۲۳۸۷۱۳
۴۰
۴۰

آیا با مرد کوچتر از خودم ازدواج کنم/ازدواج با مرد کوچکتر

از گذشته تا به الان رسم و رسوم بوده که خانم ها با مردان بزرگتر از خودشان ازدواج کنند. ازدواج زنان با مردان کوچکتر یک تابو بوده که معمولا برای خانم ها افت داشته است. با این حال در جوامع امروزی برخی ازدواج هایی را می بینیم که خانم ها از مردان بزرگتر هستند و تن به ازدواج با مرد کوچک تر می دهند.

آیا با مرد کوچتر از خودم ازدواج کنم/ازدواج با مرد کوچکتر

آیا با مرد کوچتر از خودم ازدواج کنم/ازدواج با مرد کوچکتر 

از گذشته تا به الان رسم و رسوم بوده که خانم ها با مردان بزرگتر از خودشان ازدواج کنند. ازدواج زنان با مردان کوچکتر یک تابو بوده که معمولا برای خانم ها افت داشته است. با این حال در جوامع امروزی برخی ازدواج هایی را می بینیم که خانم ها از مردان بزرگتر هستند و تن به ازدواج با مرد کوچک تر می دهند. با این حال با توجه به تغییرات فرهنگی در دو دهه اخیر در ایران، برخی خانم ها و مردان تمایل به ازدواج های این مدلی دارند. در ادامه می خواهیم از لحاظ روانشناسی و علمی ببینیم که ازدواج کردن با مرد کوچکتر، چه مزایا و معایبی دارد؟

آیا با مرد کوچتر از خودم ازدواج کنم/ازدواج با مرد کوچکتر

آیا ازدواج با مرد کوچکتر منع شده است؟

باید گفت که هیچ قانونی ازدواج با مرد کوچک را منع نکرده است. حتی ممکن است در برخی زوجین دیده شود که خانم یک الی دو سال از مرد بزرگتر است. البته از نظر روانشناسی این مقئدرا تفاوت سنی با بررسی های شخصیتی و رفتاری می تواند مانعی نداشته باشد. با این حال توصیه شده است که فاصله سنی زن و مرد بیشتر از 6 الی 7 سال نباشد. از طرفی هم بهتر است مرد بزرگتر از زن باشد. در برخی تحقیقات نشان داده شده است که زنان می توانند تا 4 سال هم از همسر خود بزرگتر باشند. البته به شرطی که تمام ابعاد شخصیتی، رفتاری، اخلاقی و خانوادگی و فرهنگی آن ها متناسب با هم باشد.

آیا با مرد کوچتر از خودم ازدواج کنم/ازدواج با مرد کوچکتر

اختلاف سنی با مرد کوچکتر چقدر باید باشد؟

فرقی ندارد شما ازدواجی با مرد بزرگتر داشته باشید یا مرد کوچکتر. اگر به هر دلیلی همسر شما بیشتر از 7 سال فاصله سنی داشته باشدو شرایط اول کار هم خوب پیش برود. باز احتمال شکست و جدایی بیشتر خواهد بود. اگر احساس می کنید مردی از شما کوچکتر است و می خواهید تن به ازدواج دهید، آینده رابطه و زندگی خود حتی فرزاندنتان را نیز در نظر بگیرید. این جمله که می گویند سن فقط یک عدد است، اشتباه خواهد بود. سن تعیین کننده تمام شرایط و بحران های زندگی انسان است. 

آیا با مرد کوچتر از خودم ازدواج کنم/ازدواج با مرد کوچکتر

مزایای ازدواج با مرد کوچکتر

به طور کلی مزایای ازدواج با مرد کوچکتر، داشتن رابطه هیجانی و دلخواه است. حتما خانم هایی که می خواهند با مرد کوچکتر ازدواج کنند، دلیلشان آن است که به دلیل کوچک بودن سن مرد، زمان تفریح و خوش گذرانی آن ها زیاد است. ممکن است بگویند ما با هم پیشرفت می کنیم یا این که مرد می گوید داشتن یک همسر مثل مادر حس خوبی به من می دهد. با این حال باید ببینید که قصد و انگیزه مرد از زادواج با شما چیست؟ اگر واقعا عاشق شما باشد می تواند در هنگام پیری به شما رسیدگی کند. حتی پدر خوبی هم برای فرزندان خود باشد. 

آیا با مرد کوچتر از خودم ازدواج کنم/ازدواج با مرد کوچکتر

معایب ازدواج با مرد کوچکتر 

در برخی فرهنگ ها ممکن است تا آخر هم جا نیفتد که زن باید تن به ازدواج با مرد کوچکتر از خود بدهد. به همین دلیل اولین و بزرگترین معایب ازدواج با مرد کوچکتر، زخم زبان زدن دیگران است. شاید خانواده شما نتوانند هضم کنند که این ازدواج برای چه باید اصلا شکل گرفته شده باشد. در این حالت ممکن است دخالت های خانواده شروع شود و همچنین با بدرفتاری آن ها مواجه شوید. از آن جایی که خانم در این رابطه بزرگتر است، ممکن است مسئولیت هایی بیشتر از حئد خود را بر گردن بگیرید. کارهایی که وظیفه مردان است ممکن است به دلیل نقش پررنگ تر خانم بر دوش او بیفتد. 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.