۲۳۸۷۲۳
۴۸
۴۸

با شوهر تنبلت اینجوری رفتار کن!

در یک زندگی مشترک بی مسولیتی و تنبلی یک معضل به حساب می آید و برای طرف مقابل بسیار آزار دهنده است. این در حالی است که هر دونفر به یک اندازه مسولیت دارند و باید به نوبه خود کارهایشان را انجام دهند.

با شوهر تنبلت اینجوری رفتار کن!

1_اعتماد به نفس طرف مقابلتان را بالا ببرید:

سعی کنید با او با احترام صحبت کرده و برخورد کنید. به او اعتماد به نفس دهید و برخی از کارها را کاملا به او بسپارید و در حین انجام دادن هم او را تشویق کنید حتی اگر به خوبی انجام نمی‌دهد. گاهی در انجام دادن کارهایتان از او کمک بگیرید و در آخر بگویید که چقدر خوب شما را راهنمایی کرده است. زمانی که او ببیند که قهرمان زندگی شما و فرزندانش است، تمام تلاش خود را می‌کند تا این قهرمان بودن خود را حفظ کند.

با شوهر تنبلت اینجوری رفتار کن!

2_در مقابل شوهر تنبلتان منعطف باشید:

شاید برخی از کارها را او به روش دیگری انجام دهد. سعی کنید انعطاف‌پذیر باشید و پذیرای روش‌های جدید باشید. اجازه دهید او کارها را به نحوی که دوست دارد و با آنها راحت است انجام دهد.

با شوهر تنبلت اینجوری رفتار کن!

3_با علاقه به حرف هایش گوش کنید:

ممکن است این رفتارها واقعا از روی تنبلی نباشد و شوهرتان در حال گذر از مشکلی شخصی باشد. پس از بیان نگرانی‌های خود، با گوش‌دادن فعالانه و پرسیدن سؤالات از او حمایت کنید. از شوهرتان بپرسید که آیا حالش خوب است یا چیزی هست که بخواهد درباره‌اش صحبت کند یا نه.

با شوهر تنبلت اینجوری رفتار کن!

4_کارها را تقسیم کنید:

ممکن است شوهرتان از این کار استقبال نکند، چون معمولا مردان از کارهای خانه لذت نمی‌برند. کنارش بنشینید و فهرستی از تمام کارهای خانه تهیه کنید. از شوهرتان بپرسید که چه کارهایی را دوست دارد و چه کارهایی را دوست ندارد. سپس درباره نحوه انجام آنها با هم صحبت کنید. بسیاری از افراد انجام‌دادن کارهای خانه را دوست ندارند، اما دادن حق انتخاب می‌تواند انگیزه خوبی برای ترغیب او به انجام کارها باشد.

با شوهر تنبلت اینجوری رفتار کن!

5_سعی کنید از کارکردن شوهرتان ایراد نگیرید:

یکی از شگردهای افراد تنبل این است که کار را به درستی انجام نمی دهند تا شما برای دفعه بعد مجبور شوید خودتان آن کار را انجام دهید. مثلا اگر از او خواسته اید ظرفها را بشوید ولی آخر شب با ظرفهایی روبرو می شوید که هنوز لکه های چربی رویشان است ، از کارش ایراد نگیرید تا بهانه ای برای کار نکردن دستش نیاید.

با شوهر تنبلت اینجوری رفتار کن!

6_از شوهرتان کمک بخواهید:

شاید روزهای اول ازدواج به دلیل شوقی که داشته اید یا رودربایستی با همسرتان در انجام کارهای خانه تکروی کرده اید و همه وظایف را به دوش گرفته اید و همسرتان تصور میکند که این طوری راحت تر هستید ، بهتر است صادقانه با او صحبت کنید و برای انجام مسئولیت های خانه از او کمک بخواهید و برخی مسئولیت ها را بر عهده او بگذارید و روی کمکش حساب کنید.

با شوهر تنبلت اینجوری رفتار کن!

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.