۲۳۹۶۰۷
۳۴
۳۴

سریع ترین درمان جوش صورت بعد از اپیلاسیون

در برخی موارد، پوست شما ممکن است بعد از اپیلاسیون دچار جوش شود که می‌تواند نگران کننده باشد و برایتان نارضایتی ایجاد کند. این مقاله را بخوانید تا با درمان جوش صورت بعد از اپیلاسیون آشنا شوید.

سریع ترین درمان جوش صورت بعد از اپیلاسیون

درمان جوش صورت بعد از اپیلاسیون به این صورت است که ابتدا باید صورت خود را کاملاً تمیز کنید و سپس با کمک کمپرس آرامش‌بخش یا کرم‌های موضعی آکنه، از شر جوش‌های خود خلاص شوید. البته روش‌های دیگری نیز برای درمان جوش بعد از اپیلاسیون وجود دارند که می‌توانید در ادامه با آن‌ها آشنا شوید.


بیشتر بخوانید: درمان جوش های زمان بلوغ


در این مقاله می‌خوانید:

علت جوش زدن پس از انجام اپیلاسیون

بسیاری از کسانی که با اپیلاسیون موهای زائد خود را از بین می‌برند، دچار فولیکولیت می‌شوند. فولیکول‌ها راش‌های زمخت و جوش مانندی هستند که معمولاً التهاب را نیز همراه خود دارند. این التهاب می‌تواند بدون مداخله پزشکی خود به خود برطرف شود، اما اگر بعد از اپیلاسیون صورت خود، جوش سفید یا پر از مایع داشته باشید، یک عفونت جزئی می‌تواند فولیکولیت ایجاد کند.


بیشتر بخوانید: بهترین روش اصلاح صورت، با شمع بهتر است یا با نخ؟


جوش بعد از اپیلاسیون به چه دلیلی ایجاد می‌ شود؟

پس از اپیلاسیون و رفع ناراحتی اولیه، موهای دوباره در حال رشد شما ممکن است برجستگی‌هایی را روی صورت‌تان ایجاد کنند. فولیکولیت نیز نوع خاصی از موی رشد کرده است و زمانی ایجاد می‌شود که موها به جای خارج شدن از اپیدرم، به سمت داخل پوست رشد کنند. شما باید برای درمان جوش صورت بعد از اپیلاسیون با دلایل ایجاد آن آشنا باشید.
در واقع، برجستگی‌های آکنه ‌مانند یا جوش‌های کروی کوچک پس از اپیلاسیون صورت، به ‌دلیل رشد موهای درون روییده است که ایجاد می‌شوند. ممکن است شما این موها را در داخل برآمدگی جوش‌های خود ببینید و ممکن هم هست که نبینید. به علاوه، اگر موهای شما به طور طبیعی زبر یا مجعد باشند، شانس بیشتری برای ایجاد موهای روییده به داخل دارید.

سریع ترین درمان جوش صورت بعد از اپیلاسیون


بیشتر بخوانید: عواملی که باعث بدتر شدن جوشها میشود


درمان جوش صورت بعد از اپیلاسیون

روش‌هایی که به کمک آن‌ها می‌توانید جوش‌های صورت خود بعد از انجام اپیلاسیون را درمان کنید، عبارتند از:

  • صورت خود را تمیز کنید: با استفاده از یک پاک کننده ملایم و غیرکومدون‌زا، ناحیه اپیلاسیون شده صورت خود را به آرامی تمیز کنید. البته حواس‌تان باشد که محصولات قوی می‌توانند بثورات اپیلاسیون را تشدید کنند. پس در انتخاب خود دقت داشته باشید.
  • روی جوش‌هایتان کمپرس آرامش‌بخش قرار دهید: یکی دیگر از روش‌های درمان جوش بعد از اپیلاسیون، استفاده از کمپرس است. یک پارچه را با آب خنک خیس کنید و آن را به مدت ده دقیقه روی جوش‌هایتان بکشید. با این کار می‌توانید پوست خود را آرام کرده و تحریک را کاهش دهید.
  • دستان خود را از آکنه‌هایتان دور نگه دارید: خیلی مهم است که سعی کنید تا حد امکان به جوش‌هایتان دست نزنید و آن‌ها را نترکانید؛ چرا که این کارها ممکن است منجر به ایجاد اسکار و ورود میکروارگانیسم‌ها به پوست شوند و روند بهبودی را به تاخیر بیندازد.
  • از کرم‌های موضعی آکنه استفاده کنید: از کرم‌های ضد آکنه‌ای که حاوی اسید سالیسیلیک یا نیاسینامید هستند استفاده کنید. سراغ محصولاتی باشید که برای انواع پوست مناسب هستند و مواد موجود در آن‌ها می‌توانند با از بین بردن میکروارگانیسم‌ها، التهاب را کاهش داده و منافذ مسدود شده را پاک کنند.

