۲۳۸۹۰۱
۳۰
۳۰

۳ نکته مهم همسرداری موفق از نظر روانشناسی که باید بدانید

یکی از راه هایی که برای بهبود روابط زناشویی به زوجین پیشنهاد می شود، مشاوره های ازدواجی و زناشویی است. وقتی افراد از هم شناخت بهتری به دست می آورند، راحت تر می توانند با هم کنار بیایند و یکدیگر را بپذیرند. 

3 نکته مهم همسرداری موفق از نظر روانشناسی که باید بدانید

۳ نکته مهم همسرداری موفق از نظر روانشناسی که باید بدانید

یکی از راه هایی که برای بهبود روابط زناشویی به زوجین پیشنهاد می شود، مشاوره های ازدواجی و زناشویی است. وقتی افراد از هم شناخت بهتری به دست می آورند، راحت تر می توانند با هم کنار بیایند و یکدیگر را بپذیرند. همسرداری یک مهارت اساسی است که هم خانم ها و هم آقایان باید برای تداوم رابطه و بهبود زندگی خود، آن را یاد بگیرند و تقویت کنند. از طرفی هم با رعایت نکات روانشناسی، می توان جنبه های زندگی را بهبود بخشید. 

3 نکته مهم همسرداری موفق از نظر روانشناسی که باید بدانید

  • دوری از سرزنش و قضاوت کردن

یکی از آسیب هایی که قطعا زندگی هر زوجی را تحت تاثیر قرار می دهد، قضاوت کردن یکدیگر و سرزنش کردن است. همه ما انسان‌ ها به اندازه خودمان تفکرهای گوناگونی داریم و هر کدام طرز فکر متفاوتی خواهیم داشت. پس بدون این که دیگری را متهم کنید، بهتر است از سرزنش کردن و حتی قضاوت کردن خودداری کنید. با این کار همسر شما فکر می کند که جایگاهی پیش شما ندارد و دیگر از بیان نظرات خود پیش شما، خودداری خواهد کرد. 

3 نکته مهم همسرداری موفق از نظر روانشناسی که باید بدانید

  • بهترین شنونده باشید

همه ما در زندگی خود فراز و نشیب هایی را تجربه می‌کنیم که دوست دارید همدرد و شنونده‌ای داشته باشیم. لازم نیست همیشه برای هر چیزی صحبت کنید و دنبال حرف زدن باشید. بلکه لازم است فقط در مواقعی که همسر شما تحت تنش است و حالش خوب نیست شنونده باشید. شنونده بودن می‌تواند به آرام سازی درونی کمک بیشتری کند. 

3 نکته مهم همسرداری موفق از نظر روانشناسی که باید بدانید

  • احترام گذاشتن به یک دیگر

بهتر است قبل از ازدواج و حتی بعد از آن، احترام به خود و همسرتان را مد نظر قرار دهید. همسر شما قبل از آن که با شما ازدواج کند، یک انسان است و به عنوان یک انسان، باید احترام و ارزشمندی‌ های او نیز حفظ شود. بهتر است ویژگی های منفی همسرتان را در هر جمعی بیان نکنید و احترام او را نگه دارید. از تحقیر کردن و ناراحت کردن همسرتان جدا خودداری کنید چرا که باعث ناراحتی‌های بین زوجی می شود در خاطره باقی می ماند. 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.