۲۳۹۹۲۸
۶۸۳
۶۸۳

خانم ها بخوانند | چرا بعد از رابطه جنسی گریه می کنم؟

برخی از افراد پس از برقراری رابطه جنسی با همسرشان احساس اندوه و افسردگی می کنند و به گریه می افتند، به این حالت اندوه پس از آمیزش یا post-coital tristesse می گویند.

خانم ها بخوانند | چرا بعد از رابطه جنسی گریه می کنم؟

سواد زندگی، سواد عاطفی؛ مریم طرزی- برخی از افراد پس از برقراری رابطه جنسی با همسرشان احساس اندوه و افسردگی می کنند و به گریه می افتند، به این حالت  اندوه  پس از آمیزش یا  post-coital tristesse می گویند. اگر عمل آمیزش  به سرعت تمام شود و فرد به ارگاسم نرسد، این اندوه شاید کاملاً طبیعی به نظر برسد.بنا بر برخی از مطالعات انجام شده در حوزه سکسولوژی و روانکاوی ده  تا سی درصد از افراد پس از رابطه جنسی اندوهگین می شوند و گریه می کنند.  

خانم ها بخوانند | چرا بعد از رابطه جنسی گریه می کنم؟


بیشتر بخوانید: چگونه آغازگر رابطه جنسی باشیم؟ 


این اندوه نوعی حالت عاطفی خاص و تا حدودی غیر قابل توضیح است که بلافاصله پس از برقراری رابطه جنسی ایجاد می شود.با این حال، در بسیاری موارد ممکن است ربطی به رابطه جنسی هم نداشته باشد و به رغم اینکه افراد تجربه جنسی خوشایند و رضایت بخشی دارند، باز هم گرفتار این نوع اندوه شوند.

در واقع، اندوه پس از مقاربت یک بیماری یا اختلال نیست. در بیشتر موارد، این نوعی  حالت عاطفی است که عواقب عمده ای هم در پی ندارد. با این حال، اگر این حالت برای مدت طولانی ادامه یابد، می تواند نشان دهنده یک مشکل عمیق تر باشد که باید پیگیری و درمان شود. 

علم و دانش بشر تاکنون همه چیز را در مورد این وضعیت عاطفی روشن نکرده است. نظریه های مختلفی در این باره وجود دارد. باید بگوییم که هیچ یک از این نظریه ها نمی توانند شامل حال همه، به یکسان شوند. آنچه در مورد برخی صدق می کند در مورد دیگری صدق نمی کند.

 

منبع: سواد زندگی

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.