۲۳۸۹۱۵
۹۸
۹۸

هزینه بای پس معده در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟

یکی از سوالاتی که اغلب افراد درباره جراحی‌های لاغری می‌پرسند، مربوط به هزینه آن‌ها می‌شود که خب منطقی است و می‌توانیم آن را یک نگرانی بزرگ به حساب بیاوریم. پس روی این مقاله کلیک کنید تا با هزینه بای پس معده در سال ۱۴۰۳ آشنا شوید.

هزینه بای پس معده در سال 1403 چقدر است؟

هزینه بای پس معده در سال ۱۴۰۳ چند میلیون تومانی است؛ چرا که بای پس معده یک جراحی حساس و بزرگ محسوب می‌شود که نیاز به تخصص و مهارت بالا دارد. با این حال، هزینه عمل بای پس معده به طور دقیق مشخص نیست و به عوامل مختلفی بستگی دارد که باید جداگانه بررسی شوند.


بیشتر بخوانید: معروف ترین جراح لاغری تهران


در این مقاله می‌خوانید:

عمل بای پس معده چیست و برای چه انجام می‌ شود؟

بای پس معده نوعی جراحی است که با تغییر در نحوه برخورد معده و روده کوچک با غذایی که می‌خورید به کاهش وزن کمک می‌کند. در واقع، بعد از این جراحی، شکم شما کوچک‌تر خواهد شد و به این ترتیب، با غذای کمتری احساس سیری می‌کنید. بنابراین، غذایی که می‌خورید دیگر به قسمت‌هایی از معده و روده کوچک که غذا را جذب می‌کنند نمی‌رود. به همین دلیل، بدن شما نمی‌تواند تمام کالری را از غذای مصرفی دریافت کند.


بیشتر بخوانید: هزینه عمل اسلیو معده سال ۱۴۰۳ چقدر است؟


هزینه عمل بای پس معده در سال ۱۴۰۳

پاسخ کوتاه این است که هزینه بای پس معده در سال ۱۴۰۳ احتمالاً چند میلیون تومانی خواهد بود. با این حال، شما باید بدانید که فاکتورهای زیادی به هزینه نهایی این عمل اضافه می‌شوند و ممکن است که قیمت کلی آن را تا حد زیادی بالا ببرند. بعضی از این فاکتورها عبارتند از:

  • هزینه آزمایش قبل از عمل، آزمایش خون و EKG در صورت لزوم
  • هزینه ارزیابی تغذیه قبل از عمل
  • هزینه جراح برای عمل
  • حق الزحمه متخصص بیهوشی
  • هزینه عمل کردن در بیمارستان و یک شب اقامت در بیمارستان بعد از عمل
  • هزینه ویزیت بعد از عمل با متخصص تغذیه طی 4 هفته پس از جراحی
  • هزینه جلسات گروه پشتیبانی ماهانه

هزینه بای پس معده در سال 1403 چقدر است؟


بیشتر بخوانید: با عوارض و فواید عمل اسلیو معده آشنا شوید!


عوامل تاثیرگذار بر هزینه بای پس معده ۱۴۰۳

با توجه به موارد گفته شده در بالا، تعیین هزینه دقیق این جراحی کار ساده‌ای نیست. در نتیجه، شما باید به طور مفصل‌تری با تک تک عوامل دخیل و تعیین کننده در قیمت این جراحی آشنا شوید. از این رو، عواملی که می‌توانند بر هزینه عمل بای پس معده تاثیر بگذارند، عبارتند از:

  • نوع بیمارستان یا مرکز جراحی: همه ما می‌دانیم که تعرفه‌های بیمارستان‌های خصوصی با دولتی فرق می‌کنند و دومی معمولاً ارزان‌تر از اولی است. با این حال، مسلماً کیفیت خدمات رسانی در بیمارستان‌های دولتی با خصوصی‌ها قابل مقایسه نیست.
  • تخصص، تجربه و مهارت جراح: جراحان مشهور متقاضیان بیشتری دارند. به همین دلیل، معمولاً تعرفه‌هایشان نیز گران‌تر است. با این حال، نمی‌توان مستقیماً این نتیجه را گرفت که هر کس قیمت بالاتری پیشنهاد دهد، لزوماً کارش نیز بهتر است!
  • دستگاه‌ها، تجهیزات و لوازم مصرفی در طول عمل: به طور کلی، هر چقدر جراح شما از تجهیزات مدرن‌تر و پیشرفته‌تری استفاده کند، به همان نسبت هزینه‌های عمل افزایش می‌یابند که طبیعی و قابل درک است.
  • آزمایش‌ها و ویزیت‌های قبل و بعد از عمل: همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، بای پس معده یک جراحی حساس است. در نتیجه، پزشک یا متخصص شما باید با آزمایش گرفتن و ویزیت‌های منظم شرایط شما را بسنجد و آمادگی قبل از عمل و بهبود پس از آن را کنترل کند.
  • نوع ماده بیهوشی استفاده شده در عمل: هزینه جراحی بای پس معده قطعاً به نوع ماده بیهوشی استفاده شده نیز بستگی دارد. در واقع، شما یک گروه از متخصصان بیهوشی برای عمل خود خواهید داشت که از گروه جراحان اصلی شما جدا هستند و وظیفه بیهوش کردن شما در حین عمل را برعهده دارند.