سریع ترین درمان جوش صورت بعد از اپیلاسیون


بیشتر بخوانید: روتین مراقبتی و زیبایی برای پوست چرب و جوش دار


درمان جوش بعد از اپیلاسیون

سایر راه‌های درمان جوش‌های صورت بعد از انجام این روش عبارتند از:

  • پوست خود را آبرسانی کنید: بعد از استفاده از کرم‌های ضد آکنه باید پوست خود را هیدراته نگه دارید. برای این کار می‌توانید از یک مرطوب کننده با بافت سبک و بدون چربی استفاده کنید. مهم این است که برای درمان فوری جوش بعد از اپیلاسیون و کاهش احتمال انسداد منافذ، دنبال محصولاتی با برچسب غیرکومدوژن باشید.
  • از محصولات مراقبت از پوست و آرایش سنگین دوری کنید: تا زمانی که ناحیه اپیلاسیون شده کاملاً التیام نیافته است، از آرایش کردن یا استفاده از محصولات سنگین خودداری کنید؛ چرا که این محصولات می‌توانند با مسدود کردن منافذ پوست، جوش‌های شما را تشدید کنند.
  • از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید: ناحیه اپیلاسیون شده را با یک کرم ضد آفتاب با SPF ۳۰ یا بالاتر بپوشانید تا از آن در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت کنید. این کار بسیار مهم است، زیرا کرم‌های درمانی آکنه می‌توانند حساسیت پوست شما را نسبت به خورشید افزایش دهند.
  • به پوست خود زمان بدهید: پس از اپیلاسیون، ممکن است روزها یا حتی هفته‌ها طول بکشد تا جوش‌های شما به طور کامل بهبود یابند. بنابراین، صبر و حوصله به خرج دهید و برای تسریع این روند به یک روتین سالم مراقبت از پوست پایبند باشید.

سریع ترین درمان جوش صورت بعد از اپیلاسیون


بیشتر بخوانید: چگونه جوش های سر سیاه را درخانه از بین ببریم؟


راه های پیشگیری از جوش بعد از اپیلاسیون

همیشه پیشگیری بهتر از درمان جوش های بعد از وکس و اپیلاسیون جواب می‌دهد. از این رو، ساده‌ترین و کارآمدترین روش برای جلوگیری از ظاهر شدن این جوش‌ها، پاکسازی و لایه برداری منظم است. در واقع، شما باید حداقل یک روز در میان، با کمک یک اسکراب ملایم یا پارچه لایه بردار، از تجمع سلول‌های مرده و مواد زائد روی پوست خود جلوگیری کنید.
علاوه بر این، باید به ویزیت‌های بعد از اپیلاسیون خود نیز پایبند باشید و همه چیز را به پزشک خود اطلاع دهید. ویزیت اول معمولاً 4 تا 6 هفته بعد از اپیلاسیون است تا موهای شما فرصت کافی برای رشد طبیعی داشته باشند. پس سعی کنید طبق همین برنامه پیش بروید و با زودتر اپلاسیون کردن یا استفاده از سایر روش‌های جایگزین حذف موهای زائد، الگوی طبیعی رشد موهای خود را برهم نزنید؛ چرا که این کار احتمال رشد موهای زائد و ناراحتی را افزایش می‌دهد.

سریع ترین درمان جوش صورت بعد از اپیلاسیون


بیشتر بخوانید: بهترین اپیلاسیون شرق تهران، کدامیک انتخاب بهتری است؟


کلام آخر

درمان جوش صورت بعد از اپیلاسیون یک اصل مهم دارد. آن هم این است که نباید به جوش‌های سرسفید خود دست بزنید و بدانید که رعایت نکردن این توصیه دوستانه، فقط وضعیت جوش‌های شما را بدتر می‌کند. نکته مهم دیگر این است که پوست خود را تمیز نگه دارید و با استفاده از کرم‌های موضعی آکنه و صد البته، صبر و حوصله به خرج دادن، از شر جوش‌های صورت خود خلاص شوید.

برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با متخصصین پوست، مو و زیبایی، به کلینیک نی نی بان سر بزنید.

منبع: thepinkfoundry

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.