۲۳۹۹۲۵
۱۲۴۱۴
۱۲۴۱۴

طرز تهیه خورش بامیه، یک غذای خوشمزه و مجلسی

با شروع شدن فصل بهار، خوراکی های خوشمزه پا به بازار پیدا کرده و کسی نیست که این خوراکی های رنگی و جذاب را دوست نداشته باشد. بامیه یکی از خوشمزه ترین خوراکی هاست که هم با آن می توانید خورش خوشمزه، هم خوراک و هم ترشی جذابی درست کنید.

طرز تهیه خورش بامیه، یک غذای خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه خورش بامیه، یک غذای خوشمزه و مجلسی

با شروع شدن فصل بهار، خوراکی های خوشمزه پا به بازار پیدا کرده و کسی نیست که این خوراکی های رنگی و جذاب را دوست نداشته باشد. بامیه یکی از خوشمزه ترین خوراکی هاست که هم با آن می توانید خورش خوشمزه، هم خوراک و هم ترشی جذابی درست کنید. با این حال در این بخش از مطلب نی‌نی‌بان، سعی داریم یک خورش خوشمزه با سبزی قرمه و بامیه درست کنیم. ترکیب طعم های بی نظیر سبزی قرمه و بامیه، حتما شما را جزو طرفداران این خورش می کند. البته اگر برای دورهمی به دنبال یک غذای متفاوت و در عین حال خوشمزه هستید، حتما این خورش بامیه جذاب را درست کنید و لذت ببرید. 

مواد لازم:

  • ۱۵۰ گرم گوشت گوسفندی
  • ۱۰۰ گرم سبزی قرمه
  • ۱۰۰ گرم بامیه
  • ۳ عدد پیاز سفید
  • ۱ حبه سیر بزرگ
  • ۲ عدد لیمو عمانی
  • نمک، فلفل، ادویه کاری، پودر سیر و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه خورش بامیه، یک غذای خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه: 

برای تهیه خورش بامیه با سبزی قرمه، اول از همه پیازها را پوست گرفته و با رنده خوب ریز کنید. دلیل استفاده از پیاز رنده شده، خوب لعاب دادن غذا است. بعد از رنده کردن پیاز آب آن را گرفته و داخل قابلمه ریخته و با روغن و حرارت ملایم، آن را سرخ و طلایی کنید. وقتی پیازها سرخ و طلایی شدند حالا سیر را ریز خرد کرده و به آن اضافه کنید و تفت دهید. 

طرز تهیه خورش بامیه، یک غذای خوشمزه و مجلسی

در این مرحله فلفل و زردچوبه را همراه با ادویه کاری اضافه کرده و تفت دهید تا طعم و بوی آن آزاد شود. در این مرحله گوشت گوسفندی را اضافه کنید و اجازه دهید که با حرارت ملایم تفت داده شود. در این حالت بوی بد گوشت هم گرفته خواهد شد. در حالی که گوشت ها نیم پز شده حالا پودر سیر را اضافه کرده و خوب هم بزنید. 

طرز تهیه خورش بامیه، یک غذای خوشمزه و مجلسی

حالا سه لیوان آب به قابلمه اضافه کرده و بگذارید جوش بیاید. در یک تابه سبزی قرمه را سرخ کرده و وقتی خوب سیاه شد، آن را به قابلمه اضافه کنید. بعد از سبزی ها، بامیه ها را داخل تابه به خوبی سرخ کنید. آن را به خوبی سرخ کرده تا در هنگام پخت بافت نرم بامیه وا نشود. در آخر هم به بامیه نمک بزنید. حدود یک ساعت که مانده بود خورش با سبزی قرمه جا بیفتد، بامیه و لیمو عمانی را اضافه کنید. بعد از یک ساعت خورش بامیه شما آماده سرو است، نوش جان! 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.