۲۳۹۰۹۶
۱۶
۱۶

ترفندهای تمیز کردن و پاکسازی میله های اجاق گاز/اجاق گازت رو برق بنداز

شما هر بار و هر چقدر هم که اجاق گاز خود را تمیز کنید، باز هم میله های آن و سطوح خود و کناره های اجاق گاز، کثیفی و جرم خواهد گرفت. هر بار هم سطح آن را تمیز و پاکسازی کنید، باز هم میله های آن اگر کثیف باشد، نمای زشت و ناپسندی به اجاق گاز شما خواهد بخشید.

ترفندهای تمیز کردن و پاکسازی میله های اجاق گاز/اجاق گازت رو برق بنداز

ترفندهای تمیز کردن و پاکسازی میله های اجاق گاز/اجاق گازت رو برق بنداز

شما هر بار و هر چقدر هم که اجاق گاز خود را تمیز کنید، باز هم میله های آن و سطوح خود و کناره های اجاق گاز، کثیفی و جرم خواهد گرفت. هر بار هم سطح آن را تمیز و پاکسازی کنید، باز هم میله های آن اگر کثیف باشد، نمای زشت و ناپسندی به اجاق گاز شما خواهد بخشید. اگر به صورت طولانی مدت اجاق گاز خود را تمیز نکنید، آن وقت نحوه پاک اکردن و از بین بردن چربی و کثیفی های میله، کار سختی خواهد بود. ما در ادامه دو روش اساسی برای پاک کردن میله های گاز معرفی خواهیم کرد که بسیار کاربردی هستند.

ترفندهای تمیز کردن و پاکسازی میله های اجاق گاز/اجاق گازت رو برق بنداز

۱. صابون و آب گرم

استفاده از صابون و آب گرم می تواند میله های اجاق گاز شما را تمیزتر کند. کافی است اول یک لگن بزرگ بردارید و آب داغ داخل آن بریزید. حالا میله ها را به مدت نیم ساعت داخل آب داغ بگذارید تا خوب خیس بخورد. یک صابون را در آب گرم تازه حل کرده یا از پودر صابون استفاده کنید. صابون و آب گرم را خوب مخلوط کنید و میله ها را دوباره برای 40 دقیقه داخل آن قرار دهید. یک اسکاج خیس و آغشته به صابون یا پودر آن را بردارید و بعد از چهل دقیقه میله های اجاق گاز را با اسکاج و شوینده به خوبی بشویید. از آن جایی که صابون حلال خوبی برای چربی های گاز است، می توانید به راحتی میله ها را پاک کنید. در آخر با آب گرم شسته و خوب خشک کنید. می بینید که دیگر خبری از چربی و کثیفی ها نخواهد بود. 

ترفندهای تمیز کردن و پاکسازی میله های اجاق گاز/اجاق گازت رو برق بنداز

۲. جوش شیرین و سرکه سفید

یکی دیگر از مواد پرکاربردی که در اکثر خانه ها یافت می شود و جرم ها و کثیفی ها را به سرعت پاک می کند، همین جوش شیرین و سرکه سفید خواهد بود. البته دقت کنید ما قرار نیست جوش شیرین و سرکه راب ا هم مخلوط کنیم چرا که گازهای سمی از آن تولید می شود. اول از همه یک لگن بردارید و دو لیوان سرکه سفید و یک لیوان آب گرم داخل آن بریزید. حالا میله ها را به مدت نیم ساعت داخل ترکیب آب و سرکه سفید بگذارید. بعد یک مسواک یا فرچه نرم بردارید و میله ها را با همان ترکیب آب و سرکه سفید بکشید. دوباره آب لگن را خالی کرده و آن را پر از آب گرم کنید. یک لیوان آب گرم را با نصف فنجان جوش شیرین مخلوط کنید. حالا اجازه دهید که میله ها نیم ساعت دیگر هم داخل این ترکیب بماند. با جوش شیرین و آب یک خمیر درست کرده و با مسواک یا فرچه میله ها را بکشید. ددوباره با آب گرم بشویید و خشک کنید. با این ترفند هم چربی ها پاک می شود و هم میله ها ضدعفونی خواهد شد. 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.