۲۳۹۹۲۷
۲۲۶
۲۲۶

زنان باردار قارچ بخورید! / ۳ خواص قارچ برای جنین

قارچ یکی از خوراکی های خوشمزه است که در سبد غذایی اکثر خانواده ها وجود دارد. با این حال متخصصان کشف کرده اند که خوردن قارچ های سالم و غیر سمی می‌تواند برای جنین بسیار پرخاصیت و نتیجه بخش باشد.

زنان باردار قارچ بخورید! / 3 خواص قارچ برای جنین

زنان باردار قارچ بخورید! / ۳ خواص قارچ در دوران بارداری

قارچ یکی از خوراکی های خوشمزه است که در سبد غذایی اکثر خانواده ها وجود دارد. با این حال متخصصان کشف کرده اند که خوردن قارچ های سالم و غیر سمی می‌تواند برای جنین بسیار پرخاصیت و نتیجه بخش باشد. علاوه بر این که قارچ سرشار از مواد مغذی است، هم برای سلامتی جنین و هم برای سلامتی مادر بسیار لازم است. معمولا پزشکان برای حفظ سلامتی و رشد مغز جنین، خوردن قارچ در دوران بارداری را پیشنهاد می دهند. در ادامه با 3 خاصیت این خوراکی بی نظیر، آشنا خواهید شد. 

زنان باردار قارچ بخورید! / 3 خواص قارچ برای جنین

۱. حفظ سلامت استخوان مادر و جنین

قارچ ها به دلیل داشتن مواد مغذی و ویتامین D، باعث حفظ سلامت استخوان و اسکلت بندی می شوند. هنگامی که جنین در حال رشد و نمو است، نیاز دارد که ویتامین های لازم برای سلامتی استخوان به بدن او برسد. یکی از راه های طبیعی برای سلامتی و حفظ استخوان های مادر و جنین، خوردن قارچ در وعده های غذایی است. 

زنان باردار قارچ بخورید! / 3 خواص قارچ برای جنین

۲. تقویت سیستم ایمنی بدن مادر و جنین

هنگامی که خانمی باردار می شود، سیستم بدنی او ضعیف شده و ممکن است زودتر از جالت طبیعی دچار بیماری‌های ویروسی و عفونی شود. به همین دلیل حفظ سلامتی و ایمنی بدن در این دوران لازم است. هر چه بدن مادر سالم‌تر باشد، جنین نیز از سلامت ایمنی بالایی برخوردار خواهد بود. یکی از راه های طبیعی برای بالا بردن تقویت سیستم ایمنی بدن، خوردن قارچ است. قارچ آب پز شده یا تفت داده شده، سیستم دفاعی بدن مادر و جنین را تقویت می کند. 

زنان باردار قارچ بخورید! / 3 خواص قارچ برای جنین

۳. بهبود سیستم گوارشی بدن مادر و جنین

وقتی جنین بعد از به دنیا آمدن با شیر خوردن دست و پنجه نرم می کند و دچار مشکلات معده و گوارشی از جمله رفلاکس است، باید به سابقه خوراک مادر در دوران بارداری مراجعه کرد‌. مادران بارداری که در طول حاملگی، غذاهایی سرشار از قارچ مصرف می‌کنند، هم خودشان و هم جنین از سیستم گوارشی قدرتمندی برخوردار خواهند بود. مادرانی که دچار یبوست در بارداری هستند، بهتر است با خوردن قارچ سیستم گاورشی خود را روان سازند.  

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.