۲۳۹۰۸۶
۵۶
۵۶

رفع زردی ملحفه با ۳ ترفند جادویی در خانه

زرد شدن ملحفه ها به خصوص ملحفه هایی با رنگ سفید یا لکه شدن آن ها، می تواند برای شروع این اول سال ناراحت کننده و مشکل ساز باشد. 

رفع زردی ملحفه با 3 ترفند جادویی در خانه

رفع زردی ملحفه با ۳ ترفند جادویی در خانه

زرد شدن ملحفه ها به خصوص ملحفه هایی با رنگ سفید یا لکه شدن آن ها، می تواند برای شروع این اول سال ناراحت کننده و مشکل ساز باشد. فرض کنید مهمانی به خانه شما آمده و نیاز به ملحفه دارد. حالا اگر ملحفه شما زرد شده باشد یا بر اثر ماندگی لکه لکه شود، چگونه می خواهید آن را جلوی مهمان بیاورید. گاهی اوقات جدا از ماندن ملحفه ها در کمد، عرق کردن، لوسیون ها، کرم ها، چربی بدن و... باعث لکه شدن و زرد رنگ شدن ملحفه ها نیز می شوند. در این بخش از نی نی بان، می خواهیم بهترین راهکارهای رفع زردی ملحفه و لکه آن را معرفی کنیم. 

رفع زردی ملحفه با 3 ترفند جادویی در خانه

۱. جوش شیرین و سرکه سفید 

همان طور که می دانید جوش شیرین و سرکه سفید دو ماده مهم و کاربردی هستند که در تمام خانه ها یافت می شود. البتهدقت کنید که مخلوط کردن این دو ماده با هم اصلا جایز نیست. پس جداگانه هر یک از آن ها را استفاده کنید. اول یک لگن بردارید و کمی آب را با پودر جوش شیرین مخلوط کنید. حالا قسمت‌هایی از ملحفه را که لکه یا زرد شده داخل لگن بگذارید. بعد از نیم ساعت استراحت ان را در آورده و دوباره با خمیر جوش شیرین و آب بسابید. بعد در یک ظرف دیگر سرکه سفید ریخته و قسمت های لکه دار را داخل آن بگذارید. بگذارید بیست دقیقه هم داخل سرکه بماند. بعد آن را داخل ماشین لباسشویی با پودر صابون یا پودر ماشین لباسشویی بشویید. 

رفع زردی ملحفه با 3 ترفند جادویی در خانه

۲. آبلیمو طبیعی

آبلیمو طبیعی به دلیل خاصیت اسیدی که دارد باعث از بین رفتن لکه های زرد بر روی ملحفه می شود. با این روشن کننده طبیعی دیگر نیازی به پاک کننده های شیمیایی نخواهید داشت. از طرفی هم این پاک کننده بوی طبیعی و رایحه لیمو دارد و می تواند خوب باعث پاک کنندگی شود. کافی است آب لیموهای ترش و تازه را بگیرید و بگذارید یک ربع روی لکه بماند. بعد با صابون شروع به شستن ملحفه کنید. به همین راحتی لکه های شما کمرنگ تر خواهد شد. 

رفع زردی ملحفه با 3 ترفند جادویی در خانه

۳. آب اکسیژنه و جوش شیرین

یکی دیگر از روش هایی که برای رفع لکه های زرد رنگ و قدیمی استفاده می شود، خمیر جوش شیرین با آب اکسیژنه است. در مصرف آب اکسیژنه دقت کنید چرا که ترکیب آن با سایر مواد شوینده بسیار خطرناک و آسیب زا خواهد بود. خمیر جوش شیرین و آب اکسیژنه را نیم ساعت روی لکه بگذارید و مالش دهید‌. بعد دلخل ماشین لباسشویی بشویید. با این ترفند لکه های قدیمی زرد رنگ روی ملحفه پاک خواهد شد. 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.