگی بهتر


باور غلط ۳: زایمان مانند چیزی است که در تلویزیون می بینید!

یکی دیگر از باورهای غلط زایمان این است که مادران تصور می‌کنند تجربه زایمان دقیقا شبیه به چیزی است که در فیلم‌ها نشان داده می‌شود. حقیقت این است که زایمان در تلویزیون و فیلم‌ها اغلب بسیار دراماتیک است و نشان می‌دهد که این تجربه بسیار دردناک و خطرناک است. در حالی که در دنیای واقعی زایمان به این حد ترسناک و وحشتناک نیست و تجربه آن از هر فردی به فرد دیگر کاملا متفاوت است. در دنیای واقعی به لطف پیشرفت علم پزشکی، زایمان آن‌قدرها هم دردناک نیست و می‌توان چالش‌های آن را به خوبی توسط یک تیم پزشکی متخصص و همکاری مادران کنترل کرد. این تصور غلط باعث می‌شود تا استرس مادران برای زایمان چند برابر شود و همین امر همه چیز را سخت‌تر خواهد کرد.

باور غلط ۴: در دوران بارداری نباید ورزش کنیم!

به طور کلی می‌توان گفت که بیشتر ورزش هایی که قبل از بارداری انجام داده‌اید بی خطر هستند، اما با این حال بهتر است با پزشک یا ماما مشورت کنید. اگر بارداری شما بدون عارضه است، باید به طور متوسط ۲۰ تا ۳۰ دقیقه و ۴ تا ۵ بار در هفته ورزش کنید. از ورزش‌هایی که شما را در معرض خطر سقوط قرار می‌دهد، مانند اسب سواری، اسکی یا دوچرخه سواری خودداری کنید. ممکن است متوجه شوید که در دوران بارداری دچار تنگی نفس یا احساس گرما می‌شوید اما این حالت به این معنی نیست که نباید ورزش کنید. تنها سعی کنید ورزش‌های سبک‌تری را در برنامه فعالیتی خود بگنجانید و به صورت مرتب با پزشک خود در ارتباط باشید. برخلاف این باور غلط، تحقیقات نشان می‌دهند مادرانی که دارای فعالیت بدنی متناسبی در دوره بارداری هستند، از سلامت بیشتری برخوردارند و بارداری سالم‌تری را تجربه خواهند کرد.

باورهای غلط زایمان


مطالب پیشنهادی: آیا رسیدن به ارگاسم در بارداری ممنوع است؟


باور غلط ۵: در دوران بارداری باید به اندازه دو نفر غذا بخورید!

هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد در دوران بارداری شما باید به اندازه دو نفر غذا بخورید! درست است که در دوران بارداری میزان غذای شما افزایش پیدا می‌کند زیرا باید به اندازه‌ای باشد که نیازهای تغذیه‌ای جنین را نیز برطرف کند، اما اینکه چه مقدار اضافی باید بخورید بستگی به وزن و قد شما و میزان تحرک شما در دوران بارداری دارد. به طور کلی، بیشتر زنان در دوران بارداری فقط باید حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ کالری اضافی در روز مصرف کنند. این کالری اضافی معمولا با چند میان وعده سالم اضافی مانند میوه، تخم مرغ آب پز یا اسموتی تأمین می‌شود و نیازی به افزایش چشمگیر وعده‌های غذایی نخواهد بود.

فراموش نکنید که پرخوری هم برای شما و هم برای کودکتان مضر است. چیزی که در این دوران بیشتر از هر چیزی اهمیت دارد،  یک رژیم غذایی سالم و متعادل است که باید در برنامه غذایی خود در دوران بارداری بگنجانید.

باورهای غلط زایمان


پیشنهاد ویژه نی نی بان:  قهوه با مغز چه میکند؟ فِرِش و شاداب


کلام آخر

همان طور که در این مقاله اشاره کردیم، باورهای غلط زایمان می‌توانند مادران را دچار اشتباه و اضطراب کنند و همین امر باعث می‌شود تا مادران باردار نتوانند از این دوره تکرار نشدنی زندگی خود نهایت لذت را ببرند. آگاهی از این باورهای غلط به شما این امکان را می‌دهد تا بارداری لذت بخش‌تر و از همه مهم‌تر سالم‌تری را تجربه کنید. فراموش نکنید که برای اجتناب از هرگونه اقدام اشتباه و روند مخرب در این دوره، با پزشک خود به صورت مرتب در ارتباط باشید و راهنمایی‌های او را جدی بگیرید.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.