۲۳۹۷۷۰
۳۷۴۱
۳۷۴۱

دلیل احساس تنهایی در زنان متاهل بعد از ازدواج

تحقیقات نشان داده است که بیشتر افراد در سال‌های اخیر دچار احساس تنهایی شده‌ اند. آن ها فکر می کنند که تافته جدا بافته شده اند و با دیگران هیچ ارتباطی ندارند.

دلیل احساس تنهایی در زنان متاهل بعد از ازدواج

دلیل احساس تنهایی در زنان متاهل بعد از ازدواج

تحقیقات نشان داده است که بیشتر افراد در سال‌های اخیر دچار احساس تنهایی شده‌ اند. آن ها فکر می کنند که تافته جدا بافته شده اند و با دیگران هیچ ارتباطی ندارند. در واقع دوست دارند که با بقیه رفت و آمد داشته باشند، اما حس می کنند که همیشه تنها هستند. این احساس بعد از متاهل شدن، سراغ افراد متاهل به ویژه خانم ها هم می آید. از آن جایی که خانم ها حس و عاطفه‌ ای لطیف تر دارند، معمولا زودتر از آقایان تنهایی را حس می کنند. در ادامه می خواهیم بدانیم دلیل این احساس تنهایی بعد از متاهل شدن چیست؟ 

دلیل احساس تنهایی در زنان متاهل بعد از ازدواج

۱. مشکلات کاری و خانواده

این مورد در بین تمام خانواده‌ ها وجود دارد. در واقع مشکلات کاری باعث می شود که کمتر در کنار هم خوش بگذرانید. خانم ها به دلیل مشغله کاری همسرشان یا خودشان، وقت کمتری پیدا می کنند تا با شوهرشان وقت بگذرانند. به همین دلیل ممکن است بین آن ها فاصله و دوری بیفتد. از طرفی هم اگر فرزند وجود داشته باشد رسیدگی به آن ها، ارتباط بین زن و شوهر را کمتر کرده و بیشتر حس تنهایی می کنند. 

دلیل احساس تنهایی در زنان متاهل بعد از ازدواج

۲. چالش های استرس زا

شکاف هایی در رابطه ایجاد می شود که دلیل یا سر منشا آن ها، ایترس و نگرانی است. اگر فردی نگران باشد ممکن است نتواند به خوبی تمرکز کند و ارتباطش با اطرافیانش کمتر می شود. به دلیل داشتن استرس در ناراحتی و نگرانی خود غرق شده و تحمل دیگران را ندارد. از طرفی هم خود را درگیر حل مشکلات و چالش ها می کند تا بلکه استرس کمتر شود. به عنوان مثال اگر مشکلی برای خانمی در زندگی پیش بیاید و همسرش او را حمایت نکند، باعث می شود بیشتر از قبل حس تنهایی و نگرانی به او دست بدهد. 

دلیل احساس تنهایی در زنان متاهل بعد از ازدواج

۳. داشتن انتظارات غیر معقولانه

گاهی اوقات تنهایی زنان بعد از ازدواج، ربطی به ارتباط با شوهرشان ندارد. آن ها ممکن است نیازهایی در روابط اجتماعی یا رابطه با دیگران داشته باشند که برآورده نشده باشد. به همین دلیل ممکن است آن ها را به همسر خود تعمیم داده و از او بخواهند که تمام نیازهای اجتماعی اش را برآورده کنید. در حالی که این انتظارات غیر معقولانه هستند و شوهر فقط نقش همراه و حمایت کننده دارد نه که تمام نیازهای اجتماعی خانم را از گذشته تا به الان برطرف کند. 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.