۲۳۸۷۳۲
۲۸
۲۸

هنگام عصبانیت با همسرم چگونه رفتار کنم؟

ممکن است در زندگی همه ما پیش بیاید که عصبانی بشویم اما باید رفتار صحیح را در برخورد با شوهر و اطرافیانمان داشته باشیم و بتوانیم یک سری مسائل را کنترل کنیم.

هنگام عصبانیت با همسرم چگونه رفتار کنم؟

سعی کنید احساسات خود را به آرامی بیان کنید:

یکی از نکات کلیدی برای کنترل خشم در زندگی زناشویی اینه که؛ احساستون رو با آرامش بروز بدید. حتی وقتی به شدت احساس عصبانیت میکنید. در واقع هدفتون این باشه که ابراز خواسته ها، نیازها و احساساتتون بدون ذره ای سرزنش و صدمه به همسرتون باشه. با بیان آرام و دلنشین و حمله نکردن به شریک زندگی از فرصت ها برای صحبت استفاده کنید. این روش همچنین در برخورد با زنان عصبی مزاج موثرهاحساسات خود را به آرامی بیان کنید.

هنگام عصبانیت با همسرم چگونه رفتار کنم؟

به خودتان زمان بدهید:

اگر در کنترل عصبانیت در زندگی زناشویی با مشکل روبرو هستید، به شریک زندگیتون بگین که به شما کمی وقت بده. اگر میترسید که حرف بدی به زبون بیارید یا برای جمع آوری افکار و احساستون به کمی زمان نیاز دارید، بهترین کار اینه که این موضوع رو به شریک زندگیتون بگید. میتونید اینطوری موضوع رو عنوان کنید که؛ من میدونم بحث مهمیه، اما به استراحت نیاز دارم. یا بگویید، “این بحث مهمه، با این حال، من واقعا عصبی هستم، کاش در فرصت مناسب تری صحبت کنیم”‌. بعد از محل خارج شید، صورتتون رو با آب خنک بشویید، یا قدم بزنید. برای کمک به آرامش مزاج هر کاری لازمه انجام بدید.

هنگام عصبانیت با همسرم چگونه رفتار کنم؟

عوامل خارجی را کنترل کنید:

تشخیص بدید که آیا عوامل بیرونی باعث خشم شما یا همسرتون شده؟ این عوامل بیرونی میتونن شامل عدم استراحت کافی، گرسنگی، احساس استرس در محل کار یا دانشگاه و… باشه. اگر متوجه شدید که عصبانیت شما یا همسرتون، وقتی که عوامل استرس زای بیرونی دارید، بیشتر میشه پس به دنبال حذف این عوامل باشید. به وضعیت خودتون نگاه کنین و وقایع یا موقعیت هایی رو که منجر به خشم میشن، از بین ببرید. این شرایط ممکنه شامل رفت و آمد، تعامل با بچه ها یا خواب منظم هر شب باشد. این فاکتورها را برطرف کنید و برای مدیریت خشم در خانواده، راه های سالم پیدا کنید و تقصیرها رو گردن شریک زندگیتون نندازید.

هنگام عصبانیت با همسرم چگونه رفتار کنم؟

سعی کنید عواملی که ناسازگار است را شناسایی کنید:

یک راه کنترل خشم در زندگی زناشویی اینه که به این باور برسید که به غیر از برداشت خود شما از موقعیت ها، هیچ چیز دیگه ای عامل ایجاد خشم شما نیست. عصبانیت بیشتر از اتفاقات بین زوجین، با تعابیر آنها ارتباط داره. بپذیرید که چطور افکار شما بر خشم شما تأثیر میگذاره. شریک زندگی شما میتونه شما رو تحریک کنه یا خشم شما رو برطرف کنه.

هنگام عصبانیت با همسرم چگونه رفتار کنم؟

از موضوع اصلی دور نشوید:

وقتی عصبانی هستید، ممکنه سعی کنید اشتباهات همسرتون در گذشته رو هم یادآوری کنید. با این کار تنها همسرتان را سرزنش میکنید و مشکلات را بزرگتر میکنید. پس فقط بر حل مسئله فعلی تمرکز کنید. اگر بحث شما از مسیر اصلی منحرف شد، به همسرتون بگید که “بهتره به بحث درمورد موضوع اصلی ادامه بدیم.” با این کار هم گفتگوی سالمی دارید و هممشکلات رو برطرف میکنید.

هنگام عصبانیت با همسرم چگونه رفتار کنم؟

همیشه انتظار درک شدن نداشته باشید:

ممکن است حسی که شما دارید را طرف مقابل نداشته باشد. پس این را درک کنید که بهتر است مدتی آرام باشید و سپس موضوع را حل کنید. 

هنگام عصبانیت با همسرم چگونه رفتار کنم؟

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.