۲۳۹۸۳۷
۵۳۰
۵۳۰

۳ ایده جذاب برای ترغیب کودکان به خوردن صبحانه

یکی از چالش های بزرگی که پدر و مادران با فرزندان خود دارند، غذا خوردن آن ها است. کودکان در هنگام غذا خوردن یا خیلی لجبازی می کنند یا این که احساس می کنند این بازی است و با غذا بازی می کنند.

3 ایده جذاب برای ترغیب کودکان به خوردن صبحانه

۳ ایده جذاب برای ترغیب کودکان به خوردن صبحانه

یکی از چالش های بزرگی که پدر و مادران با فرزندان خود دارند، غذا خوردن آن ها است. کودکان در هنگام غذا خوردن یا خیلی لجبازی می کنند یا این که احساس می کنند این بازی است و با غذا بازی می کنند. در حالی که در این مواقع پدر و مادر هم لجبازی کرده و با بچه ها وارد میدان جنگ می شوند. در این حالت با چند راهکار طلایی می توان آن ها را به خوردن صبحانه تشویق کرد. اول از همه ما به شما توصیه می کنیم که آرامش خود را حفظ کنید و با ملایمت با کودکان خود برخورد نمایید. آن ها باید به خوردن صبحانه تشویق شوند نه که از آن دوری کنند. این 3 ایده عبارت هستند از:

3 ایده جذاب برای ترغیب کودکان به خوردن صبحانه

۱. سرگرم کردن بچه ها

یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید، سرگرم کردن بچه ها است. صبحانه را می توانید با بازی کردن به بچه ها بدهید. به عنوان مثال لقمه بگیرید و مثل هواپیما به او بگویید که دهانش را باز کند و هواپیما را قورت دهد. حتی می توانید از پخش موسیقی های سرگرم کننده نیز استفاده کنید. بشقاب یا ظرفی رنگارنگ و زیبا برای او انتخاب کنید تا توجهش را به خوبی جلب کند.

3 ایده جذاب برای ترغیب کودکان به خوردن صبحانه

۲. کمک گرفتن از بچه ها

در این مرحله از خود بچه ها هم کمک بگیرید. به عنوان مثال به او بگویید این نان را تکه تکه کن تا اقا خرسه یا خانم خرسه آن ها را راحت تر بخورد. اگر می خواهی به او چای شیرین بدهید می تواندی بگویید که او خودش شکر را بریزد یا آن را هم بزند. در این صورت آن ها خودشان علاقه مند می شوند که با سلیقه خود بهترین صبحانه را بخورند.

3 ایده جذاب برای ترغیب کودکان به خوردن صبحانه

۳. تنوع دادن به صبحانه

تنوع دادن به سفره، مواد غذایی و خوراکی های صبحانه، اشتهای آن ها را باز می کند. کودکان وقتی یک چیزی خیلی تکرار می شود را دوست ندارند. می توانید برای آن ها تخم مرغ را هر بار با یک شکل متفاوت مثل پرنده، مرغ، جوجه و... درست کنید. یا در کنار پنیر، بعضی وقتا کره، بعضی وقت ها مربا یا هر نوع خوراکی دیگر بیاورید. اگر مواد غذایی را نمی توانید تغییر دهید، بهتر است ظرف یا مدل تزئین خوراکی ها را تغییر دهید.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.