۲۳۹۷۸۲
۱۳۸
۱۳۸

راهکارهای لباس پوشاندن به کودکان لجباز

کودکان وقتی بزرگ تر می شوند و سنشان از دو سال بالاتر می رود، لباس پوشاندن به آن ها و آماده کردنشان به مراتب سخت تر می شود. یکی از رایج ترین مشکلاتی که والدین با آن دست و پنجه نرم می کنند، لجبازی کودکان است. 

راهکارهای لباس پوشاندن به کودکان لجباز

راهکارهای لباس پوشاندن به کودکان لجباز

کودکان وقتی بزرگ تر می شوند و سنشان از دو سال بالاتر می رود، لباس پوشاندن به آن ها و آماده کردنشان به مراتب سخت تر می شود. یکی از رایج ترین مشکلاتی که والدین با آن دست و پنجه نرم می کنند، لجبازی کودکان است. مخصوصا اگر کودکی نخواهد لباس بپوشد. حتی ممکن است لباس دلخواه خود را بخواهد بپوشد و سر پوشاندن لباس توسط والدین لجبازی خود را نشان دهد. بازیگوشی کردن، گریه کردن، جیغ و داد کردن، زدن، فرار کردن، گوش ندادن و... جزو کارهایی است که کودکان لجباز برای دوری از لباس پوشیدن انجام می دهند‌. در ادامه به چند راهکار اساسی اشاره شده است:

راهکارهای لباس پوشاندن به کودکان لجباز

۱. دادن حق انتخاب

اگر کودک شما لجباز است، سعی کنید کم کم به او حق انتخاب دهید. به عنوان مثال دو دست لباسی که خودتان می دانید مناسب است و او دوست دارد، انتخاب کنید. بعد از او بپرسید که کدام یک را دوست دار بپوشد. البته قرار نیست همیشه این کار را کنید. بهتر است هر چند وقت یک بار آن را امتحان کنید تا علاوه بر محکم کردن استقلال کودک، میزان لجبازی او را کم تر کنید. 

راهکارهای لباس پوشاندن به کودکان لجباز

۲‌. جلوگیری از جدال با کودک لجباز

برخی والدین تصور می کنند اگر با کودک لجباز مانند خودش رفتار کنند، او هم این کار را کنار می گذارد. در حالی که کاملا برعکس است. شاید فرزند شما واقعا سلیقه متفاوتی دارد و شما باید او را درست راهنمایی کنید نه این که مدام با او در حال جنگ و جدال باشید. گاهی اوقات با او کنار بیایید و بگذارید یک الی دو بار چیزی که می خواهد انجام دهد. در حالی که اصلا نباید آن را تکرار کنید. 

راهکارهای لباس پوشاندن به کودکان لجباز

۳. آگاه کردن کودک از عواقب لجبازی

دقت کنید که شما به عنوان یک والدین آگاه، باید کودک را از عواقب هر مدل رفتارش آگاه کنید. به عنوان مثال در فصل سرد سال، کودک شما لجبازی می کند و اصلا نمی خواهد لباس بپوشد. بهتر است او را آگاه کنید که هوای بیرون سرد و مریض می شوی. وقتی مریض بشی دیگر نمی توانی بازی کنی و باید در خانه بمانی. نمی توانی پیش دوستانت بروی و... . وقتی با آگاهی با کودک حرف بزنید او خودش مشتاق می شود که لباس گرم و مورد نظر شما را بپوشد. 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.