۲۳۹۰۳۵
۸
۸

این توقعات بی‌جا از دیگران مانع خوشبختی می شود

همه ما در زندگی خود انتظاراتی از دیگران داریم که حتی ممکن است این انتظارات، ما را از آن ها ناراحت کند. ما انسان ها حتی از خودمان هم توقع و انتظاراتی داریم. گاهی اوقات انتظار داشتن های نابجا یا خیلی بزرگ از دیگران، می تواند زندگی ما را تحت تنش قرار دهد.

این توقعات بی‌جا از دیگران مانع خوشبختی می شود

این توقعات بی‌جا از دیگران مانع خوشبختی می شود

همه ما در زندگی خود انتظاراتی از دیگران داریم که حتی ممکن است این انتظارات، ما را از آن ها ناراحت کند. ما انسان ها حتی از خودمان هم توقع و انتظاراتی داریم. گاهی اوقات انتظار داشتن های نابجا یا خیلی بزرگ از دیگران، می تواند زندگی ما را تحت تنش قرار دهد. این توقعات ممکن از ما را متوقع کند و وقتی دیگران آن را انجام نمی دهند، ما را سرافکنده و افسرده می کند. فکر می کنیم که دیگر هیچ حسی به ما ندارند و احساس بی ارزش بودن به ما دست می دهد. برای آن که روابط بهتر و مناسب تری داشته باشیم، باید انتظارات و توقعات خود را از دیگران کمتر کنیم. به بیانی دیگر بهتر است که انتظارات بیجا از دیگران نداشته باشیم. این سه انتظار، قطعا روابط شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

این توقعات بی‌جا از دیگران مانع خوشبختی می شود

۱. همه باید با من موافق باشند

انسان به طور ذاتی دوست دارد که دیگران با او موافق باشند و حس برتری به او دست دهد. اما این اتفاق همیشه پیش نمی آید. قرار نیست هر آن چه شما می گویید دیگران اطاعت کنند و موافق باشند. به طور حتم نظرات و سلیقه افراد با یک دیگر متفاوت است و لزومی ندارد که همه به پیشنهادات و دستورات شما گوش دهند. این یک انتظار غیرواقعی است که در اکثر خانواده ها و بین اعضاء خانواده پیش می آید. موافقت کردن در برخی موافق خوب است و حس خوبی به ما دست می دهد. اما نباید شما را متوقع کند که همه دنباله رو شما باشند. 

این توقعات بی‌جا از دیگران مانع خوشبختی می شود

۲. همه باید به من احترام بگذارند

وقتی شما خودتان را دوست داشته باشید یا این که تلاش کنید به خودتان احترام بگذارید، دیگر از دیگران توقع نداردی که حتما و همه جوره ارزش شما را بالا بدانند. احترام گذاشتن و ارزشمند دانستن خود از درون هر یک از ما آغاز می شود. وقتی اعتماد به نفس و عزت نفس خود را نشان می دهید، دیگران ناخودآگاه شما را محترم می نشاسند. از طرفی نیازی نیست که حتما به آن ها گوشزد کنید باید من را محترم بشماری یا به من احترام بگذاری! ممکن است همه افراد به دلیل روزمرگی های خود توجهی به شما نکنند و هرکس در وهله اول خودش را می بیند. 

این توقعات بی‌جا از دیگران مانع خوشبختی می شود

۳. کسی که عاشقم است باید همه جوره با من بماند

وقتی وارد یک رابطه می شویم فکر می کنیم طرف مقابل حتما همه جوره باید با ما بسازد و به پایمان بماند. در حالی که در هیچ یک از مقاطع زندگی، قرار نیست کسی تا آخر عمر پاسوز شما شود. برخی درتس است مانند خانواده تا آخر با ما می مانند، اما غریبه ها را نمی توانید به زور همراه خود نگه دارید. آن هایی که همیشه با شما می مانند باید در سختی ها و مشکلات همراه شما باشند نه این که فقط در زمان شادی و خوشی شما را دریابند. پس سعی کنید روی پای خودتان بایستید و دیگران را مجبور به ماندن به پای خودتان نکنید. 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.