هزینه بای پس معده در سال 1403 چقدر است؟


 بیشتر بخوانید: بهترین دکتر بای پس معده در تهران را چطور پیدا کنیم؟


هزینه بای پس معده در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟

پس اگر بخواهیم فاکتورهای ذکر شده در بالا را جمع‌بندی کنیم، باید بگوییم که این جراحی در بیمارستان‌های خصوصی و زیر دست جراحان مشهورتر و موفق‌تر گران‌تر است. علاوه بر این، هر چه تجهیزات مرکز جراحی به‌روزتر باشند، هزینه‌های کلی نیز افزایش می‌یابند. بعضی از مواد بیهوشی نیز نسبت به برخی دیگر گران‌تر هستند. این نکته را نیز یادآوری می‌کنیم که هزینه تمام آزمایش‌ها و ویزیت‌های قبل و بعد از جراحی به قیمت کلی بای پس معده اضافه می‌شوند.


بیشتر بخوانید: بهترین مرکز لیپوساکشن در تهران، معرفی ۱۰ جراح مشهور و کار درست


هزینه عمل بای پس معده با بیمه تکمیلی

هزینه عمل اسلیو معده ۱۴۰۳ می‌تواند به نوع بیمه شما نیز بستگی داشته باشد. جراحی کاهش وزن نقش مهمی را در درمان بعضی از بیماری‌ها مانند دیابت، فشار خون بالا، بیماری ریفلاکس و آپنه خواب ایفا می‌کند. در نتیجه، اگر عمل بای پس یا اسلیو معده برای اهداف درمانی انجام شود، می‌تواند تا حدودی تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.
از این رو، اگر شما تحت پوشش بیمه تکمیلی باشید، می‌توانید براساس شرایط توافق شده بیمه خود و هم‌چنین اثبات نقش درمانی این عمل با گواهی پزشکی، فقط بخشی از هزینه‌های آن را پرداخت کنید و بخش دیگر را به بیمه بسپارید. البته میزان هزینه‌ای که شرکت‌های بیمه تکمیلی حاضر به پرداخت آن هستند، به دو عامل سقف بیمه و هزینه پرداختی بیمار بستگی دارد. از این نظر، هر چه سقف بیمه شما بیشتر و درصد هزینه پرداختیتان کمتر باشد، بیمه تکمیلی مبلغ بیشتری را متقبل خواهد شد.

هزینه بای پس معده در سال 1403 چقدر است؟


بیشتر بخوانید: ساده ترین روش برای لاغری در کوتاه ترین زمان ممکن


هزینه عمل بای پس معده در بیمارستان دولتی و خصوصی

همان‌طور که پیش‌تر نیز ذکر کردیم، هزینه عمل بای پس معده 1403 بسته به نوع بیمارستانی که به آن مراجعه می‌کنید، کمی فرق دارد. این عمل را می‌توانید هم در بیمارستان‌های دولتی و هم خصوصی انجام دهید و معمولاً انتخاب از بین این دو گزینه نیز برعهده خودتان است. به طور کلی، هزینه‌ بستری و دستمزد جراح در بیمارستان دولتی زیاد نیست و برعکس، هزینه این موارد در بیمارستان خصوصی می‌تواند بالا باشد. پس یک شکاف واضح بین سطح ارائه خدمات در این دو بیمارستان وجود دارد که قبل از انتخاب قطعی باید به خوبی به آن فکر کنید.


بیشتر بخوانید: مبارزه با اضافه وزن از طریق رژیم لاغری یا جراح


کلام آخر

هزینه بای پس معده در سال ۱۴۰۳ چند میلیون تومانی است. با این حال، مقدار دقیق آن به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهم‌ترین آن‌ها، دستمزد جراح، نوع بیمارستان، نوع ماده بیهوشی و تجهیزات اتاق عمل را شامل می‌شوند.

به کلینیک نی نی بان سر بزنید.

منبع: bmisurgery

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.